Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 6 December 2014

Penangan PROMOSI GEGAR Bulan Disember 2014 - YES -

Ramai yang bertanya, biar betul penangan promosi gegar bulan disember 2014 ni kak...  penutup tahun ni dengan double promosi yang sangat hebat.. gabungan yang sangat mantap.. dan rugi la kalu tak grab bulan ni, sudah la jimat ada less lagi 5% kalu beli dua pack... 

Ni dia kalu anda semua tak percaya.. OFFER untuk BELI 6 FREE 1 & Beli 2 DAPAT 5% LESS lagi.

promosi gegar shaklee
Kenapa ramai yang teruja dengan promosi bulan ni?


Terbaik bukan je untuk anda..tapi semua gologan usia boleh amalkannya.. untuk kesihatan, kecantikan, kesuburan, keremajaan, kulit cantik, awet muda lagi....
Dan gabungan VITAMIN C & VITAMIN E sangat-sangat mendapat permintaan tinggi untuk

  •  Membantu menghilangkan jeragat & parut jerawat
  • Menstabilkan ketidakseimbangan hormon
  • Tidak menyebabkan kulit mengelupas atau terasa bahang panas pada muka
  •  Hasilnya kulit akan lebih BERSIH, GEBU, LICIN dan BERSERI-SERI dengan Wajah CERAH SEKATA tanpa membuatkan kulit anda mengelupas atau pun pedih..sebaliknya membuatkan kulit kita glowing dan sangat awet muda...  
  •  
  •  
Sebab tu, kami syorkan pembelian berkembar untuk anda, sebab anda boleh amalkan ianya selamat 1 tahun, bukan kan anda dah JIMAT besar untuk set kecantikan anda sedari bulan ni.. Bulan hadapan pasti segalanya banyak perubahan... nak lebih jimat. sila terus dapatkan di bulan ni.. 

SPECIAL untuk anda terus sedari sekarang...

=====================================
 Cari saya di sini untuk CLAIM OFFER anda dan
Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Selpie Melampau Mengundang BAHAYA?

Biar betul ni? selpie melampau mengundang bahaya kepada diri sendiri lagi?, mesti korang tertanya-tanya apa kaitannya selpie dan bahaya nye.. jauh sangat lahhh...  Sedarkan kita bahawa ramai orang yang akan memerhati tak kira kawan atau pun bukan kawan kenalan anda juga perhatikan anda melalui laman sosial yang kita uploadkan apatah lagi di instagram kan...
bahaya berselpie
Haa... lupa kes baru ni.. gadis cantik tunangan orang ynag sukaa berselpie tu, rumahnya di ceroboh dan mengundang orang lain datang dah toreh muka dia tu? ingat tak? kes isu terhangat baru-baru ni...

Macam-macam kes dan andaian orang kata.. tapi apa pun kita untuk komen hanya Allah S.W.T sahaja yang mengetahu punca sebenar kenapa gadis cantik tunangan orang tu mukanya di toreh selepas di belasah kan.. selain itu, kenapa tak merompak je terus kat umah orang tu.. ada nak toreh muka orang sewenangnya lagi.. Kalu muka dia sendiri di buat macam tu amcam? naya je kan...

Apapun, zaman it dan teknologi ni.. kita nak bersosial boleh tak da masalah... tapi jangan terlalu menonjolkan diri untuk "berselpie" tu sehinggakan ada "orang-orang" yang memerhati anda dan bila dah keterlaluan... "orang2" ni merasa sakit hati dan marah kee... cemburu ke.. kita tak tahu kan...

Semoga ini menjadi pengajaran untuk kita semua... terutamanya wanita kena lebih berhati-hati.. Dan juga kes lain.. customer saya.. agak rapat juga dengan saya...

kes mencuri

Baru semalam kereta dia pecah masuk dan kehilangan handbeg dengan wang cash RM1k lebih... wanita..please.. jangan alpa walau sesaat... kawan saya ni tinggalkan beg tangan di seat depan dengan  hanya tutup dengan bantal dan g sarapan kat RnR Sg.Boluh tu.. Allahuakhbar.... ramai sangat "orang-orang" memerhati kita selain yang maha Esa kan...


Semoga cerita kita ni semua menjadi pengajaran untuk kita dan pengalaman untuk kita semua agar lebih berhati-hati setiap apa yang kita lakukan... perhatikan sekeliling kita...

Dan saya juga mohon maaf andai saya membuatkan anda terasa pada entry ni.. saya nak kita semua lebih berhati-hati... insyaallah semoga Allah melindungi kita semua... amin...
======================================================
shaklee kulim
Salam perkenalan untuk semua...

Salah Ibu Ke Lahirkan Bayi PRA-MATANG Sebelum Masanya?

