Kenali 9 tanda-tanda STROK HABA yang wajib anda elak dimusim panas ini!

/ October 24, 2017

Strok haba? Apa yang anda tahu tentang strok haba ni? Bahaya ke strok haba ni? Bagaimana nak mengetahui tanda-tanda bila strok haba menyerang individu?
.
.
.
Moga info ini membantu kita semua, yang penting LEBIHKAN MINUM AIR MASAK dalam seharian kita dan jangan lupa juga untuk anak-anak kita.
.
Ketahui 9 tanda-tanda anda atau orang sekeliling kita sedang di serang STROK HABA?
.

.

Antara yang boleh kita ketahui pada tanda-tanda awal strok haba ini adalah : -

1. Kerap mengalami sakit kepala.
2. Mudah hilang fokus.
3. Lidah menjadi bengkak.
4. Denyutan nadi menjadi laju.
5. Kenaikan suhu badan melebihi 39 darjah celcius.
6. Tekanan darah rendah.
7. Badan menjadi lesu dan kerap pengsan.
8. Badan tidak berpeluh.
9. Kulit menjadi kering dan kemerah-merahan.

Langkah seterusnya jika anda mengalami tanda-tanda ini, anda disaran supaya berjumpa doktor bagi mendapatkan rawatan.

Andai ada tanda-tanda ni pada anda mahupun anak-anak.. sila dan teruslah mendapat rawatan segera!!!

.
Antara minuman yang membantu kita dari dhydrate? 
.
Kami syorkan ini.. tak manis tak tawar tapi ianya sangat bagus untuk kesihatan kita.

Strok haba? Apa yang anda tahu tentang strok haba ni? Bahaya ke strok haba ni? Bagaimana nak mengetahui tanda-tanda bila strok haba menyerang individu?
.
.
.
Moga info ini membantu kita semua, yang penting LEBIHKAN MINUM AIR MASAK dalam seharian kita dan jangan lupa juga untuk anak-anak kita.
.
Ketahui 9 tanda-tanda anda atau orang sekeliling kita sedang di serang STROK HABA?
.

.

Antara yang boleh kita ketahui pada tanda-tanda awal strok haba ini adalah : -

1. Kerap mengalami sakit kepala.
2. Mudah hilang fokus.
3. Lidah menjadi bengkak.
4. Denyutan nadi menjadi laju.
5. Kenaikan suhu badan melebihi 39 darjah celcius.
6. Tekanan darah rendah.
7. Badan menjadi lesu dan kerap pengsan.
8. Badan tidak berpeluh.
9. Kulit menjadi kering dan kemerah-merahan.

Langkah seterusnya jika anda mengalami tanda-tanda ini, anda disaran supaya berjumpa doktor bagi mendapatkan rawatan.

Andai ada tanda-tanda ni pada anda mahupun anak-anak.. sila dan teruslah mendapat rawatan segera!!!

.
Antara minuman yang membantu kita dari dhydrate? 
.
Kami syorkan ini.. tak manis tak tawar tapi ianya sangat bagus untuk kesihatan kita.
Continue Reading

1 pengorbanan isteri pada suami dan memastikan suami terus sihat dan bahagia bukan hanya penjagaan luaran malah penjagaan dalaman juga iaitu KESIHATAN.
.
Mana isteri sanggup melihat suami menderita sakit dan terpaksa menahan sakit setiap kali saat sakit itu menyerang? Drmi mencari rezeki si suami terpaksa menahan sakit.
.

.

Sungguh isteri mana yang tak terasa kan? Bila usaha dan usaha sudah dicuba namun tidak menampakkan hasil kesembuhan... 
.
Akhirnya si isteri yang tak pernah kenal putus asa terus berusaha dan berjaya temui penyebab dan ubat untuk si suaminya...
.
Moga kisah ini membantu anda di luar sana yang sedang mencari "ubat" terbaik untuk pasangan mahupun keluarga anda.
.
.
Assalamualaikum wbt
Saya Asfa Norain Masri. Saya doakan semoga anda sihat selalu. Saya ingin berkongsi dengan anda semua shaklee effect suami saya selepas amalkan pengambilan vitamin shaklee
.

Suami saya selalu mengadu sakit di bahagian ibu jari kaki dan buku lali sehingga terpaksa mengambil ubat tahan sakit setiap kali sakit. Itulah ubat yang mudah didapati. Paling menyedihkan sakitnya semakin teruk semakin bengkak seolah-olah dicucuk seluruh bahagian kaki. Bayangkan kalau kita yang terpelecok kaki atau sakit tumit setiap kali jalan.  
.

