Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 3 December 2014

Naluri seorang yang bergelar IBU!

Setiap kita sebagai ibu pasti merasa sangat kuat naluri keibuan ni kan.. Bagi saya ianya satu yang tepat dalam diri kita, saat kita marah, sakit hati, sebak dan segala rasa la, anak-anak juga merasa tempiasnya...

Macam saya surirumah sepenuh masa, saat bersama anak-anak adalah masa yang tak ternilai.. melihat mereka membesar depan mata kita, melihat segala kelakuan mereka adalah satu kelebihan untuk saya dan para ibu sepenuh masa. Apatah lagi penyusuan susu ibu tersangat kuat untuk naluri keibuaan pada anak-anak jua.
berniaga shaklee

Berbeza dengan saya merasa saat masa saya bekerja dulu, si abang sedari 7pagi dah "terpaksa" bangun utnuk di hantar ke rumah pengasuh.. dan saya balik kerja 6petang.. masa bersama si abang sangat terhad. Sebab lepas je isyak mesti si abang dah tidur.. nak bermain pun terhad.. Penyusuan susu ibu pun tak la dapat direct sepenuhnya.. hanya pada hari cuti dan tengah malam sahaja...

Suami saya pula bekerja tak tentu masa, sebab tu saya memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa.. Sememangnya semua orang kata, tak boleh sebab nanti akan ada masalah kewangan dan sebagainya.. Tapi naluri saya mengatakan tak pa, DUIT boleh di CARI, Tapi MASA yang berlalu TAK BOLEH di putar balik.. Itu antara naluri kuat saya untuk nekad berhenti kerja... Dan selagi kita berusaha, rezeki anak-anak tak pernah putus...

Sememangnya tak semua sanggup ambil risiko, tapi lihat pada keadaan juga.. Bagi saya kita ada pilihan, tapi kita jangan mencipta ALASAN utnuk kita maju kehadapan...

Dan betul, anak-anak suka sangat bila kita ada di rumah, mereka bebas melakukan apa sahaja di rumah, selerakkan rumah dengan bebas, tgk tv.. tapi saya tetap disiplinkan si abang terutamanya yang dah besar.. ada masa tidur, tgk tv, bermain dan mengaji serta belajr.. walaupun baru berusia 3tahun9bulan, tapi saya tetap kan untuk dia lebih berdisiplin... Insyaallah kita mengharapkan untuk anak-anak kita menjadi dan penganti generasi yang lebih baik untuk dunia dan akhirat kan...

keluarga bahagia

Dan walaupun kita sebagai suri rumahtangga, jangan la pula sambil lewa dan tak berkemas serta bercantik walun di rumah sahaja.. sebab untuk suami kita juga kan.. Dan LELAKI sila ambil perhatian juga kepada isteri anda di rumah.. Sebab NALURI keibuan bukan je dapat merasai apa yang anak-anak rasai. Tapi merasai apa yang tersurat dan tersirat di hati suami juga naluri keibuaan sangat kuat tau...

Hari ni sangat membuatkan kita gembira dengan anak-anak yang membesar depan mata kita sediri.. Marah ke.. penat ke kita.. tapi kita sebagi ibu tetap sayang sangat kata anak-anak..melihat mereka tidur.. saya sangat nyaman dan tenang kan... 

Perkongsian di tengah hari untuk semua.. semoga kita menjadi ibu yang terbaik untuk anak-anak kita..dna juga ayah yang sangat di sanjungi oleh anak-anak kita...
===============================
shaklee kulim


3 comments:

  1. Okje dulu pun kerja jugak ML, dah berhenti sejak 3 tahun lepas. Memang best sangat tak bekerja ni walau tak berduit....
    Menghadap kerenah anak anak ajelah hari hari....hihi

    ReplyDelete
  2. salam lina,

    anak2 lah harta kita dunia akhirat....nice sharing...

    ReplyDelete
  3. setuju..masa yg berlalu tak mungkin mampu diganti. Tiap detik sgt berharga.

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...