Mungkin ramai yang tertanya, salah ibu ke lahirkan bayi pramatang sebelum masanya dan kenapa bayi lahir awal dari tarikh yang sepatutnya ni berlaku? adakah sebab si ibu ni terlalu aktif sehinggakan bukaan awal berlaku, ataupun si ibu ni kurang makan makanan berkhasiat sehinggakan bayi yang tak cukup 9bulan atau paling awal pun 37minggu, dah bersalin awal....

tips penjagaan bayi pramatang


Sebenarnya ianya di luar jangakaan semua, hanya Allah S.W.T sahaja yang maha mengetahui segalanya kenapa ianya berlaku.. 

Tetapi para ibu dan bakal-bakal ibu yang tengah hamil sekarang ni, sila ambil perhatian lebih.. penjagaan Hb anda sedari awal kehamilan adalah sangat PENTING untuk mengelakkan perkara sebegini.. .Amat kesian kan bila bayi tak cukup bulan ni lahir belum tiba masanya... Jiwa para bakal ibu perlu la kental dan jangan sesekali mudah mengalah dengan keadaan.. Sebab bayi anda didalam "tabung" sangat-sangat perlukan anda untuk mendapat perhatian lebih selepas ini.. 

Walaupun anda bersalin normal mahupun pembedahan kuatkan semangat untuk pulih, dan PENTING sangat, sepanjang anda berada dalam jagaan doktor, PASTIKAN ibu jangan sesekali skip untuk proses penyimpanan susu sedari awal lepas bersalin untuk bekalan anak anda di dalam penjagaan doktor.. dan sila dan jangan sesekali berikan mereka susu formula... Ibu berusahala yang terbaik untuk menghasilkan susu badan melalui cara pumping dan pum setiap masa, jam. untuk bayi anda.
 


Sedari awal lagi perlu kita tahu, bahawa cabaran bayi pramatang yang perlukan perhatian dan  susu ibu yang lengkap untuk menbantu bayi anda untuk terus bersemangat wajah dan yang paling penting mendapat 100% khasiat dari susu ibu, bukannya susu formula. Dan ibu juga lebih bersemangat dan cergas walaupun masuk keluar ward untuk melawat si anak tersayang...


Semahal mana pun susu formula, tapi tak sehebat lagi penyusuan susu ibu sedari dulu, kini dan selamanya...

Ikuti kisah kawan kami dari iReach ni tentang CABARAN menjaga bayi pra-matang dan pentingnya penyusuan susu ibu untuk bayi pra-matang ini...



Mungkin sesetengah anda merasa sedih, tertekan dengan keadaan anda lagi.. Tapi berilah peluang anda untuk merasa tenang dan bebasa dari tekanan.. anggap la diri anda antara yang di uji kesabaran dna Allah sangat sayang akan kamu... untuk kamu berusaha lebih dan berkorban untuk anak anda.... 

Sila dapatkan nasihat dan kekuatan dari suami, rakan-rakan dan keluarga anda... Jangan tertekan sensorang itu sangat berbahaya.. sekali pun sepanjang kehamilan mungkin anda sangat tak lalu untuk mengambil sebarang vitamin menyebabkan anak anda lahir di awal dari tarikh jangkaan.. Ubahlah.. dan berilah peluang anak anda kini untuk mendapatkan perhatian 100% untuk mereka kali ini... 

Berilah SUSU IBU sepenuhnya kepada mereka, bukan setakat selepas keluar dari ward atau pun selepas 3 atau 6 bulan sahaja... Berilah HAK ANAK anda sehingga 2 tahun sebagai penghargaan anda untuk anak tercinta anda... 

Percayalah, bayi yang di berikan susu ibu dengna susu formula sangat berbeza... bukan saya katakan susu fomula tak bagus.. TAK! .. Tapi silalah beri kan yang Allah dah berikan pada anda seorang ibu untuk menyusukan anak anda sepenuhnya... 

Seandainya ALASAN anda susu kurang, puting kecil, bayi anda tak puas menyusu, memalam menangis tak henti, bayi macam tak kenyang dengan susu ibu..Apa kata anda cari penyelesainya dengna up kan diri anda sendiri, bukan nya berikan anak anda susu formula... Upkan diri para ibu, cari penyelesaiannya... dan apa yang kami sarankan.. dan SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI adalah pengambilan vitamin semulajadi... mungkin pelbagai ynag ada di pasaran kini, tapi apa ynag kita amalkan adalah untuk diri kita bukan untuk siapa-siapa... 

Pengambilan vitamin membantu untuk selesaikan ALASAN anda.. bila anda tenang, fikirkan susu anda yang terbaik untuk bayi pramatang anda, khasiat terbaik anda natibodi terbaik untuk bayi anda... tak merasa terbeban dan tak mudah mengalah dan tak mudah merunggut... Penyelesaian masalah anda pasti berlaku dan kepuasan hati anda terhadap apa yang anda amalkan... 