Aduh pasti bisa sekali. Sakitnya tiada tertanggung. Itulah yang suami saya rasakan. Setiap kali itulah apabila pergi ke klinik mesti suami request kepada doktor untuk mengambil suntikan. Doktor menyarankan untuk membalut kaki dan menyapukan krim bagi mengurangkan masalah keradangan bengkak yang dialami.
.

Hari berganti hari sakit suami saya semakin kerap menyerang kembali dan suntikan tahan sakit itulah pilihan terbaik dan menjadi rutin apabila suami saya sakit. Kesian memgenangkan suami selalu menahan sakit ketika bekerja. Pekerjaan suami saya memerlukan untuk memakai safety boot dan sentiasa berjalan. Pada mulanya kami menyangka suami mengalami masalah tulang retak. Suami pun membuat xray kaki di hospital. Doktor memberitahu tiada tanda keretakan dikedua kaki suami. Lega rasanya.
.

Memandangkan suami saya jenis yang aktif bersukan saya sarankan suami pergi berurut dengan pelbagai keistimewaan si tukang urut urat dan urut betulkan ibu jari kaki yang bengkak. Sakitnya masa diurut hanya suami saya yang lebih mengerti. Jeritan suami masa diurut memilukan hati saya. 
.

Boleh dikatakan hampir setiap bulan sakit itu berulang semula acapkali suami saya tersilap makan dan minum. Suami sering mengadu kaki terasa sangat berbisa sekali apabila cuba berjalan. Sebak saya melihat suami berjalan terhencut-hencut. Ada ketika sehingga terpaksa papah dinding. Ada masanya suami saya tidak tahan menahan sakit apabila menyerang secara tiba-tiba tanpa mengira masa. Suami cakap makan ubat apa pun dah tak ada kesan
.

Suami saya sering menyangkal apabila saya mengatakan mungkinkah penyakit gaut. Takkan di usia 30 an sudah mempunyai masalah gaut. Akhirnya kami sepakat untuk membuat pemeriksaan darah. Saat menanti keputusan ujian darah suami rasa berdebar. Jeng jeng.. Doktor menjelaskan keputusan darah suami saya dan ia jelas menunjukkan paras asid urik yang agak tinggi di dalam darah lantas mengesahkan penyakit gaut. 
.

Selepas mengetahui penyakit yang menghantui suami saya selama beberapa tahun ini kami cuba berikhtiar dengan pelbagai jenis ubat dan jus yang boleh membantu mengurangkan sakit. Namun tiada hasil. Malah suami juga mengamalkan pelbagai petua bagi mengurangkan sakit. Tetap tidak berkesan. Sedih sakit itu tidak pernah berkurangan
.

Alhamdulillah..akhirnya dengan izin dari Allah yang Maha Penyembuh kesihatan suami saya semakin berkurangan dari hari ke hari setelah konsisten mengambil supplement shaklee. Suami saya mengambil Vivix, Alfalfa,Omega, Herbalax dan Lecithin secara konsisten setiap hari. Saya sering mengingatkan suami untuk kurangkan pengambilan minuman bergula dan banyakkan pengambilan air kosong.
.

Pengambilan vitamin ini membantu mengurangkan masalah keradangan bisa bengkak gaut yang dialami suami saya.
.
Membantu menyingkirkan toksin dalam badan
Membantu mengurangkan masalah keradangan bengkak disebabkan masalah gaut
.
Membantu melawaskan pembuangan usus dan kencing
.
Membantu mengurangkan risiko batu karang dan memperbaiki kesihatan buah pinggang
.
Sekarang suami saya tiada lagi sakit setiap bulan seperti dahulu. Kini tiada lagi suntikan. Saya rasa bersyukur sangat. Paling penting pengambilan makanan yang tinggi purin harus dikurangkan bagi menjaga kesihatan. 
.
Sehingga sekarang  suami masih lagi amalkan pengambilan vitamin Set Detox terdiri dari Herbalax Alfalfa dan Lecithin bagi menyingkirkan toksin berlebihan di dalam badan sekaligus meningkatkan kesihatan fungsi sendi. Terima kasih shaklee. Alhamdulillah.

--> Kisahkan masalah dan kesihatan orang kesayangan anda?

Jangan dibiarkan tanpa tindakan SEGERA dan anda boleh terus hubungi saya di talian 017-5836865 (mommylina) 

.
.
.
Moga TESTIMONIAL ini membantu semua orang dan CEGAH SEBELUM TERLAMBAT. 
.

