Gaya Hidup Sihat | 5 Cara Mudah Nak Amalkan Gaya Hidup Yang Sihat!

Hidup hari ni sangat keras korang! Setuju tak kalu saya katakan "life style" sekarang sangat "keras" a.k.a struggle? Tak kisah dari segi luaran mahupun dalaman, pemakanan mahupun pemakaian? kan? 

Hari ni nak kongsi tips atau cara hidup sihat? atau senang kata saya kongsikan 5 cara mudah nak amalkan gaya hidup yang sihat! Dan ini semua kita boleh amalkan sekali secara konsisten.
In sha Allah. 

Antaranya?

1. Diet Secara Sihat

2. Menjaga Kebersihan Rumah Dan Persekitaran

3. Makan Secara Sihat

4. Lakukan Aktiviti Fizikal atau Senaman

5. Jauhi Diri Daripada Tekanan @ Stress

Boleh 5 ni? 

Sebenarnya ni antara point simple tapi simple ni pun belum tentu semua boleh ikutkan? Sebab? masing-masing ada alasan tersendiri, paling alasan yang selalu di dengar adalah, SAYA TIADA MASA! 

Kan? 
Dengan alasan ni, minda kita akan terima seadanya dan biarkan terus dalam gaya hidup kebiasaan yang di lalui hari ke hari. Setuju? Namun sedar tak sedar, badan cepat penat? kerap tak sihat? dan kurang bersemangat dengan aktiviti harian dan tiada motivasi untuk diri sendiri apatah lagi orang sekeliling kita. 

Bilamana cara hidup kita tak sihat, maka macam-macam akan terjadi salah satunya adalah kemurungan, setuju?
Gaya hidup yang tak sihat adalah kemurungan?

Dan ini berbeza dengan kawan-kawan lain yang mengamalkan hidup secara sihat, sekali pun mereka penat namun tetap semangat nak buat itu dan ini lagi dan lain. Sedangkan mereka pun ada masa yang sama 24jam setiap hari, siang dan malam? kan?

Bagaimana nak atasi dan nak elak dari mengulangi gaya hidup yang tak sihat ni? adalah dengan konsisten 5 cara tadi kat atas tu, simple kan yang kat atas tu? jaga pemakanan, aktiviti harian, rumah, dan life style? kan? Senang bila kita fikir senang? susah kalu kita fikir susah kan?

Nak sihat fikir senang untuk buat semua tu, konsisten buat yang senang-senang dulu, dan in Sha Allah yang lain akan menyusul senang bila dah terbiasa CARA HIDUP SIHAT yang konsisten.

Dan, ini juga adalah saya saya dan kami semua amalkan, sebab tqak semua makanan yang kita makan tu adalah natural, fresh dan masih punyai nutrisi-nutrisi yang badan kita perlukan dalam setiap masakan dan makanan kita. Jadi kami pilih ini untuk perbaiki diri kami, sihat dan aktifkan badan kami dari terus merasa lemau atau kurang bertenaga atau kurang sihat. Ini juga adalah sebahagia pilihan kami untuk badan kami lebih sihat dari sebelum mengamalkannya.

Jom jadikan Amalan GAYA HIDUP SIHAT beramai-ramai, andai anda adalah ketua keluarga, anda sihat, sekeluarga akan turut sihat kan? andai sebaliknya? bagaimana pula dengan kesihatan ahli keluarga kita kan? 

Jom terus kekalkan cara hidup sihat dan dlaam banyak sekarang, sesama la kita buat detox diri kita dan kuatkan antibodi badan kita tanpa menunggu tak sihat baru nak buat dan baru nak amalkan kan? setuju? 

Sihat ini mahal harganya, jangan di sesia-siakan sebab yang kita fikirkan "nanti-nanti la" 


#sihatitumahal
#megablog
#projekmegablog
#pengedarshaklee
#agenshakleediperlukan
=====================================

Haa anda sedang mencari side income tu? boleh terus hubungi kami di talian 017-5836865 atau untuk fast action? terus tekan gambar kat bawah, anda akan terus ke pautan untuk kami bantu anda. Tahniah dan terima kasih untuk kerjasama dan keprihatinan anda.
Jana Pendapatan Anda Bermula DI SINI!


Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...