Antara pengalaman kami dalam penyusuan susu ibu.. Alhamdulillah.. ianya tersangat membantu bukan je bayi anda mendapat 100% khasiat dari anda.. anda sendiri mendapat 100% khasiat dari apa yang anda amalkan ini.. Percayalah.. ibu yang hebat, sanggup berkorban untuk anak kesayangannya adalah menjadi idaman semua orang terutaman anak anda kelak.. dan kenangna penyusuan susu ibu adalah sesuatu yang pasti anda tak akan lupa selamanya....

tambah susu badan
Dapatkan penjagaan kandungan anda sedari awal kehamilan
Semoga perkongsian saya ni sangat-sangat membantu para bakal ibu, ibu-ibu yang lain juga untuk dikongsikan bersama rakan-rakan yang lain juga selepas ni.... Untuk sebarang pertanyaan.. anda boleh cari saya di sini untuk bantuan anda juga.... 

=====================================
Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Friday, 5 December 2014

Salah satu kepuasan anak!

Dalam saya perhatikan, ramai kan anak2 kita minat kartun ni. Salah satu kepuasan anak kita semua kot dapat miliki kartun ni..



Apa yang istimewa kartun ni saya pun tak tau..dah berzaman pun kan...dan seingat saya..zaman kita kecil-kecil dulu cerita GABAN tu kan..kastaria berwarba hitam...

Ni kalau kemana-mama.. nampak je yang ni, tak kira kata pasar malam ke... supermarket ke.. kalu tak di beli mau satu kedai or pasar tu dia menangis-nangis.... yang si adik tgk je abangnye nangis... pelik tgk abang dia nangis....

Ni kalu nak diikutkan bukan dua tu je..mau ber-ber (banyak) sangat dah mainan ni..rasa banyak jenis dah... belum lagi cerita kat tv..dengan cerita ni..tgk tak bergerak langsung..di perhatikan sampai habis... sekarang no more tv ceria sebab siaran ceria astro ni banyak sangat cerita kartun dan cerita ultramen ni... sekarang kalu ya pun tgk tv..hanyasiaran disneyland tu.. dalam bahasa english pun dia layan hero ku ni..  tapi bagus juga..biasakan dia dengan bahasa english... lelama dia akan faham....

Anak-anak zaman sekarang mudah terpengaruh kan..  sebab utama saya tak bagi tgk siaran ceria sebab dia sangat mudah faham dan buat balik aksi2 tv tu...anak hero ku save dulu dan action bila masanya..


mommy sangat tekankan yang ni...sampai ada masa tgk tv..ada masa main tab..ada masa mengaji...kalu kata lebih.. stop dan tegaskan.... saya tak la garang tapi nak hero saya ni faham akan disiplin...  anak2 kita kan semua bijak2....

 cerita zaman anak2 kita sekarang ni banyak kita perlu perhatikan...kalu tak..lebih banyak tak elok untuk minda dorng kan...

 mommylina share dan care about kids... happy sharing uols






4 Persoalan Ramai Bila Berlakunya Healing Crisis

Untuk yang sedang dan selepas pengambilan vitamin, 4 pertanyaan ramai bila berlakunya Healing Crisis .. Dan bagaimana kita nak tahu badan kita ni healing crisis ke tidak atau sebaliknya? dan diingatkan, TAK SEMUA akan mengalami healing cirsis ni tau...
proses pemulihan pengambilan vitamin shaklee

Sebenarnya sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplement / vitamin dietary contohnya.. Antara simptom-simptom ini keluhatan seperti penyakit tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat yang disebabkan tabiat pemakanan kita sebelum pengambilan vitamin. Apabila makanan berkhasiat di bekalkan dengan mengejut oleh supplement ini, maka bermula lah krisis pemulihan (healing crisis) terjadi.

1. Bila pula masa berlaju healing crisis ni? 
Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ianya akan terjadi HANYA untuk beberapa hari sahaja.. Walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih. Tapi perlu di ingat.. tak semua orang akan mengalami healing crisis ni... Bergantung pada individu tertentu sahaja.

2. Kenapa keadaan ini berlaku?
Keadaan ini berlaku disebabkan oleh toksin yang telah bertimbun di dalam tubuh kita untuk jangakamasa yang lama, yang mana sisa-sisa, makanan berkimia, berlemak dan stress di tambah dengan diet tak seimbang, kurang tidur pengambilan ubatan atau antibiotik sebelum-sebelum ini. Dan pengambilan supplement / vitamin ini membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan oragan-organ kita juga...

3. Apakah kesan yang berlaku bila healing crisis ni berlaku?
Pada waktu detoksifikasi ini, ada beberapa kemungkinan berlaku.. antaranya kita akan merasa pening, kelesuan, sakit kepala ketidakhadaman(perut kembung, lapar) cirit-birit, kahak berlebihan, kencing manis yang keruh, berasa hangat, berpeluh dan sebagainya... Dan perlu dingat sekali lagi.. simptom-simptom ini berbeza antara individu lain.. dan  tempoh ini antra 1 hingga 2 minggu bergantung pada kekuatan badan kita..

4. Apa yang perlu kita lakukan bila berlakunya kesan ini? 
Sepanjang tempoh krisis pemulihan ini, kita di sarankan untuk meminum air masak yang banyak, rehat yang secukupnya dan makanlah sayuran dan buahan yang lebih dari hari biasa kita amalkan...

kesan pengambilan shaklee
Alhamdulillah.. Selagi mana kita faham akan proses dan simptom pemulihann ini.. kita sangat mudah untuk melalui fasa ini dengan hati yang gembira..sebabnya, bila berlalunya simptom ini.. kita akan merasai betapa hebatnya serta kelainan perubahan yang beraku selepas tempoh ini...