Kisah ni saya terbaca kat sebuah keratan akhbar dan mungkin boleh di ambil ikhtibar dan pengajaran untuk kita yang dewasa dan anak-anak kecil kita juga.
.
Usia 12 tahun dah ada kencing manis???
.
Biar betul?
Seriusly?
.

.
Dan ramai kasihan kat anak kecil itu, tapi tak kurang juga yang menyalahi si ibu dan si bapa anak kecil itu. Kenapa? 
.
Kita tak tahu mungkin anak kecil tu dah di jaga dari kecil dengan penjagaan yang terbaik tapi kita diluar pula bagaimana memainkan peranan?
.
Penting ke orang luar ambil kisah dan teguran? 
.
Jualan di sekolah atau kantin pula bagaimana? Bukankah juga memainkan peranan penting? So ibu dan ayah anak kecil ini tak dapat menjaga di waktu sekolah. Mereka memberi belanja tapi kita yang besar dan berniaga di kantin pula bagaimana? 
.
Tak salah nak berniaga tapi biar lah ada teguran untul kebaikan. Anak kecil andai kita beritahu yang minuman manis tak elok di minum setiap hari dan lebih baik banyakkan minum air kosong adalah lebih baik, dan pastinya teguran itu boleh mengingati si anak kecil? 
.
Lihat sahaja gambarajah yang kami kongsikan? 
Terlalu banyak GULA DALAM SETIAP MINUMAN TERSEBUT dan ya pasti tanpa kita sedari ianya membawa padah pada mereka yang sering dan kerap minum minuman manis ini. 
.
Sedari kecil dah di biasakan? 
Allahuakhbar... mohon di jauhkan dari anal-anak kita kan?
.
Apapun, setiap sakit ada penawarnya dan sebaiknya adalah PENCEGAHAN itu lebih baik dari merawat. 
.
Kita yang dewasa pun ada kencing manis inikan pula andai dibiarkan si anak kecil dengan minuman segera yang berkilo-kilo guna di minum tanpa di sedari setiap hari lagi.
.
.
Bagi yang sedang mengalami masalah kencing manis dan sedang dalam proses penyembuhan mungkin perkongsian kami ini boleh membantu. 
.
Sebolehnya jangan dibiarkan sedikit luka membawa padah. Sebab setiap sakit itu ada penyembuh dan penawarnya. 
.
In sha Allah. 
.
Nak usaha bagaimana? 
.
Pertama JAGA PEMAKANAN
Kedua? Ikut saranan doktor
Ketiga? Andai sedang makan ubat yang disyorkan oleh pakar. Teruskan.
.
Keempatnya? Pengambilan makanan tambahan yang membantu anda untuk lebih cergas dan sihat juga boleh diamalkan. 
.
Yang penting adalah KONSISTEN & USAHA.
.
Sebab anda di lahirkan sempurna. Hanya disebabkan luka kecil dan diabetis itu membuatkan anda "cacat" atau hilang kaki kerana terlebih manis dalam badan yang dibiarkan tanpa rawatan dan pencegahan awal.
.
.
Bagaimana nak dapatkan produk ini? Hasil testimonial yang berjaya dan kini bebas insulin juga boleh membantu anda? 
.
.
Hubungi saya untuk bantu masalah anda juga.
--> 017-5836865 
--> mommylina 
.
Pengedar Sah Shaklee Malaysia
《 Sid 867601》
.
.
Rela jari kaki di potong atau mencari penawarnya? 
.
.
Alhamdulillah kesan yang POSITIF selepas mengamalkan VIVIX SHAKLEE.
.
.

Sakit lutut di usia 74 tahun sememangnya menyeksakan apa lagi nak bergerak ke sana ke mari bila sakit itu menyerang amat terasa sekali. Adakah ubat sakit lutut ini berkesan untuk si ibu yang dah melahirkan anda dan dapat mengembirakan mereka?
.
.
Saya menangis dan terus teringat mami saya di kampung, sering sakit kaki, lutut dan sendi. Kasih sayang mereka yang tak dapat kita balas sekali pun dengan nyawa kita kan? Alhamdulillah saya bagi mami saya antaranya adalah COLLAGEN POWDER dan juga VIVIX ianya berbaloi bila mami saya kata DAH TAK SAKIT LUTUT BILA MAMI MAKAN "UBAT" YANG KAMU BERI.
.
Mampu kah kita nak memberi kebahagiaan kepada ibu dan ayah kita juga? 

