Tips Atau Rahsia Kurus Secara Sihat?

Bismillahirahmannirahim, hai hai jumpa lagi kat entry saya kali ni tentang kurus? Ada ke nak kurus ni? orang kata nak kurus ni kena senaman? korang ada tips? atau nak ke saya kongsikan Tips atau Rahsia Kurus Secara Sihat melalui pengalaman saya sendiri? ok jom baca entry ni sampai habis ok.

Tips ni boleh saya katakan pengalaman saya amalkan sedari bujang sampai la anak 4 dan di usia menjangkau 40an. Wow ke wowww sangat tips ni? nanti anda komen okey bilamana anda rasa tips ni boleh membantu anda. Tapi, tapi kan nak saya tekankan kat sini, andai anda adalah di antara yang banyakkkkk alasan dan banyakkkk pula tapi la nanti laa, eh boleh la nanti la saya buat, dan TIPS ini rasanya kurang sesuai untuk anda dan tak akan ada yang sesuai untuk BERJAYA KURUS andai terlalu banyak alasan. kan.

Okey tak nak cakap atau bebel panjang, saya nak share tips atau rahsia ni sekarang juga, bagaimana nak kurus secara sihat dan kekalkan berat badan dengan cara paling mudah dan berjaya andai kita konsisten buat.

Antaranya ;

1. Jangan MINUM air putih atau air manis sebaik sahaja anda habis makan! Tak kisah la anda baru sudah makan nasi ke makan mee ke, asalkan baru sudah makan, ELAKKAN MINUM AIR (kecuali la anda tersedak atau sangat-sangat perlukan air masa tu, tapi dalam kuantiti yang sedikit sahaja tau)

Kenapa? sebab ianya akan menghalang penghadaman makanan yang anda baru makan tu secara normal, dan ni akan menyebabkan proses penghadaman menjadi lambat dan bilamana lambat penghadaman tu, itu la salah satu punya kenapa berat badan anda dari sehari ke sehari semakin naik dan susah nak maintai berat badan bilaman dah terbiasa makan minum, makan minum, minum makan.

So elakkan okey!

2. Sebaiknya minum la air putih 30minit sebelum makan dan 30minit selepas makan. Andai korang konsisten ni percaya la tak ada perut buncit korang tau, if ada pun tak la macam preggy 3 or 5 bulan (walaupun tak preggy), trust me.

3. Air yang saya suka minum kalu kat kedai makan (ni kes kalau makan kat kedai or tempat kerja la okey, namun kat rumah pun tersangat boleh amalkan), minum air lemon, atau limau nipis tu jangan letak gula, if nak letak bagai ada rasa tu boleh la, tapi saya suka yang natural. Mungkin anda cakap " boleh ke, payah nye" namun percayalah ianya sangat menjimatkan masa anda untuk minum ni dan menjadi kebiasaan untuk anda amalkan setiap hari.

4. Pastikan pengambilan air putih anda cukup setiap hari dan sangat di sarankan adalah mengikut berat badan anda. Bagaimana? meh saya kongsikan....
 
 > dimana 
1 L air putih bersamaan dengan berat badan 25kg
2L air putih pula bersamaan berat badan 50kg 
3L air putih pula bersamaan berat badan 75kg dan seterusnya...

Senangkan, senang sangat nak amalkan, betul tak?

Tips ni saya kongsikan antara yang paling senang anda nak amalkan tau, modal tak la banyak mana kan, bilamana ada niat dan tekad nak kurus secara sihat tu, inilah masanya, tersangat senang nak amalkan dan yang penting adalah konsisten.
Testimonial Berjaya Turunkan Berat Badan
Dan ini juga, 
Mereka DAH BERJAYA TURUNKAN BERAT BADAN, Next anda okey?

Bagi anda yang ada sedikit masalah gastrik ke, masalah penghadaman ke, atau dalam proses nak turunkan berat badan namun ada yang menganggu perjalanan target anda, ni antara yang saya sarankan dan boleh di ambil dan di amalkan secara konsisten juga tau, sebab ni yang kami kongsikan juga dah bantu ramai orang capai target ideal berat badan mereka.

Dan kenapa saya kongsikan ni? Sebab tak semua orang melalui apa yang kita lalui, dan tak semua orang senang nak konsisten apa yang kita sarankan dan kongsikan, atas diri sendiri nak ke NAK SANGAT dapatkan berat badan ideal yang di impikan dan paling best dapat beribadah dengan senang hati bilamana berat badan ni tak menganggu dah kerja dan ibadah kita seharian kan.

Bagaimana nak dapat kan produk ni? atau nak saya kongsikan lebih banyak tips dan pengalaman kami secara dekat dengan anda? boleh je anda hubungi kami di talian 017-5836865 atau nak lebih senang dan cepatkan anda terus je klik gambar di bawah andai anda  NAK KURUS DENGAN CEPAT sekarang.
 Okey ke okey sangat ?

#shakleethrive23 #shakleetriumph23 #shakleekedah #projekblogmega #shaklee #pengedarshaklee

Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...