===============================================
shaklee kulim
Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda


Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Thursday, 4 December 2014

Cuci Usus Yang "Berkarat" Dengan HERBALAX

Masalah sembelit terus berpunca dari usus. Apa kata kita cuci usus yang "berkarat" dengan Herbalax, adalah salah satu penyelesaian masalah sembelit yang teruk dan menyebabkan masalah kesihatan, detox juga menjadi sukar.. Usus sangat memainkan peranan penting dalam tubuh badan kita..
set kurus shaklee

Usus yang tak sihat menyebabkan permasalahan juga dalam diri kita, yang mana punca berat badan naik, masalah kesihatan dan yang paling lagi adalah masalah kulit wajah bagi mereka yang pentingkan nak kulit berseri dan cerah cantik..

Bagaimana HEBALAX ni membantu menyelesaikan masalah kita? Dan fungsi produk ini juga adalah sememangnya terbaikkk untuk semua amalkan... Sebabnya..

Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk di gunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang. Dan ramuan asas dalam produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Produk ini mengandungi 9 herba semulajadi seperti alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, blue malva flawer, buckhorn bark, licorice root, rhubart roor, fennel seed dan culver's root.

Antara manfaat utama lagi untuk pengambilan anda adalah:-

  • Pembersihan najis yang tersekat.
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses PEMBERSIHAN secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
  • Membantu maslaah SEMBELIT
  • Tindakan  pembersihannya ynag lembut boleh mengambalikan semula proses semulajadi pergerakan usus kita dan secara langsungnya membantu masalah SEMBELIT ynag berlarutan.
  • Mengempiskan PERUT
  • Juga membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. Sesuai di ambil seperti biasa atau di campurkan dlaam air panas, sebagai minuman teh herba.

Seronokkan bila usus kita sihat dan tiada lagi masalah sembelit serta masalah penghadaman seperti sebelum-sebelum ini... Dan yang paling seronok.. ianya membuatkan pengambilan vitmain lain sangat mudah di serap dan sangat mudah berkesan pada tubuh badan kita... Sebabnya usus kita dah BERSIH dari "berkarat".

Sebenarnya, ni adalah petua juga untuk anda nak turunkan berat badan secara semulajadi tau.. nak tahu lagi bagaimana produk ini membantu untuk anda yang sedang nak turunkan berat badan dan kempiskan perut buncit tu.. serta cantik berseri? nantikan dan terus mengikuti entry saya di hari seterusnya...

Dan sebarang pertanyaan mengenai produk ni.. anda boleh terus cari saya di sini -:

 Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda


Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Wednesday, 3 December 2014

Naluri seorang yang bergelar IBU!

Setiap kita sebagai ibu pasti merasa sangat kuat naluri keibuan ni kan.. Bagi saya ianya satu yang tepat dalam diri kita, saat kita marah, sakit hati, sebak dan segala rasa la, anak-anak juga merasa tempiasnya...

Macam saya surirumah sepenuh masa, saat bersama anak-anak adalah masa yang tak ternilai.. melihat mereka membesar depan mata kita, melihat segala kelakuan mereka adalah satu kelebihan untuk saya dan para ibu sepenuh masa. Apatah lagi penyusuan susu ibu tersangat kuat untuk naluri keibuaan pada anak-anak jua.
berniaga shaklee

Berbeza dengan saya merasa saat masa saya bekerja dulu, si abang sedari 7pagi dah "terpaksa" bangun utnuk di hantar ke rumah pengasuh.. dan saya balik kerja 6petang.. masa bersama si abang sangat terhad. Sebab lepas je isyak mesti si abang dah tidur.. nak bermain pun terhad.. Penyusuan susu ibu pun tak la dapat direct sepenuhnya.. hanya pada hari cuti dan tengah malam sahaja...

Suami saya pula bekerja tak tentu masa, sebab tu saya memilih untuk menjadi suri rumah sepenuh masa.. Sememangnya semua orang kata, tak boleh sebab nanti akan ada masalah kewangan dan sebagainya.. Tapi naluri saya mengatakan tak pa, DUIT boleh di CARI, Tapi MASA yang berlalu TAK BOLEH di putar balik.. Itu antara naluri kuat saya untuk nekad berhenti kerja... Dan selagi kita berusaha, rezeki anak-anak tak pernah putus...

Sememangnya tak semua sanggup ambil risiko, tapi lihat pada keadaan juga.. Bagi saya kita ada pilihan, tapi kita jangan mencipta ALASAN utnuk kita maju kehadapan...