ubat sakit lutut shaklee

.
Moga kisah ini juga membantu anda beri yang terbaik pada ibu dan ayah anda selagi hayat mereka ada...
.
              [ANDAI AKU BOLEH MEMBAHAGIAKAN]
.
Ma KakYa..74 tahun, tok pada 20 orang cucu, 3 nak masuk 4 orang cicit.
.
Ma KakYa ada masalah darah tinggi, kolesterol tinggi dan advanced bilateral knee osteoarthritis (lutut kurang minyak gris yang teruk).
.
Untuk masalah osteoarthritis ma, KakYa dah cuba intraarticular injection (cucuk dekat lutut). Ok, ada perubahan, tapi ma KakYa tak nak buat lagi. Sakit katanya.
So ma lagi suka telan pil.
.
Teringat awal-awal dulu masa KakYa mula-mula kenal shaklee ni.
.
Nak beli set gastrik dan set menyusu untuk KakYa.
.
Tapi masa tu, dealer KakYa kata, kalau tambah sikit saja, dapat free membership + cash back. Untung, tak payah bayar untuk daftar ahli.
.
Tanpa pikir panjang, KakYa pun tambah set sendi untuk ma (ostematrik, omega dan AJHT), sekarang AJHT dah tak ada stok di Malaysia dan set kanak-kanak untuk Hanina dan Nabila (meal shakes, chewable vitamin c.
Masa ni vitalea kids tak ada lagi).
.
Ingat lagi KakYa, lepas 3 hari ma makan set sendi, lutut ma bengkak sampai ma tak boleh nak jalan.
.
'Ubat bende laa ya wi ma makang ni'.. kata ma KakYa.
(Bahasa Terengganu ni. Hihi).
.
Tapi masa tu KakYa dah study dah.
Dah tahu pasal body adjustment etc.
So tak adalah nak gelabah.
.
'Ma makang je ma.. dia nak bekki lutut ma tu'.. confident jawab.
.
Ma KakYa pun makan laa..
Lepas seminggu, bengkak hilang.
Lepas 2 minggu ma kata..
.
'Molek ubat ning, lutut ma dok ketat doh..'
(Lutut dah tak ketat bila nak lipat)
.
Start dari hari tu, setiap kali nak habis set sendi dia, ma akan bagitau KakYa untuk restok. 

Hari ini, lutut ma masih sakit, tapi ma dah tak bergantung pada ubat tahan sakit dah.
Ma boleh solat tanpa kerusi.

Cuma bila nak jalan jauh-jauh memang tak boleh laju-laju macam kita lah.
Sebab tu kalau pi mana-mana, ma guna kerusi roda.
.
Ada 1 masa tu, time tu KakYa kat Sg Petani ni, kak ipar KakYa telefon bagitau ma KakYa tak boleh berjalan sebab lutut bengkak.

