Testimonial Gastrik | Cara Atasi Serangan GASTRIK Berulang!

Bismillahirahmannirahim, baru sempat nak share testimonial gastrik saya yang berlaku baru ni tanpa saya tahu ianya gastrik dan cara atasi serangan gastrik berulang. Ngeri kalu saya ingatkan, dan paling saya tak sangka masa tu adalah gastrik sebab tak pernah lagi saya kena gastrik yang tersangat melampau sakit sampai sesak nafas dan nak bangun pun tak boleh pada ketika kejadian berlaku.

Allahuakhbar.. 
(pengalaman saya ni mungkin panjang sedikit, tapi its REAL untuk anda buat pengalaman, baca sampai habis tau).

Kenali sakit perut anda selalu!

Seriusly, masa kejadian yang saya fikir masa sakit saat itu adalah bagaimana dengan anak-anak saya kalu tiba-tiba saya tak bernafas saat tu, (sebab suami oustation) masa tu dan memang kalu ada apa-apa berlaku mr.suami memang tak boleh balik kurang dari 1 jam. Allahuakhbar. tak boleh saya bayangkan.

Dan masa tu, saya terus pandang kat luar risau sangat kalu-kalu ada malaikat maut menjemput, (bukan takut mati, sebab ajal maut ni hanya Allah yang tahu, namun saya fikirkan anak-anak yang kami ni juga jauh dari keluarga), macam lucu kan, tapi its REAL yang saya rasa masa tu. (hanya yang alami sakit teramat je akan rasa, betulkan)

Ceritanya bermula tiba-tiba sangat, masa tu lepas susukan si bongsu, and then biasa la mak-mak kan, sambil susukan si anak, terus terlelap jap (hihi). dan tiba-tiba, selang beberapa ketika, saya rasa mencucuk sangat pinggang saya dan depan belakang ulu hati perut saya semacam ada benda menekan, nak bernafas masa tu pun tak lepas sangat.

Saya terus bangun dan duduk, tapi lagi terasa sakit yang amat (tak boleh saya bayangkan and ceritakan kat sini rasa sakit tu), saat tu saya terbayang adik saya yang baru meninggal bulan January lepas, dia sakit dah lama, tapi bila dia sakit dia tak pernah nak tunjuk dia sakit, dia tetap kuat dan tersenyum

Dan saya ambil semangat dia tu, untuk saya text suami yang saya rasa teramat sakit, suami memang terkejut la sebab saya tak pernah text saya sakit kalau sakit biasa-biasa melainkan sakit nak bersalin je dulu-dulu. 

Allah maha baik, lepas suami text je masa tu sebab nak jawab call memang tak mampu nak bercakap saat tu. Dan saya minta tolong anak ambilkan minyak dan minta tolong urutkan part mana yang suami pesan suh urut, sebab suami cakap mungkin gastrik tu. Saya masa tu fikir, haaa gastrik???  baru makan nasi kot, mana mungkin gastrik, masih tak percaya, sebab memang pernah ada gastrik, tapi tak sesakit yang saya rasa saat tu, rasa macam nak "meninggal" dah masa tu. Seriusly, saat tu saya terfikir macam-macam.

Sesungguhnya Allah terlalu baik, saat saya rasa sakit tu, anak-anak semua behave, nak bangun pun saya tak mampu masa tu, dan masa tu semua anak-anak memainkan peranan mereka. Alhamdulillah sangat, yang si kakak tolong jaga yang bongsu, si abang dan si anak soleh sorang lagi tolong urutkan kaki dan tangan saya. Alhamdulillah sangat, masa tu macam-macam saya terfikir betapa pentingnya kesihatan kita dan didikan kita as ibu bapa (saya pun masih terlalu banyak nak belajar juga).

Nak di pendekkan cerita, nanti anda tak mau layan kalu lelama kalu saya membebel kan.

Sebenarnya ni bukan nak membebel, tapi nak sangat anda juga ALERT kesihatan anda, sekalipun anda cakap anda dah senaman, dah jaga makan, dah ikut piramid makanan tu. Tapi sebenarnya, KEPERLUAN NUTRISI yang badan kita perlukan belum cukup sepenuhnya dari pengambilan makanan seharian kita, setuju tak?

Dan mesti anda tertanya, kenapa saya tetiba diserang GASTRIK yang melampu secara tiba-tiba, dan saat saya terlelap sekejap pula masa tu, mujur boleh bangun lagi kan, dan alhamdulillah sangat, Allah masih nak saya bagi saya peluang untuk bertaubat dan buat lagi dan lagi banyak kebaikan. In sha Allah. Sebenarnya banyak sebab kenapa GASTRIK ni menyerang tanpa hint atau tanda-tanda awal kan. (nanti saya kongsikan lagi punca gastrik ni dari peringkat awal okey).

