Hari Raya Dengan Shaklee | 3 Tips Tenang Selepas Berhari Raya

Alhamdulillah, tahun ni rasa la berhari raya bersama mr.suami di hari raya pertama dan sepanjang berpuasa 2023 ni mr.suami ada waktu berbuka dan bersahur sesama. Syukur sangat, raya tahun ni juga mr.suami dapat "cuti" awal sebelum 1 Syawal, dah berapa tahun sebelum ni kami anak-beranak je, disebabkan tuntutan kerja mr.suami, kami okey je. Raya tahun ni anda sekeluarga pula bagaimana? 

Oh ya, Alhamdulillah, paling best juga, raya tahun ni, sudah tentu la raya dengan Shaklee lagi, kenapa saya katakan Hari Raya Dengan Shaklee lagi? dan sedikit tips juga akan saya kongsikan dimana 3 Tips Tenang Selepas Berhari Raya?

Haaaa ni kena kongsi awal-awal, jadi bulan denpan terus anda pun boleh MULA dan semoga Raya Tahun 2024 pula anda pun BERHARI RAYA SAKAN LAGI DENGAN SHAKLEE. Nak tau apa tu? 

Shaklee BAYAR BONUS a.k.a GAJI semua PENGEDAR SHAKLEE seluruh Malaysia yang berkelayakan ni di bayar AWAL dari tarikh kebiasaan setiap bulan seterusnya. Best sangat kan, apa lagi Raya sakan la yang dapat bonus tu untung sangat la bagi yang bekerja, gaji tak usik pun untuk raya awal ni, betul tak? ke guna juga? haaaaa, bagi yang bekerja kerajaan pula sudah tentu dapat BONUS juga kan, berganda la dapat BONUS tu bila nak raya. Paling best boleh atur kewangan anda dan berbelanja secara berhemah untuk hari-hari seterusnya selepas raya.

Alhamdulillah rezeki dari Allah SWT, betul kan, apapun syukuri nikmat kurniaan dari DIA, dan perlu ingat, rezeki ni tak semestinya berkaitan duit je, rezeki ni juga berkaitan dengan kesihatan, dapat jumpa keluarga, adik-beradik pun rezeki, dapat berkumpul bersama keluarga besar pun rezeki, dapat makan rendang, lemang, berziarah pun REZEKI, kan.

Nikmat DIA yang mana lagi nak kita dustai, kan. Alhamdulillah.

Dah, terlebih membebel saya pula di entry ni, banyak nak cerita macam ni la, lama tak menulis kan. 

Okey, dah masuk berapa Syawal ni kan, jom saya nak kongsikan 3 Tips Tenang Selepas Berhari Raya, antaranya;-

Tips 1;-
Bila keluarkan duit dari dompet, tenangkan fikiran. Senyum. Iringi baca ayat 54 dari surah Sad, "Inna haza larizquna maalahu minnafad", bermaksud "sensungguhnya ini ialah pemberian Kami kepada kamu, pemberian yang tidak habis-habis". 

Baca dan fahami,aksudnya, masa kita baca sambil faham maksudnya hati kita yakin bahawa rezeki dari DIA.

Tips 2;-
Bila dapat saja duit, tak kisah duit kecil ke besar ke, masukkanlah duit dalam dompet dengan kita iringi ucapan Alhamdulilah ataupun kita baca surah Al-Fatihah. Amalan ini kita mensyukuri segala apa yang kita dapat dan serperti yang kita tahu, kan janji Allah, setiap kali kita mensyukuri nikmat yang kita perolehi, Allah pasti menambahka  lagi nikmat-nikmat kepada kita, masyallah tabarakkal.

Tips 3;-
Ni antara yang saya suka sangat.

Setiap kali bilamana kita dapat atau terima duit, terus kita asingkan kepada 3 bahagian, antaranya untuk KEGUNAAN, SIMPANAN dan SEDEKAH.

Duit sedekah ni anda boleh sedekahkan setiap hari atau setiap Jumaat ataupun setiap hujung bulan, tak kisah janji anda selesaikan dan asingkan setiap hari dan juga terpulang nak "beri" pada sesiapa yang memerlukan mahupun di masjid-masjid.

Namun, ada yang nyatakan, sedekahkan setiap hari amatlah digalakkan, tambah bilamana yang berniaga ni, tak kisah berniaga online mahupun berniaga offline seperti berniaga dalam kedai mahupun pasar (asal namanya berniaga kan).

Dapat je sales (jualan), terus asingkan, duit untung asingkan, apatah lagi duit modal ni wajib simpan jejauh agar tak terusik untuk kegunaan harian, sebab duit modal itu la akan kita gunakan untuk rolling (ambil stok) semula kan.

Haaa ni la antara tips tu, sebenarnya ada lagi tips ni, nanti saya sambung lagi di entry seterusnya okey kan, boleh kan. 
Dan sebenarnya, bila lepas raya ni ramai yang "pokai" or terOVER budget dari bulan kebiasaannya kan kan, sedangkan bulan biasa pun kadang tu terover budge ni kan pula bulan Syawal a.k.a bulan Raya kan. lagi la...

Haaa lepas ni korang boleh la guna tips ni, dan boleh buat dan mulakan BISNES yang tak makan modal (tak perlukan modal besar), tapi dalam sama kita berniaga dan paling penting adalah menjaga kesihatan kita seisi keluarga walau dimana kita berada.

Kesihatan ni NO.1, no more no.2 ke no.3 tetap jatuh yang PERTAMA kita kena jaga, sebab? bak orang kata dan yang pernah lalui semua akan berkata dan bercakap, "duit banyak mana pun, kalu sihat dan tak boleh p mana tak boleh makan apa yang kita nak makan bila tak sihat ni tak guna juga". Sebab tu la dalam dunia bisnes Shaklee ni, paling tidak akan kita amalkan PRODUK yang kita rasa nak cuba, dan kita kongsikan pada orang lain untuk kita kongsikan bersama kebaikan produk ni baru la berlaku jual beli dan teruskan perkongsian produk dan berniaga ni. 

Kita kongsikan apa yang terbaik dalam masa sama kita jaga kesihatan dan ajak orang ramai juga jaga kesihatan bersama-sama. Tambahan musim sekarang kan lagi la, dengan cuaca tak menentu sangat-sangat perlu kita jaga KESIHATAN. 

Jadi, raya ni raya juga, KESIHATAN kena jaga dan kewangan kita kena atur sebaiknya .

Nak dapatkan Produk tengah OFFER dan apa yang sesuai untuk anda amalkan? atau nak berniaga tapi tak tahu nak mula dari mana? Jom gerak gempur terus SEKARANG tanpa bertangguh jom.

Cari kami di talian 017-5836865 atau nak fast action anda? boleh tekan gambar di bawah untuk bawa anda terus ke team kami untuk bantuan anda. Alhamdulillah, tahniah anda yang FAST ACTION.

#projekmegoblog
#pengedarshaklee

Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...