Mengesot je dua ke bilik air . Sedih sangat masa tu.
KakYa telefon ma. KakYa paksa dia makan VIVIX. Amik megadose.
.
Dan alhamdulillah..
.
Dengan izinNya, 2 hari lepas tu KakYa telefon lagi, ma bagitau dia dah boleh berjalan.
.
Bengkak dah surut.
.
Mulai hari itu, ma KakYa konsisten makan VIVIX.
.
Sebelum ni dah penat KakYa suh dia makan.
.
.
Sampai setiap malam sebelum tidur, KakYa suruh Hanina & Nabila bawak VIVIX dan sudu bagi ke tok diorang.
Kalau tak, memang dia tak makan.
.
Alasan ma KakYa..
.
Tak apa laa.. VIVIX mahal sangat..
.
Ni bila dia dah konsisten VIVIX, alhamdulillah.
Nampak banyak sangat perubahan pada ma KakYa.
.
.
Makan makin berselera.
Dia makin ada tenaga.
Makin ceria.
Lutut dah kurang sakit katanya.
.
Sekarang..
.
KakYa bekalkan ma KakYa VIVIX, OMEGAGUARD, VITALEA & OSTEMATRIX.
.
Mak kita, ayah kita.
Kadang bila kita tanya, diorang memang cakap tak apa laa, tak payah laa..
Sebab diorang sebolehnya tak nak susahkan kita.
So, kita jangan tanya.
Kita beli dan hadiahkan untuk diorang.
.
Bila diorang konsisten makan, diorang dapat rasa #shakleeeffect tu, insyaAllah diorang akan teruskan makan.
.
Especially VIVIX.
Memang sangat sesuai untuk mak ayah kita.
.
Tugas kita..
.
Kita beli, hadiahkan & ingatkan diorang setiap hari untuk makan.
.
Siapa lagi nak hadiahkan mereka kalau bukan kita?
.
Bagi KakYa, bisnes shaklee ni sebenarnya bukan hanya nak sihat diri sendiri atau poket sendiri saja.
.
Tapi it is beyond that.
.
Nak semua ahli keluarga, orang sekeliling dan semua orang rasai #shakleeeffect tu sendiri.
.
So kalau adalah awak-awak yang baca ni teringin hadiahkan sesuatu untuk orang tersayang, apa kata hadiahkan lah mereka suplemen shaklee. ☺
.
Semoga Allah panjangkan usia ma KakYa dan diberi kesihatan yang baik selamanya. Aaminn
.
Jadi tanya pada diri kita sendiri apa yang kita DAH BERIKAN PADA MAK AYAH KITA?
.
Kewangan bagi mereka? Mereka dah ada kewangan tu sedari kita nak membesar lagi. Kita membesar dengan hasil titik peluh mereka kan?
.
Bagi mereka adalah "perhatian kasih dan sayang" anak-anak mereka pada KESIHATAN MEREKA, itu yang penting.. kita nak juga kan mak ayah kita sentiasa lawat dan pergi masjid berjemaah dan berjumpa kawan-kawan mereka, tersenyum dan bahagia dengan cara mereka bila mereka sihat dan ceria?
.
Jadi tak salah untuk kita beri kepada ibu dan ayah kita selagi kita boleh membahagiakan mereka. Bila mana mereka ke masjid ke surau dengan kekuatan mereka, pahala kita sentiasa mengalir dan tertulis juga. In sha Allah.
.
Sayang mak ayah?
Berikan sesuatu yang terbaik pada mereka.
Selagi mereka masih bernyawa, bahagiakanlah mereka.
.
.
Bagi yang nak dapatkan PRODUK SHAKLEE ni? Anda boleh terus hubungi saya di talian ini
017-5836865 ● mommylina ●
《Urusan postage boleh di seluruh negeri termasuk Brunei dan Singapore juga
.
.
SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 40 : NADIA ABDUL KADIR
.
testimonial vivix
 .
vivix shaklee

vivix shaklee

Ada betul dan benarnya KENCING TIKUS DIKATAKAN PEMBUNUH DALAM DIAM? Betul atau hanya mereka yang dah lalui dan merasai nak sihat itu terlalu bernilai harganya dari semua yang ada sekarang ini?
.
.
Begitu juga rakan kami ni, menceritakan detik dan saat beliau di tahan dan melalui keperitan sakit itu.
.
.
[SAKIT KENCING TIKUS BERANSUR PULIH SELEPAS AMALKAN VIVIX DAN NUTRIFERON]
.

.

Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos. 
.

Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan. 
.

Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan. Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU. 
.

Di sini saya diberitahu saya kena  virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya. 
.

Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat. 
.

Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut. 
.

Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. 
.
Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu. 
.

Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. 
.
Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee.
.
.
Untuk sebarang pertanyaan dan tempahan PRODUK SHAKLEE boleh terus hubungi saya di talian : - ● 017-5836865 ● Mommylina ●

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 45 : MOHD AMIRUL BIN BADRI.
.

