Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Sunday, 28 September 2014

Hebatnya penyusuan susu ibu ni sama seperti hebatnya para ibu yang menyusukan anak-anak mereka

Alhamdulillah, perkongsian kali ni bukan nak menunjuk apa pun,tapi nak bakar semangat para ibu yang sedang dalam penyusuan susu ibu, terutamanya ibu-ibu muda sekarang ni... Hebatnya penyusuan susu ibu ni sama seperti hebatnya para ibu yang menyusukan anak-anak mereka sekarang....


Saya dapat ANUGERAH TOKOH PENYUSUAN SUSU IBU dan yang telah terpilih antara reramai para ibu di kawansan Junjung Kulim, anugerah ni bukan untuk saya seorang..malah untuk semua para ibu yang hebat dalam dunia penyusuan...

Sini saya kongsikan PENTINGNYA NUTRISI PENYUSUAN SUSU IBU untuk bayi kita dalam susu ibu.. kenapa? bukankan dalam susu ibu dah lengkap segalanya?... ni antara persoalan yang saya terima.. Tapi YA betul.. nutrisi dalam susu ibu kita secara semulajadinya dah lengkap... TAPI sedarkan mommies semua cara kita makan dan lifestyle kita makan ikut dan je kan..ada yang kita jaga dan juga ..ada yang tak.. yang paling penting adalah PROTEIN dalam badan kita cukup ke untuk kita kongsikan bersama anak kita?

Selain itu.. kenapa masa hamil kita boleh makan vitamin untuk bayi kita dalam perut dan utk kita juga.. tapi bila dah bersalin, dan kita teruskan penyusuan susu ibu pada bayi kita.kenapa kita TINGGAL kan semua vitamin ni? sedangkan 200% kali ganda lagi kita perlukan vitamin dan lengkapkan nutrisi dalam penyusuan susu ibu... sebab dah la kita banyak guna tenaga dan 20x tulang2 kita retak atau patah tanpa kita sedari masa proses bersalin.. tapi kita tak jaga badan kita pula tu

Para ibu... pasti badan kita nak pakai lama kn.. apatah lagi untuk suami kita... anak-anak lagi kan...

set penyusuan shaklee 
Dan pengalaman saya sendiri... dua-dua anak saya boleh beza dengan anak kawan2 saya yang kami sama buat penyusuan susu ibu.. tapi saya amalkan pengambilan vitamin untuk dan dalam penyusuan saya... tapi kawan saya tak... anak-anak berbeza... tak sama cara pemakanan kita seharian kan...

Tapi kita nak juga anak-2 kita chubby.. sihat...aktif dan sihat kan... tapi kenapa kita berkira untuk dapatkan vitamin dalam penjagaan badan kita dan penyusuan susu ibu kita...sebab apa yang kita amalkan anak-ank kita PASTI DAPAT! salah kita makan,, anak-2 pasti meragam.. betul tak...

Insyaallah..dengna niat kita... kita boleh menyusukan anak-anak kita seperti yang kita impikan... bukan mudah dalam penyusuan susu ibu yang perlukan ketahanan mental dan fizikal.. Tapi ianya sangat indah dan manis bila anak-anka mendapat 100% nutrisi dari penyusuan susu ibu...

Semoga perkongsia saya ni dapat membantu dan membakar semangat para ibu lepas ni... Semoga link ini juga membantu para ibu-ibu yang hebat... (klik sini)

=============================
Salam sayang untuk semua 
--> Saya Lin |  Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
==============================
yang baik datang dariNya..segala kesilapan dan kekhilafan datangnya dari saya sendiri... 


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...