Youth Skincare | Cara Nak Bersihkan JERAGAT?

Masalah jeragat? oh no, jeragat ni sekali dia ada kat kulit muka, comfirm susah nak hilangkan dia, apatah lagi "bersihkan" dari pandangan mata kasar kita kan? Dan ada ke CARA NAK BERSIHKAN JERAGAT? 
Cara nak "bersihkan" jeragat? Ada nak tahu? Baca sampai habis okey.

Bagaimana nak elak jeragat ni dari terus merebak? 
Jeragat ni merebak ke? ke ada setompok setompok je kat kawasan muka? 

Anda pernah dengar tak orang lagend cakap, kalau ada JERAGAT ni jerawat payah nak mai lekat kat muka kita? yeke? 

Dan kalau di beri pilihan saya lebih memilih nak jerawat on off daripada jeragat ni. Kenapa? sebab jerawat on off ni boleh lagi hilang dan "dibersihkan" dengan cepat berbanding dengan jeragat ni tau. 

Dan punca jeragat ni adalah dari pancaran matahari yang direct kena ka muka kita tanpa UV yang betul dan serasi serta penggunaan skincare kita secara konsisten. Setuju? Saya katakan Ya, sebab andai kita pakai skincare "ikut dannn je" memang jeragat akan "melepak" kat kulit muka kita tanpa kita sedari, dan lama- kelamaan, jeragat ni semakin terang mengikut usia kita, seterusnya menghalang "kebersihan" pada wajah cantik anda itu. 

Kan? 

Berbanding jerawat ni, dia akan ada ikut mood kita, dan hormon kita, dan ainya kejap je akan hilang tanpa meninggalkan kesan yang lama andai kita rawat dengan cara yang betul.

Jom saya kongsikan beberapa CARA NAK BERSIHKAN JERAGAT kita ni dan terus konsisten tau. 

Antara cara yang mungkin boleh membantu masalah anda, adalah?

1. Menggunakan LIDAH BUAYA?
Caranya dengan anda mengambil "isi" lidah buaya tersebut dan anda sapukan di kawasan jeragat anda, ulang setiap hari tau, dan cara ini kena konsisten dan memerlukan kerajinan kita setiap hari.

2. Air Kelapa?
Asid dalam air kelapa ni sangat bagus tau untuk bantu mengurangkan jeragat kita, caranya dengan, lepas basuh muka anda, ambil air kelapa tersebut dan anda sapu serat muka anda, biarkan sehingga kering leps beberapa ketika, baru anda basuh semula muka anda, ulang cara ini 2 atau 3 kali seminggu. 

3. Jaga Pemakanan ?
Bagaimana dengan pemakanan kita seharian? elakkan yang berminyak dan tinggi kalori, seboleh dan sebaiknya, makan makanan yang mempunyai protin dan juga vitamin yang lebih baik.

4. Jauhi @ Elak Sinaran Matahari?
Eh kita kat Malaysia ni, matahari la paling penting kan, nak elak memang tak boleh kan. Takkan nak keluar keja gelap dan balik keja pun gelap kan? tka sihat tu namanya. Cara terbaik? lihat dan pastikan SKINCARE anda gunakan seharian adalah sangat sesuai dengan situasi anda, juga KONSISTEN gunakan setiap masa. 

Haaaa, saya kongsikan 4 cara tu dulu okey, nak lebih lagi? terus stay di mommylina blogspot ni boleh. Terima kasih kerana mengiakan. Alamdulillah.

Oh ya, skin cara dan cara pemakanan ni sebenarnya saya kongsikan antara pilihan ramai yang boleh juga bantu untuk kita konsisten setiap masa. 

Antara pilihan ramai adalah YOUTH SKINCARA dari Shaklee, juga makanan tambahan dari produk Shaklee pillihan ramai. Anda boleh cuba konsisten yang mana anda boleh konsisten, tak ambil semua, tapi at least ada yang kita amalkan dan boleh terus konsisten.
Tengok cik puan kam ni amalkan, alhamdulillah sangat membantu, dan jangan lupa boleh cara more info kami di petua hilangkan jeragat kat sini juga tau.

Dan skincara apa juga cara dia "bersihkan" masalah jeragat dia sampai sekarang dan semakin cantik juga berseri-seri? Haaaa kena follow rapat-rapat okey, nak tahu secara pantas , sure la kan nak kulit bersih dan berseri ni, terus klik je kat gambar kat atas tu okey. team kami sedia membantu anda. 

#projekmegablog
#pengedarshaklee
#shakleekedah
#shakleekulim

Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...