Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 10 September 2014

Mata pena hati kita sebagai isteri

Ramai yang cakap, surihati suami ni sangat mudah..sebab duduk kat rumah tak perlu keluar kerja..goyang kaki kat rumah? haa nak tau goyang kaki ke tak, sehari duduk rumah mau pening kot kalu lelaki a.k.a suami kita yang handle rumah kan...

Bagaimana nak handle anak-anak, rumah, pakaian, sidai baju, mengemas.. lipat kain baju, bersihkan sekeliling rumah.. masak... pagi siang malam... haa ada suami yang sanggup buat? ada yang boleh.. tapi tak semua.. ada suami boleh masak.. tapi mengemas semula dia failed .... betul tak

Tanggugjawab kita kat rumah di laksanakan dengan baik sekali... Adakalanya kita penat..tapi kita hanya dapat tunjukkan dari riak wajah kita..nak meluahkan, kesian kat suami pula sebab mereka juga penat mencari rezeki untuk keluarga kan.. Tapi harapan isteri masih juga mengharapkan suami membantu mereka buat dan ringankan kerja-2 kat rumah... sekurang-kurangnya menjaga dan bermain dengan anak-2..betul tak? ada saya terbaca entry ini... sangat-2 bertuah isteri dia.. dan saya bertuah juga sebab suami saya ringgan tulang membantu apa yang perlu kat rumah bila masa suami bercuti...

Sebahagian entry saya share kat sini....
"JANGAN ikut BUDAYA Melayu. IKUT apa yg Nabi AJAR.
Cerita penceramah & pakar kaunseling rumahtanggTUAN HJ HUSSIM, sahabat baik Dato Fadzilah Kamsah. Dia mengaku sgt bahagia bersama isterinya...
Katanya," Sy bangga nak bagi tahu semua, dulu waktu anak-anak kecik, sayalah tukang cuci punggung anak2, salin lampin, sampai anak pancut kat muka, sayalah tukang basuh baju lampin semua...tu kerja saya...Isteri sy kata, "abg, malam2 abg ambik alih buat kerja tu semua ok"...kita sama2 kerja.

"Saya nak bagit ahu, dalam rumahtangga, suami kena rajin. Tak boleh malas...Lani dah senang, baru saya cari pembantu kat isteri saya. Tapi saya bangga nak bagi tahu itu yg sy buat dalam rumhatangga selama ini. Jemur baju kat luar, jiran sebelah tegur. Semua tu kerja saya dan sy tak malu mengaku.."

Berforum pula sy dgn USTAZ NIZAM KADIR, katanya..
😎suami kena rajin, sampai siapkan makan untuk isteri sampai isteri boleh mkn, 😎siapkan pakai sampai suami tolong iron baju isteri, 😎siapkan rumah sampai suami yg jaga kebersihan rumah, mengemas semua suami,
Habis isteri?
Isteri sediakan diri untuk suami, bercantik2, picit2 suami, bermuka manis.
Kalau isteri buat kerja rumah, isteri dapat pahala.

Sebab tu kalau sama2 kerja, sama2 buat, tapi suami kena lebih sebab tu memang tanggungjawab suami.
Isteri kalau buat lebih, suami jangan lepas tgn pula, kena ada belas kasihan sebab ni bukan tugas isteri. Tapi hari ini perempuan buat kerja sampai tak ada masa rehat langsung, Mana tak tarik muka, mana muka tak nampak penat. Mana tak komplen suami. Macam mana nak bahagia rumahtangga?.........." dan oleh klik kat entry ni untuk seterusnya.....

Mungkin ada ynag pandang mudah.. tapi percayalah..isteri-2 anda di dalam rumah tanpa anda melihat segalanya dia uruskan.. ada anda tanya... kul 1 tengahari anda call atau meseg?

"ayang...ayg dah makan ke ni?.. bukan call or msg tanya... "ayang buat apa tu?" ...