Dan betul, anak-anak suka sangat bila kita ada di rumah, mereka bebas melakukan apa sahaja di rumah, selerakkan rumah dengan bebas, tgk tv.. tapi saya tetap disiplinkan si abang terutamanya yang dah besar.. ada masa tidur, tgk tv, bermain dan mengaji serta belajr.. walaupun baru berusia 3tahun9bulan, tapi saya tetap kan untuk dia lebih berdisiplin... Insyaallah kita mengharapkan untuk anak-anak kita menjadi dan penganti generasi yang lebih baik untuk dunia dan akhirat kan...

keluarga bahagia

Dan walaupun kita sebagai suri rumahtangga, jangan la pula sambil lewa dan tak berkemas serta bercantik walun di rumah sahaja.. sebab untuk suami kita juga kan.. Dan LELAKI sila ambil perhatian juga kepada isteri anda di rumah.. Sebab NALURI keibuan bukan je dapat merasai apa yang anak-anak rasai. Tapi merasai apa yang tersurat dan tersirat di hati suami juga naluri keibuaan sangat kuat tau...

Hari ni sangat membuatkan kita gembira dengan anak-anak yang membesar depan mata kita sediri.. Marah ke.. penat ke kita.. tapi kita sebagi ibu tetap sayang sangat kata anak-anak..melihat mereka tidur.. saya sangat nyaman dan tenang kan... 

Perkongsian di tengah hari untuk semua.. semoga kita menjadi ibu yang terbaik untuk anak-anak kita..dna juga ayah yang sangat di sanjungi oleh anak-anak kita...
===============================
shaklee kulim


Risau Pengambilan B-COMPLEX Urin Bertukar Warna Kuning?

Ada yang bertanya, terkejut dan risau pengambilan B-Compelx urin bertukar warna kuning, kenapa jadi macam tu...Apakan ada kesan pengambilan vitamin ni sebab baru ambil sebiji pun dan nampak perubahan kat urin....

Sebenarnya, ianya petanda baik sebab penyerapan vitamin ni menjadi dan meresap terus dalam badan kita, dan apa yang tak di perlukan dalam badan kita, ianya di buang melalui detox kita...Dan sebenarnya kesan ni lagi selamat berbanding pengambilan ubat yang mana kita tak tahu samada kesan ubat dah meresap dalam badan atau pun tersimpan terus dalam badan kita begitu sahaja.

Dan pengambilan air masak yang cukup dalam badan kita, sepanjang pengambilan vitamin adalah lebih baik dan memudahkan penyerapan vitamin dengan lebih berkesan secara semulajadi tanpa menyimpan terlalu lama dalam badan kita.. mana yang badan kita perlukan akan bertindak ke dalam sel-sel badan kita.. mana yang tak di perlukan iayan di buat terus melalui pembuangan toksin kita secara terus...

Buktinya keserasian vitamin dalam badan kita sedang berjalan dan berfungsi dengan baik... Sebab tu lebih selamat kita amalkan vitamin dari pengambilan ubat yang berlarutan.. vitamin tiada istilah overdose, tapi ubat ada dan kesannya pun lambat...

bComplex shaklee
Pengambilan B-Complex ni sangat penting untuk kesihatan dan ramai juga yang amalkan untuk kecantikan serta anti-stress..Sebab tu para saintis Shaklee telah menciptakan asid folic secara semulajadi yang PERTMAA di dunia dengan kadar keboleh serapan ynag sangat tinggi dan berkualiti.

Dalam B-Complex ni mengandungi 8 kompenen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folic. Kesemua 8 kompenen ini perlu ada pada vitamin b-complex utnuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Dan kenapa urin berubah warna kerana vitamin ni larut-air, sebarang lebihan tidak akan di simpan sebaliknya terus di singkirkan melalui sistem pencernaan.. Dan anda BERTUAH sebab memilih vitamin B-Comlpex ni untuk kesihatan, mengelakkan tekanan hidup, dan untuk kecantikan juga..

Jadi tak perlukan risau kenapa dengna pengambilan B-Complex urin anda berubah warna bila pembuangan toksin anda.. .dan jangan kurang minum air serta jangan menahan dari ke toilet tau.. sebab pembuangan toksin yang kerap adalah lebih baik untuk kesihatan dalaman kita juga...

============================================================
shaklee kulim
Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Tuesday, 2 December 2014

Pastikan Beli VITAMIN C SR Yang ORIGINAL Bukan "Tiruan"

Sempena PROMOSI gempak bulan ni, saya nak peringat, pastikan beli VITAMIN C SR yang original bukan "tiruan" tau kawan-kawan.. Almaklum la..pernah menjadi kes satu Malaysia ni kehabiasan stok nak setahun lebih juga rasanya...

Tapi sebelum kehabisan stok tu, pula la melambak sangat-sangat "fake" tentang Vitamin C Holland la... Vitamin C organik la... cek punya cek...rupanya.. Vitamin C tu adalah dari Vitamin C SR Shaklee terang-terangan sebiji-sebiji lagi...

