Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 27 December 2014

Apakah Punca Jerawat Dikalangan Remaja?

Jerawat??? pasti semua tak suka..saya pun tak suka..Jom kita ketahui apakan punca jerawat dikalangan remaja lagi sebenarnya terjadi... kenapa dari remaja bukan bila dah besar dan dewasa?

Produk Shaklee
Masalah jerawat di kalangan remaja lagi ni sebenarnya tanpa remaja ni semakin matang... macam kita dulu-dulu.. nak mula remaja.. haa bermula la satu perubahan pada kulit wajah kita.. ada yang jenis tak naik jerawat kulit cantik je.. ni hormon dia teratur dan seimbang.. dan yang berjerawat ni.. adalah ketidakseimbangan hormon dalam badan kita....

PUNCA JERAWAT ni merupakan perkara yang biasa berlaku pada remaja yang akhir baligh (mula matang) disebabkan oleh perubahan hormon badan. Tapi walaubagaimanapun jerawat yang semakin teruk mungkin disebabkan oleh pelbagai sebab seperti jangkitan kuman (penyakit, alahan dan salah penjagaan kulit.)

Untuk yang mengalami masalah jerawat yang teruk, ia perlu dirawat untuk mengelakkan berlakunya parut yang berkekalan...

Masalah jerawat ni secara umumnya merupakan suatu fenomena biological yang terjadi pada kulit akibat dari masalah keradangan tisu pada bahagian kelenjar minyak di kulit manusia. Ianya sering muncul pada bahagian kulit yang selalu berminyak seperti kulit muka dan kulit badan.

Dan seandainya anda mengalami jerawat yang teruk di bahagia dagu dan dahi.. sila SEMAK proses detox anda beberapa hari kebelakangan ni.. atau sebelum2 ni... Pasti kelancaran detox yang tak memuaskan serta kuang pengambilan air masak dalam seharian kita....

Jadinya...seandainya JERAWAT mula tumbuh di muka anak-anka remaja sekarang ni..sila jangan terus risaukan diri dan stress la segala bagai tau... sebabnya..perubahan HORMON di peringkat awal.. Tapi sila jangan abaikan masalah jerawat kiranya ianya semakin teruk dan sekali lagi.. JANGAN picit atau "kacau" jerawat anda tu dengan JARI-JEMARI anda... ianya pasti akan membawa pada pada muka anda..terutamanya bila terkena "bisa-bisa" pada luka jerawat yang korang kacau di muka korang tu...

kecutkan jerawat dengan vitamin e

Haaa..masa tu, tgk la..ianya pasti SEMAKIN BANYAK!!! sebab tangan korang "gatal" sangat nak g picit-2 la bagaikan.. dan sememangnya jerawat ni "gatal" di sekitar muka korang kan...

Peringatan untuk adik-adik di luar sana yang sedang meningkat remja... silaaaa jangna risau akan muka anda berjerawat.. .tapi jangan la usik or biarkan jerawat tu bila ianya semakin teruk tau.. Tapi senang je nak elak hormon tak stabil ni... Bagi saya.. korang ambil je GLA COMPLEX untuk stabilkan hormon korang.. .mesti cun pun..nak amalkan masa period pun tak da masalah.. lagi boleh.. sebab ianya sangat membantu... ^_^

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Berminat nak dapatkan GLA COMPLEX untuk stabilkan HORMON tak kisah remaja @ kita2 ni.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=9d50bcc2d13c9160fcf2a3fd160252a6
Klik sini untuk ORDER anda

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...