Bezakan pertanyaan tu.. macam soalan kedua tu seolah-2 isteri anda goyang kaki je kat umah..kalu ya pun mungkin dia baru nak merehatkan badan dia setelah anak-2 tidur tengahari..tapi sedar kan para suami yang isteri bangun seawal pagi fikiran isteri dah aktif nak buat itu dan ini????

Kat entry ni bukan salah kan suami..tapi nak suami di luar sana juga ambil perhatian kat isteri lebih.. kalu boleh petang tu.. balik dengan senyuman even kat pejabat di marahi boss atau jamm ke..kan..

Dannn isteri..walaupun duduk dan buat kerja kat rumah 25jam... TAPI awasi juga penampilan tau... jangan sampai..suami pergi kerja dan balik kerja kita dengan baju dan muka monyokkkk juga... hilang seri hati suami tau.... sambut suami dengan senyuman dan cantik2 serta wangian bagai... baru suami tertawan even penat pun..balik umah ada juga si cantik yang menanti... kan2....

Sesibuk mana pun isteri..TAPI kecantikan dan penampilan TETAP dijagai

Sebab tu saya pilih menajdi suri hati suami di rumah bersama anak-2... baru saya tak kan lepas dari bergaya juga...haha....nak buang tabiat? aaalaaa untuk suami kita juga kan.. bercantik-cantik depan suami itu kan wajib... hihihi...

Dan saya bukan duduk je kat umah juga tau..saya bina kerjaya saya juga dari rumah bersama-sama anak2... mereka dan saya sentiasa bersama... sampai nak pos barang atau hantar barang kat customer pun saya dan anak-2... kalu suami cuti dia la bawa kami ke mana nak..kalu nak hantar barang pun suami temankan.. Alhamdulillah.. bina kerja isteri dari rumah dengna sokongan suami sangatttt kita rasa kebahagiaan tu.. dalam kita berimpian besar.. kita buat lagi baikkkk dan bantu suami dan keluarga kan...

bekerja dari rumah dengan shaklee

Dann ini lah cara saya...ada kalanya saya biarkan je anak2 "kemaskan" rumah dengan cara mereka... cara saya mudah... JANGAN cerewet bila dah jadi surihati suami dan anak2 ni sepenuh masa... sebab kalu rumah tak bersepah tu namanya anak-2 tak aktif... kan...biarkan je.. malam bila dorang dah tidur... saya mula la mengemas adakalanya sebelum anak2 tidur.. saya ajak si abang untuk kemas bersama... kerjasama itu kan indah....

Ini cerita dan saya kongsikan komen2 orang lain juga kat sini...suami yang bantu kerja di rumah tu kan idaman semua para isteri.. .dan itu juga adalah sunnah dari Nabi Muhammad S.A.W ..kan...Alhamdulillah..suami sangat ringgan tulang nak membantu... masak boleh ..kemas tak boleh... hahha.... dan kerjaya saya lepas berhenti kerja adalah bina impian besar dan kerjaya saya dengan SHAKLEE... Alhamdulillah.. kerja keras dari tiada pengalaman... menjadi surihati suami dan anak2 ynag bergaji juga walaupun dari umah...4angka..siapa nak bagi??? nak lebih..kena la usaha lebih..misi mengejar 5angka pula lepas ni.. nak SHAKLEE bayar saya bonus mahal dan banyak2 lepas ni... ssaya bukan jenis ynag nak duit tapi tiada usaha..no..no..no....

Assalamualaikum
[Sila Tekan Banner Diatas Untuk Join]


GA September by Karya Mahirah dianjurkan oleh Karya Mahirah dan di sponsor oleh ramai sponer-2 hebat tau...
Nak dapat HADIAH untuk anda blogger HEBAT? meh la follow sini saya salah satu sponsernya


                      Mommy Lina | Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin | 017-5836865

2 comments:

  1. Best nya jadi surihati. Yatie juga punya impian besar untuk menjadi wahm. Doakan Yatie jugak! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh..semoga kita menjadi WAHM yang di impikan semua....doakan saya juga terus berkongsi dan bercerita ttg kebaikan bersama...amin...

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...