Bukan la nak salahkan nama-nama vitamin tu tapi naya pengguna tau.. Sebotol vitamin C Shaklee baru RM92.50 (harga normal bukan ahli) kalu korang nak jimat lagi boleh join ahli lagi less 15-20% lagi jimat..Ni tak, yang saya maksudkan naya orang je bayangkan ek.. SEBIJI dijual RM1.00, kami pun terkejut juga.. biar betul. .berduyung-duyun la orang rembat hat mahal ni sebab kesan terbaik la kononnya.. sekali Shaklee kehabiasan stok.. dan nak improve formula... terus lesap segala vitamin c organik dan vitamin c holand bagai..

Bagi saya tak salah nak berniaga.. tapi biarla kita tak naya kan pengguna kan.. kesian tau.. ada lagi jimat dapat pula yang termahal sebab testimonial melampau je..

Vitamin C ni sangat-sangat la terbaik.. sebab bagi yang nak cerah sekata, kulit muka berseri dan atasi alahan, resdung dan sebagai kolagen mampu milik.. Vitamin C SR Shaklee la yang terbaik...

Dan Vitamin C Shaklee adalah antara produk yang pertama menawarkan vitamin C dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietari dengan sistem penyaluran semulajadi melepaskan vitamin C sedikit-demi sedikit dalam masa 5 jam.. Juga di kenali sebagai anti-oksidan yang kuat, serta menyokong kesihatan jantung, kesihatan imun, keutuhan sel serta kesihatan mata, gigi, gudi, tulang, otot dan pembuluh darah kita....

Banyakkan kelebihan vitamin C ni.. bukan hanya untuk kecantikan .. malah untuk kesihatan kita semua juga.. Sebab tu saya ingatkan jangan terbeli dengan yagn "tiruan" sebab sebotol vitamin C Shaklee ni ada 180biji.. Tahan selama 6bulan paling lama dengan harga tak la sampai RM100 pun kan...

Sempena OFFER ni. sila jangan lepas kan peluang tau..OFFER ni sah sehingga hujung bulan ni, tapi baik beli awal-awal, sebab kalu kehabiasan stok lagi..saya tak tau ek....

Bagaimana nak dapatkan ORIGINAL ni.. boleh terus cari saya di sini untuk bantuan anda yang cantik..

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda


Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Kehebatan si botol kecil GLA COMPLEX

Sebut je GLA, semua pasti tahu kehebatan si botol kecil GLA COMPLEX ni yang pernah mengemparkan warga facebook, blogger juga rasanya 1 Malaysia kot...
testimonial gla complex

Ala.. kes kecik je. .tapi di perbesarkan.. salah sendiri, tapi nak salahkan produk..nasib la Shaklee ni tak jenis terus saman je orang-orang macam ni, kalu tak kan da naya dan terduduk tersengguk kot mereka-mereka yang jenis melatah ni.. Sebenarnya.. penting untuk kita amalkan sesuatu produk adalah konsultant terlebih dahulu baru betul.. ni tak.. pantang di offer murah.. terus rembat tanpa di tanya kes-kes sebelum ni.. serasi ke tak, ada mengamalkan produk lain ke tak...dan cara pengambilan segala tu sangat penting tau...

GLA ni sangat membantu kita sebagai wanita.. lelaki pun boleh amalkan, tetapi ramainya wnaita la sebab nak balance kan hormon sangat sesuai. kalu nak cantik lagi la juga kan.. apa tah lagi mereka yang sedang merangcang untuk hamil juga sangat membantu...

Produk ni di eiekstrak dari borage yang mana mengandungi lebih dari 2kali ganda GLA dalam EPO. Dan setiap kapsul mengandungi 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik OEMGA-6. Ianya di gabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E, untuk meningkatkan keberkesanna dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan.

Sebenarnya GLA ni sangat membantu menyelesaikan masalah kita wanita.. tanpa kita sedari ianya sangat hebat.. pada saya.. ia bukan sekadar GLA biasa.. tapi sangat terbaik.. sebab membantu wanita dan kebahagian wanita juga...

Antaranya yang memberi TESTIMONIAL bukan saya seorang ..tetapi ramai...

manfaat gla complex

produk shaklee

gla complex

Ni antaranya..ada banyak lagi akan kita kongsikan kebaikan dan manfaat si botol kecil ni untuk kesihatan, kecantikan dan kebahagian kita semua....

Bagi anda yang mengalami masalah seperti period tak teratur, masalah cyst, sukar hamil.. senguggut, period pain, menopous, masalah hormon... boleh dapatkan GLA ni tapi sebelu tu kenalpasti diri anda terlebih dahulu.. bagi yang sedang mendapat rawatan doktor..sila dapatkan nasihat doktor anda dahulu.. Sebabnya.. ini hanya vitamin yang mana membantu.. tapi bukan merawat dan bukannya ubat tau....

Anda juga boleh cari saya terus untuk konsultasi anda jua si sini...

shaklee kulim

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda


Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Monday, 1 December 2014

Betul Ke Soya Bahaya Untuk Di Amalkan?