.
Kisah BENAR dan testimonial ini kami kongsikan untuk membantu semua.
.
.
Testimonial dan tanda-tanda...
Apa itu masalah atau sakit slip disc? Mungkin ada yang merasai sakit tapi tak ambil kisah dan keadaan ini mungkin juga menyebabkan rasa sakit dan tidak selesa pada bahagian tulang belakang dan ada juga sesetengah individu tidak mengalami apa-apa simptom yang ketara seperti individu lain.
.
Mungkin anda juga boleh mengetahui masalah ini dari 3 tanda yang bakal saya nyatakan disini.
.
.
Dan pernahkan anda mengalami antara 3 tanda sakit slip disc ini?
.
.
1. Rasa Lemah Otot Ianya bermula di bahagian otot yang dibekalkan oleh saraf yang terjejas iaitu boleh menjadi lemah seterusnya menyebabkan kesukaran ketika dan semasa berjalan.
.
2. Terasa Sakit - Masalah Slipped Disc yang berlaku yang kerapnya adalah di bahagian bawah belakang juga kesakitan biasanya di bahagian punggung, paha, betis dan, mungkin, kaki. Ini sering dirujuk sebagai sciatica kerana kesakitan dirasai di sepanjang saraf sciatic. 
.
3. Terasa Kebas - Kerap berlaku di bahagian badan yang sarafnya terjejas. Terutamanya bahagian belakang badan kita
.
.
Seandainya jika masalah slipped disc terletak di leher, sakit biasanya memberi kesan kepada bahu dan lengan. Juga seterusnya pada bahagian belakang kita juga. 
.
Sesetengah individu merasa sakit hingga ke tapak kaki. Andai anda juga kerap megalami sakit seperti ini, boleh pastikan dan bertindak awal sebelum ianya menjadi lebih teruk dan akan menyebabkan anda sukar untuk melakukan pergerakan seharian.
.
.
Bak kata kawan saya... 
Asbab dia fikir sakit tulang belakang itu biasa dia alami dan dia biarkan tanpa sebarang pencegahan. Sehinggalah dia nak bangun pagi pun dah tak boleh bergerak menyebabkan dia serik dari sakit biasa-biasa menjadi KRONIK! 
.
"Sakit hingga nak berjalan mengengkang ke hospital kerana terasa amat perit di bahagian pinggang, punggung dan kaki" 
.
Andai berjalan seperti normal, sakitnya macam ada sesuatu yang mencucuk-cucuk belakang dan kakinya.
.
Tak kan anda juga nak tunggu seprti sebegitu baru nak ambil kisahkan? 
.
Saya tahu anda yang sedang google ni NAK YANG TERBAIK dan nak PENYELESAIAN TERBAIK untuk kesihatan anda. 
.
Bagaimana? 
.
Semoga TESTIMONI yang kami kongsikan ini SANGAT MEMBANTU ANDA JUGA.
.
.
Sebarang pertanyaan BOLEH TERUS HUBUNGI kami di
■ 017-5836865 ■ Mommylina ■

.
.

vivix shaklee
.
Moga TESTIMONIAL dan perkongsian ini sangat membantu anda yang juga sedang mencari penyelesaian masalah anda. 
5 Punca kebas tangan dan kaki yang mungkin ramai tak ambil tahu akan kesan mahupun risiko apabila badan terasa kebas-kebas ni atau mungkin juga ada yang membiarkan sahaja akan rasa itu sebab tak tahu akan kesannya dikemudian hari?

testimonial vivix

Jangan dibiarkan rasa kebas walaupun jarang berlaku. Sebaliknya ambil kisah dan ambil peduli. Mungkin yang saya kongsikan ini baru 5 punca atau sebabnya.
.
Tetapi sebenarnya lagi banyak lagi kesan sampingannya andai kita biarkan tanpa sebarang pencegahan sedari awal.
.
Risiko?
Biarlah kita CEGAH SEBELUM MERAWAT!
.
Kenapa?
.
Sebabnya mereka yang dah lalui akan peritnya nak merawat ni dari mencegah pada awalnya.
.
.
Saya kongsikan 5 punca kebas-kebas tangan dan kaki berlaku dan...
Antaranya....
.
1. Rasa kebas tangan – Ianya melibatkan pengaliran darah pada bahagian atas badan yang tidak lancar.

2. Rasa kebas tangan kiri dan lengan – Adalah antara tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Andai terasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini mungkin menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku. (Maka perlu berhati-hati tahap kesihatan anda juga.)

3. Merasa sakit pada bahagian bahu – Juga menandakan saluran darah telah menjadi kurang lancar dan fungsi metabolisma tidak begitu seimbang.

4. Merasa kebas kaki – Pengaliran darah pada bahagian bawah badan tidak sebegitu lancar.

5. Merasa sakit pada tapak kaki – Antara yang perlu di ambil perhatian ianya menandakan buah pinggang lemah. Mungkin  disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.

Penyelesaianya pula???
.
Kita nak yang bagaimana? Pasti nak mencegah sedari awal ini kan?
.
Semoga perkongsian saya ini banyak membantu anda juga untuk jalani kehidupan yang lebih sihat lagi... bukan untuk sehari dua.. tapi biarlah untuk masa hadapan...
Hargai kesihatan kita sebelum terlambat!
.
Untuk dapatkan KONSULTASI & BIMBINGAN tentang produk dan ORDER anda? Terus hubungi saya di talian --> 
● 017-5836865● mommylina●
.
Testimonial untuk PENYELESAIAN MASALAH SAKIT SENDI, KEBAS TANGAN & KAKI

.
.
.
.