Dan apa yang saya buat untuk PULIH CEPAT dari serangan GASTRIK secara mengejut saya pada masa tu? Sebab malam lepas kejadian tu saya boleh dah masak untuk makan malam anak-anak dan boleh tidur dengan lena, alhamdulillah dan menyusukan si bongsu saya selang beberapa jam masa tu.

Saya minum ESP Shaklee ni la, YA minum ni je saya mampu masa tu dan suami pun memang dia test saya masa tu "ayg MINUM ESP tu la tak larat nak p bancuh, minta si abang buatkan dulu". Alhamdulillah, yang bestnya anak-anak tau macam mana nak bancuh sebab ibu dia selalu bancuh depan dorang, dan dorang tau nak buatkan. Alhamdulillah sangat.

Kenapa ESP? nanti saya terangkan di entry seterusnya tau, atau anda boleh klik je kat ESP Shaklee ni, akan ada info kat sini juga.

Di pendekkan cerita, saya betul-betul tak sangka, sakit yang menyerang saya secara tiba-tiba tu adalah GASTRIK, sebab pagi tu saya dan minum, cuma makan saya kurang teratur since saya sejenis "rajin" nak makan kalu mr.suami outstation ni (punca berat badan 50kg je, hahaha) (jangan tiru cara ini ya).

Dan inilah pengalaman saya kena GASTRIK yang teramat sakit, kalu bahasa kasar (sakit rasa macam nak mati) dah saat tu. Allahuakhbar.

Sebab tu saya tekankan, andai anda dah senaman atau jaga makan sekali pun, keperluan MAKANAN TAMABAHAN untuk badan kita ini juga sangat diperlukan. Sebab kita tak tahu, bahagian dalam badan kita ni mana lagi yang kita kena "top-up", macam dalam ESP Shaklee ni, asid amino yang ada dalam ESP ni, badan kita tak ada hasilkan secara sendiri, jadi kita KENA TOP-UP melalui makanan tambahan kita.

Dan apa yang saya syorkan paling simple ni adalah ESP Shaklee, boleh tambah yang lain, mengikut keperluan badan kita. 

Dan inilah cara saya buat, untuk elak dari gastrik teruk tu berulang lagi, ini lah juga salah satu cara saya amalkan secara konsisten, sebab ambil masa sakit akan anda menyesal, sebab nanti lambat nak baik ataupun lagi banyak kos atau jadi lebih teruk lagi dari keadaan saya masa tu. Saya boleh cepat lega dari serangan gastrik lepas kejadian tu sebab sebelum ni pun memang saya amalkan ESP. Kejadian itu Allah bagi saya peluang untuk berkongsi pengalaman dengan anda dan nak ajak anda HARGAI KESIHATAN kita saat kita SIHAT, bukan masa dah tak sihat baru kita menyesal dan kos lagi mahal nak merawat kan. Sekali pun anda ada medical card atau insuran ka, tetap juga lain bilamana anda rasa betapa mahalkan sebuah sihat ni. 

Dan yes, masa saya terasa sakit tu, saya sangat takut, sebab anak-anak belum tahu apa-apa, yang sulung pun baru 12tahun, yang bongsu belum pun 2tahun.

ni ada juga pengalaman kawan-kawan saya, anda boleh klik TESTIMONIAL SHAKLEE kami semua.

Jadi sesama la kita hargai KESIHATAN kita sebelum kita menyesal selama-lamanya, dan untuk makluman, sakit gastrik ni juga ada tahap 1, 2 dan sampai boleh jadi ulser perut tau. Masa ni anda akan terasa duit yang di sayang sayang tu tak akan bermakna bila kita sakit, dan kena ingat, KERJA, GAJI DAN TEMPAT KITA ORANG LAIN BOLEH GANTI BILA-BILA MASA, namun kesihatan kita ni tak akan boleh di kembalikan andai terlambat kan? sama juga saat  kita sihat walafiat sebelum kita sakit kan?

Bagi anda yang bertanya bagaimana nak dapatkan ESP Shaklee ni? Anda boleh terus call kami di 017-5836865 atau untuk maklum balas yang cepat anda boleh terus tekan gambar rajah di bawah untuk team kami respon cepat kepada pertanyaan anda. 

Alhamdulilah, moga kalian terus sihat dan doakan juga saya dan keluarga sihat-sihat selalu okey, doa untuk sentiasa juga. Amin. 

Jadi jom la kita hargai kesihatan kita saat kita sihat sekarang ni kan.
Sihat-sihat dan bahagia selalu.

Btw doakan entry ni juga bantu ramai orang jaga kesihatan dan juga special nya, moga perkongsian ni dapat hadiah istimewa tajaan penaja besar ProjekMegaBlog our sporting Master--- > anakkuwira.com

#mytestimonial
#gasrikmengejut
#projekmegablog
#pengedarshaklee

Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...