Sebut tentang soya, saya bertanyakan pada kawan saya, betul ke soya bahaya untuk di amalakn.. kenapa pula, bukan ke soya ni bagus untuk kulit.. masa tu beria saya minum soya sebab nak kulit cantik dan awet muda konon la kan....

esp shaklee

Dan sebabkan saya ni jenis tak kena tak serik, sepanjang saya mengandung anak pertama saya, soya la menjadi pilihan saya.. Sampai suami tegur, kenapa soya je nak minum ni.. tak muak ke, minum la susu tu juga (susu anmum) dan masa hamil anak pertama ni saya belum lagi kenal SHAKLEE tau... kuno kan masa tu saya... Tapi kawan-kawan terus pun saya tak endahkan... mmg kenala dengan saya...

Lepas bersalin, sememangnya kulit anak saya merah putih... kulit cantik sangat... Tapi sehari lepas tu.. hambikkkk saya... masa susu kan anak.. kulit sangat sensetif... kalu kena air susu even setitik je pun..ruam merah-merah habis satu muka... masa tu saya tak pasti lagi kenapa..

Sebelum lepas tu.. masih juga .. jap ok jap ruam.. pantang panas.. mesti merengek-rengek nangis dan berpeluh lagi la ruam.. ruam kan kalu terkena panas dah pasti pedih.. ktia pun tak tahan ni kan pula bayi... lepas tu siap jumpa doktor la.. dan apa yang paling saya tak suka.. doktor kata bayi saya ada ezcema.. haaa.. kan dah kena... sebab saya ada asma masa kecil-kecil dulu.... hambikkk saya...

Kenapa saya katakan soya biasa-biasa ni sangat menganggu kesihatan kita? bayangkan soya ni kan genitik yang di ubah suai tak kita oleh si pemaju ke atau kita buat sendiri.. sebenarnya soya ni sangat sensetif pada suhu panas dan tak tahan lama.. Bukan memberi kesan tak elok untuk kulit je.. malah juga kesihatan... dulu masa anak batuk, mesti nampak macam lelah.. bernafas kuat sangat... saya tahu tu semua kesan dan saya amalkan soya yang keterlaluan...

TAPI ... nak tahu tak...

Bila saya hamil anak kedua.. saya sememangnya dah fobia pada soya biasa-biasa.. boleh dikatakan lepas nampak kesan pada anak pertama saya..saya langsung tak sentuh soya biasa-biasa ni.. Tapi dengan ESP Shaklee sya tau ianya juga dari soya TAPI ianya dari SOYA NON-GMO tau yang mana tidak di ubah wlaaupun 0.001 pun dalam soya ni.. dan 100% protin yang selamat, berkesan dan semulajadi...

Bila dengan anak kedua saya..saya 100% amalkan Shaklee, paling saya suka ESP ni..sebab pemberi tenaga saya yang tak reti duduk diam kat rumah even dah sarat pun..

Dan bila saya bersalin anak kedua saya.. kulit sememangnya cerah juga... yela saya juga cerah katakan.. (perasan ja)... lepas tu.. apa yang membezakan si abang dan si adik.. kulit si adik even terkena susu badan pun.. sangat tak ruam pun.. lepas tu, kulit lagi lembut dan yang saya sukaaa sangat.. si adik ni walaupun dalam keadaan panas sekali pun dia relexxx je tidur.. berpeluh-peluh pun nyaman je dia tidur.kadang saya yang kesian.. sebab berpeluh-peluh... hihi...

Sejak tu saya tahu.. SOYA biasa-biasa dan SOYA yang berperkataan Non-GMO ni adalah lagi selamat untuk di amalkan.. malah sangat elok juga untuk kulit, tenaga dan memperbaiki dalam kita tanpa kita perlu makan jamu-jamu segala bagai pun... bagi saya "jamu" saya adalah Shaklee Produk... Sampai ada bertanyakan kat suami saya...

"ko tak bagi isteri ko makan ke, aku tgk makkin kecil pula ni dah anak 2"...

Hahaha..kesian my mr.suami.. bukan tak cukup makan, tapi sebab khasiat saya lengkapkan dalam badna saya.. jadi tak la saya asyik makannnnnnnnn je walaupun saya menyusukan anak saya secara eksklusif untuk anak-anak saya....

Bagi saya, kalu dah minat nak minum soya. sila la pilih soya yang betul-betul memberi kebaikan kepada kita juga anak-anak kita... dan nak tahu.. sampai sekarang anak sulung saya tu kulit agak sensetif sedikit.. tapi dah berandur pulih since minum MEALSHAKE juga serta saya berikan OMEGA untuk kesihatan dia juga... Sebab saya dan anak sulung saya ni tak suka ubat... Tapi dengan VITAMIN laju pula... tu la kelebihannya vitamin semulajadi.. kita tak perlu memaksa anak-anak kita makan sesuatu yang mereka tak suka.. Apatah lagi ubat yang sangat pahit untuk mereka...

esp shaklee untuk kesihatan dan cantik
Nanti saya kongsikan lagi melalui fakta dan sebab kenapa SOYA GMO ni menganggu kesihatan.. berbanding SOYA NON-GMO yang baik serta selamat untuk di amalkan....

