Intermittent Fasting | Antara Keburukan IF Yang Ramai Tak Tahu!

Bismillahirahmannirahim, 
Masyaallah tabarakallah, tak lama lagi nak masuk puasa kan, Selamat Datang Wahai Ramadan yang dirindui. Haa nak kongsi info ni tau, pasal Intermittent Fasting dan antara keburukan IF yang ramai tak tahu! Biar betul???
Kenapa dan perkaitan Intermittent Fasting?

Okey nak bagitahu juga ni, dalam nak berpuasa dah ni mesti ramai pasang niat nak turunkan berat badan kan kan, dan ramai kawan-kawan saya yang dah pun mula puasa dengan buat Intermittent Fasting pun, namun masih ramai yang tak tahu baik dan buruknya IF ni kan? 

Sememangnya banyak sangat baik bila mana kita buat IF ni (tambahan nak Ramadan dah ni tau korang) dan tak kurang mesti ada buruknya kalu kita tak tahu. (opsss), Namun, namun ya (bila dah tahu) confirm TERSUKA sangat nak buat IF ni tau korang.

Saya terangkan sedikit kebaikan bilamana korang buat IF ni dulu ek, tak banyak saya terangkan sebab kat post entry pasal Inttermittent Fasting saya sebelum ni pun ada saya kongsikan.

Sebenarnya kalu dah biasa buat IF ni, alaaa kacang je tau korang bab puasa ni lagi la soooo easy orang Melayuuuu cakap.. hahaha.. tak la tapi betul pun, sangat mudah nak amalkan IF ni berbanding cara lain. hummm nak tahu kan..
Setuju ke SETUJU SANGAT!

IF ni kalu dah biasa buat badan pun dah terima kebiasaannya 12jam puasa tu terlalu senang. girtuuu ..dan IF ni kalu korang dah terbiasa buat, buruk dia tu tak la "kejam"sangat tuk korang. Tapi bila tinggal kan IF ni nanti korang akan "rindu" nak "berperang" nak buat IF. Wahhh sampai macam tu kan.. haaaa

Ada satu ayat kelas hari tu kami join tentang IF ni dengan Dr.Redza, wow sangat tau korang ilmu yang kami dapat. 

Salah satu kebaikan bila korang buat IF ni proses FAT BURN tu sangat cepat berlaku dan bacaan gula untuk badan kita pun akan auto juga "terbakar" dan jadi cantik je bacaan gula tu,haaaa syok kan. Serius best sangat bilamana kita buat IF dengan ilmu yang betul.

BUT @ TAPI @ Keburukan yang ramai tak tahu bilamana buat Intermittent Fasting ni tanpa ilmu adalah;

Akan cepat moody la, cepat rasa lapar dan pening la, juga bacaan darah atau gula naik secara mendadak, itu belum lagi termasuk rasa nak pitam, rasa nak pengsan, rasa sakit-sakit sendi la, badan terasa sangat lemau dan malas nak buat kerja bila buat IF ni...

haaaa uols. 

Takut nak buat IF kan kalu terjadi macam ni, lepas tu kalu berlaku apa-apa mulalah salahkan sikawan yang ajak korang IF... Sian kawan korang tu tau. Dia ajak sebab nak korang pun loss wight dan sihat, tapi bilamana buat dan buat IF ni kurang info dan ilmu, memang akan jadi salah faham dan FOBIA nak buat IF.

dan nak tahu keburukan lagi tentang IF ni kalu kita "redah" je tanpa ilmu dna tanpa bertanya? Kecelaruan HORMON dalam badan kita juga salah satu punca tau. Contohnya; 

Badan kita tiba-tiba kita buat IF dan banyak tak makan itu ini yang mana sebelum ni kita "redah je makan kan" tiba-tiba ON INTTERMITTENT FASTING ni, eh banyak pula nak cut itu ini. Mau merajuk si "hormon" dan jangan salahkan badan korang kalu buat turun berat badan or loss wight, malahan naik or bertambah pula berat badan. haaaa.. macam tu kan satu hal lagi korang akan salahkan INTERMITTENT FASTING punya masalah. 

Sedangkan diri sendiri puncanya buat tak ada dan tanpa ilmu kan kan...

Betul tak apa yang saya cakap kan ni. betulkan...

Sebenarnya banyak je  lagi kebaikan buat IF ni tau, ada ayat Pfro Dr.Redza info yang mana bila but IF selama 12-15jam (Fat burn) sangat cepat berlaku dan juga menstabilkan hormon dalam badan, mana yan tak okey akan di "kicks up to 1300% in growth hormon" kita, best sangattttt kan

Oh ya satu lagi, dalam proses IF ni juga, selain dapat bakar lemak yang terpantas, juga sangat bagus untuk proses detox yang mana buat IF ni selama 17-24jam (wowwwww) hahaha, rela ke relaaaaa nak buat ni? hurmm boleh buat tapi godaaannnn itu tersangat ada lah. 

Tapi tak nak kejam dengan diri sendiri kan, sian you body, nak kurus tapi kena la berpada kan kan. 

Sangat senang bak kat Prof. Dr.Redza info hari tu, dah ada yang khas untuk detox korang boleh la cari yang sesuai dan selamat untuk korang amalkan. Ada macam-macam Supplemment Terbaik yang korang boleh cuba amalkan. Macam SET DETOX Shaklee, dalam Set Kurus Shaklee atau dalam Set Puasa Shaklee pun ada sekali khas untuk detox, okey sangat tau korang. 

So macam banyakkkkkk kebaikan dari yang buruk kan, i tell you already... chewaaaa .. kan dah membebel mami kat sini. sorryyyyy... 

Sebenarnya apa kita buat ada pro and contra, ada ilmu yang tepat dan kita amalkan dengan konsisten, sure hasil dia pun gempakkkkkk tau korang.

Macam TESTIMONIAL kawan kami ni, dia buat Intermittent Fasting pada awalnya fail juga, namun bila konsisten.. se seeeee.. hasil dia! 

Alhamdulillah
So korang, mana nak buat Intermittent Fasting tu jom buat sekarang, nak cari or tanya mami terus pun boleh cari di 017-5836865 tau korang. In sha Allah kita bantu mana yang boleh to archive your TARGET in this year. In sha Allah. 

#projekmegablog
#pengedarshaklee

Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...