Cerita Syawal 2023 | Meraikan Hari Raya Dengan Seikhlasnya

Alhamdulillah, masih Syawal kan hari ni, hujung minggu ni ramai lagi yang buat "open house" la, open office la, grand open la, rumah terbuka la, sekolah or taska terbuka la kan, meraikan hari raya dengan seikhlasnya. Alhamdulillah, dah puasa 6 tu lagi la terasa sangat gembira sebab boleh raya 2 kali kan kan.
Selamat Hari Raya
Raya tu raya juga tau, namun kesihatan kena jaga okey. Bukan apa sekadar mengingatkan sesama kita, sebab??? haaa saya cerita sedikit pengalaman Syawal 2023 saya yang "lupa diri" jap di raya pertama, bukan lupa diri apa sebenarnya, tapi terlupa MINUM AIR PUTIH lebih sepanjang berjalan ke rumah sanak-saudara sebelah suami di Pahang, almaklum la kan raya pertama (terbiasa tak minum siang) lupa la bawa air putih, plus bertandang ke rumah saudara, lagi la air manis, air sejuk ais ketul di jamu, kita walaupun merasa sedikit-sedikit ja, tetap minum, kesannya???

Nak tahu kesannya? 

oh no.... 
petang tu, dah la gerak dari rumah mentua, jam 11 pagi sampai la Maghrib berjalannya, tekak dan rasa lain macam... 
So sedihhhhh...

Esoknya, dah mula suara hilang. huaaaaa sedih oh, raya kedua tu buat keputusan nak duduk rumah je, sekali pun adik- beradik suami ajak berjalan, no no sebab "serik" yang diri ni tertiba rasa tak sihat and hilang suara tau. Tekak jadi perit, tak batuk tapi rasa sempit ja sebab kahak. (sedih tau)

Dan so sedih lagi, bilamana saya terlupa bawa extra "PERISAI" for me, anak-anak semua saya sediakan lengkap untuk seminggu di Kampung. (fikir diri kuat la konon kan tak bawa extra "perisai" saya tu).

Dan, di pendekkan cerita, raya ke-4 tu terus paksa suami balik rumah sendiri juga, gerak awal pagi supaya sampai awal (pandan mukeeee kan saya huaaa), Alhamdulillah, jalan clear dan sampai rumah sendiri dari rumah mentua tak la malam, terus ambil extra "perisai" saya tu then lena jap. 

Syukur sangat anak-anak sepanjang kat Kampung, berjumpa pula saudara mara dorang yang lain, tidur tak cukup, tidur lewat bangun pula awal pagi, semua masih bertahan dengan keadaan memasing sihat. Alhamdulillah sangat, biasa la kalu dah bercampur semua sekali, memang tak ingat dunia dah dorang. 

Mujur beringat awal masa tu, kena diri sendiri je la, tapi bagus juga, tak la saya sakan makan dan minum sesuka hati je kan. Allah baik jentik saya awal-awal . hihihi.

Raya anda pula bagaimana? Jom sharing cerita raya anda pula, mana tau boleh kita sesama kongsi ilmu kan.

Pelbagai cerita tera Syawal 2023 kali ni kan, ni cerita open house raya rakan kami juga, anda pula bagaimana

Oh ya, ni la "PERISAI" yang saya maksudkan tu, sangat membantu menguatkan imunasi anak-anak dan seisi keluarga juga tau. Dan sepanjang saya lupa bawa perisai saya sendiri, saya kongsi makan yang anak-anak punya. boleh je, cuma saya tak up la makan, sebab saya juga utamakan imun anak-anak saya, sebab kalu dorang sihat saya juga auto sihat. Alhamdulillah, berbaloi sangat bila fikirkan.
Kebaikan Vitamin C Shaklee

Kebaikan ESP Shaklee

Ni puasa 6 pun dah selesai juga, syukur sangat.  masa puasa 6 pun saya hanya sahur dengan, CINCH CHOC, ESP dan sebiji kurma masa sahur, sudahnya kenyang sampai ke petang, sekalipun saya juga adalah brestfeeding mom. hebatkan hebatkan. Alhamdulillah, Allah maha hebat sebetulnya, saya hanya pinjam semua yang Allah SWT kasi.
Sangat membantu untuk anda yang sedang teruskan DIET anda.

Anda yang belum puasa 6? Sangat sempat lagi ni dengan ada OFFER SPECIAL lagi ni sampai hujung bulan Mei 2023 ni tau, anda boleh GRAB sekarang, dengan tekan saja gambar di bawah atau terus hubungi ditalian 017-5836865


Grab sementara masih ada OFFER BERBALOI ni. dan sepanjang saya dengan Shaklee since 2011, inilah OFFER yang tak masuk akal harganya. banyakkanlah ni ESP & VITAMIN C yang tengah hot dan laris ni hanya RM99.00 SAHAJA??? 
Mana nak cari harga ni... Vitamin C ni ada 180biji tahan 6bulan atau boleh di amalkan seisi keluarga tau.

Jimat ke BERBALOI yang anda rasa? Grab sekarang , dan SPECIAL untuk anda yang grab sekarang di gambar di atas tu, anda akan saya guide secara peribadi sampai anda faham dan dapat rasa bestnya produk ni. Jom GRAB SEKARANG!

Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...