Semoga perkongsian saya ni membantu para ibu di luar sana yang sukakan soya... tapi ni pengalaman yang saya alami.. mungkin anda ada pendapat anda yang tersendiri juga kan....

Mahu kan keterangan lanjut tentnag ESP Shaklee atau Soya Non-GMO ni.. boleh saya bantu anda juga.

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda


Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Boleh terus dapatkan sini juga... klik ikon di bawah
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=0747b9be4f90056c30eb5241f06bfe9b
 
 

Sunday, 30 November 2014

Penantian Berakhir Bila Isteri Mengatakan kepada Suami, Saya HAMIL!!!

Alhamdulillah... Penantian berakhir bila isteri mengatakan kepada suami, saya HAMIL!!! Berapa tahun punya penantian.. Akhirnya, berhasil bila mana berusaha dan tak pernah merasa putus asa adalah satu anugerah paling besar dariNya.. 

set kehamilan shaklee
Sesungguhnya perkhabaran ni amat bermakna sangat unutk semua pasangan selepas berkahwin.. apatah lagi yang berkahwin di lewat usia pasti menanti saat-saat penuh kegembiraan ni... Dan sesungguhnya JANJI dari ALLAH S.W.T itu PASTI!

Diceritakan dalam al-Quran: Ia berkata, “Wahai Tuhanku, sesungguhnya tulangku telah lemah dan kepalaku telah dipenuhi uban dan aku belum pernah kecewa dalam berdoa kepada Engkau wahai Tuhanku. Sesungguhnya aku khuatir terhadap orang yang akan menggantikan sepeninggalanku, sedang isteriku adalah seorang yang mandul. Kerana itu anugerahkanlah aku dari sisi Engkau seorang putera, yang akan mewarisi aku dan mewarisi sebahagian keluarga Yaakub dan jadikanlah ia wahai Tuhanku, seorang yang diredhai.”

Tiada yang mustahil dari DIA yang maha pemberi, maha mengasihani dan maha berkuasa lagi maha Esa..segala apa yang kita mohon kena la bersungguh-sungguh.. dan tiada siapa yang mampu memberi apa yang kita impikan melainkan dengan izin dariNya....

set kesuburan shaklee

Sesungguhnya hanya pada Dia yang maha mengetahui segalanya.. Tiada keraguan atas segala perancangan dariNya... Yang penting kita berusaha sebaik yang boleh.. dan jangan sesekali merasa putus asa dan saling menyalahkan sesama pasangan... 

Pada Dia kita mengadu.. pada Dia juga kita berserah... Jangan mudah berserah.. tapi berusaha lah sebaik dan yang terbaik.. bukan hanya berharap isteri berusaha sensorang.. tapi suami isteri perlu berusaha bersama... dapatkan nasihat doktor, buat pemeriksaan dan amalkan cara pemakanan yang sihat serta menjaga kesihatan dalaman serta luaran... dan juga pengambilan makanan tambahan yang boleh membantu untuk kesuburan juga...

Semoga perkongsian saya ni boleh membantu pasangan yang sedang merancang untuk HAMIL dan saya juga sedia membantu bagi anda yang nak dapatkan makanan tambahan untuk menbantu kesuburan suami isteri.. Semoga anda juga berjaya seperti mereka yang berjaya setelah berusaha dengan yakin.. 



Dan anda boleh je cari saya di sini untuk bantuan dan dapatkam ebook serta tips untuk membantu anda!

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

Mudahnya Menjemput Rezeki...

Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Betapa mudahnya menjemput rezeki kita di awal pagi

Berpagian kita semua walaupun di hujung minggu... Semoga hari ni lebih baik dari sebelum-sebelum ni..dan semoga hari ni rezeki kita semua di permudahkan olehNYA... segala ap yang kita perolehi hari ni adalah dari Dia yang maha pemberi lagi maha pemurah...

doa pembuka rezeki
Ya Allah... Halalkan dan murahkan rezekiku dan kawan-kawan ku hari ni YA Allah.. amin..

Alhamdulillah.. semoga doa kita semua di makbulkan olehNya.. Siapa-siapa yang membaca doa ni.. boleh terus amin.. kan jua.. moga-moga Allah permudahkan segala urusan kita setiap hari...

menjemput rezeki

Amin...amin...amin... 

Selain tu.. kita juga boleh lakukan dan amalkan yang ni juga untuk amalan rohani kita setiap hari.. lebih kita mengingati Allah.. insyaallah..

Antara amalam menjemput Rezeki yang boleh kita sama-sama amalkan jua :
1) Solat Dhuha
2) Zikir Ya Wahaab 1000x sehari selepas solat
3) Solat Tahajjud
4) Membaca Surah al Waqi'ah


Semoga Allah sentiasa Merahmati & Memberkati setiap usaha kita dalam mencari rezeki yang halal. Insyaallah ... amin..semoga segala urusan kita di permudahkan...

Perkongsian ilmu yang bermanfaat untuk kita di dunia dan akhirat jua... Alhamdulillah...

Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda , Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
 
--> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...