Penyusuan Susu Ibu :- Bagaimana nak banyakkan dan tambah susu ibu untuk anak saya

Untuk para ibu, mungkin banyak persoalan bila susu badan mula kurang. Antara persoalan ibu hebat ni, bagaimana nak banyakkan dan tambah susu ibu untuk anda saya, kes ni samada ibu meluahkan pada diri sendiri mahupun berkongsi masalah bersama kawan-kawan sepejabat atau jiran-jiran terdekat anda kan..

Dan saya suka berkongsi pengalaman juga kali ini... sebab suatu ketika dulu saya juga alami masalah susu merundum.. sekarang bila anak kedua ni.. Alhamdulillah.. tiada masalah lagi.. Cuma terlebih pula sampai puteri saya sangattt la kenyang dan saya "terpaksa" pum buat stok EBM...rezeki anak-anak kan...

penyusuan susu ibu

Cara saya mudah je..Jaga pemakanan dan ambil serta amalkan makanan tambahan macam vitamin untuk kesihatan dan secara tak langsung susu pasti bertambah... Bagi persoalan orang lain...
"Adakah pengambilan supplement tertentu dapat menambah susu badan?"

Bagi saya dan jawapan saya YA! dan Insyaallah... seandainya para ibu FAHAM akan konsep “supply on demand” dan sentiasa YAKIN yang SUSU IBU anda banyak dan cukup untuk si manja ibu….
Bila Semakin kerap bayi menyusu maka ..semakin banyak permintaan dalam badan kita yang di proses dalam otak kita untuk memberi “signal” untuk proses seterusnya…

set penyusuan susu ibu dengan shaklee
Lagi banyak rangsangan (direct feeding/pam) dan  lebih kerap breast dikosongkan maka lebih cepat susu terhasil.  Ibu-ibu perlu menjaga pemakanan (seimbang, berkhasiat, mengikut jadual makan setiap masa,  jangan skip makan sebab nak diet, minum air secukupnya, rehat, jangan stress dan banyakkan berdoa kerana rezeki susu untuk anak kurniaan Allah jua.

Adakah pengambilan supplement dapat membantu?
Pengambilan supplement tertentu yang bersesuaian dengan keperluan ibu menyusu dapat membantu ibu-ibu lebih bertenaga, perjalanan darah lebih lancar, emosi lebih stabil. Dengan itu perjalanan penyusuan bayi juga bertambah lancar dan menyeronokkan.

Pengambilan vitamin ini adalah salah satu untuk mengelak dan menjauhi para ibu dari merasa penat, stress dan kurang berkeyakinan pada diri sendiri…bila hati ibu tenang..tidak terasa tertekan dan tidak di bebani dengan pelbagai kemungkinan…insyaallah tiada masalah dalam penyusuan susu ibu…

Set Penyusuan Shaklee membantu ibu-ibu menyusukan anak dengan lebih berkesan, menyihatkan tubuh badan dan memberi tenaga. Dahulu ramai ibu yang pada mulanya tak yakin dengan Shaklee produk TAPI bila sekali “pekena” wouuu…, alhamdulillah kini berlonjak kegembiraan dan TERUS menjadikan Shaklee sebahagian dalam gaya hidup sihat untuk seisi keluarga…

Nasihat saya — Jangan sesekali, tunggu susu merudum baru tercari- cari sesuatu untuk mendapatkan set-set hebat untuk ibu menyusu ini tau..

Ok, Jom tengok apa vitamin yang sesuai untuk ibu menyusu:
 
1]  Set Lengkap Susu Ibu A1 : Set Premium dengan Vita-Lea, B Complex, Vita-C (diganti Zinc sementara), Ostematrix, Alfalfa, ESP

2]  Set Lengkap Susu Ibu A2 : Set untuk yang elergi alfalfa mengandungi Vita-Lea, B Complex, Vita-C (diganti Zinc sementara), Ostematrix

3]  Set Lengkap Susu Ibu A3 : Vita-Lea, B Complex, Vita-C SR (diganti Vita-C Chew), Ostematrix, Alfalfa

4]  Set Lengkap Susu Ibu A4 : Set Asas mengandungi Vita-Lea, B Complex, Vita-C SR juga (diganti Vita-C Chew), Alfalfa..

tips tambah susu ibu

============================================
Peluang untuk gandaan kita semua.. gandakan kesihatan kita dan gandakan untuk penjagaan kulit wajah serta kesihatan anak-anak juga... 
============================================
Sedang baca dan sedang mencari untuk dapatkan SPECIAL ini untuk pembelian JIMAT BERGANDA anda??? Boleh terus cari saya kat sini untuk bantuan anda! 
Untuk OFFER #MEALSHAKE (Beli 3 PERCUMA 1) &
 #COLLAGEN POWDER (Beli 6 PERCUMA 1)

=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin | Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri... 


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...