Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 6 December 2014

Salah Ibu Ke Lahirkan Bayi PRA-MATANG Sebelum Masanya?

Mungkin ramai yang tertanya, salah ibu ke lahirkan bayi pramatang sebelum masanya dan kenapa bayi lahir awal dari tarikh yang sepatutnya ni berlaku? adakah sebab si ibu ni terlalu aktif sehinggakan bukaan awal berlaku, ataupun si ibu ni kurang makan makanan berkhasiat sehinggakan bayi yang tak cukup 9bulan atau paling awal pun 37minggu, dah bersalin awal....

tips penjagaan bayi pramatang


Sebenarnya ianya di luar jangakaan semua, hanya Allah S.W.T sahaja yang maha mengetahui segalanya kenapa ianya berlaku.. 

Tetapi para ibu dan bakal-bakal ibu yang tengah hamil sekarang ni, sila ambil perhatian lebih.. penjagaan Hb anda sedari awal kehamilan adalah sangat PENTING untuk mengelakkan perkara sebegini.. .Amat kesian kan bila bayi tak cukup bulan ni lahir belum tiba masanya... Jiwa para bakal ibu perlu la kental dan jangan sesekali mudah mengalah dengan keadaan.. Sebab bayi anda didalam "tabung" sangat-sangat perlukan anda untuk mendapat perhatian lebih selepas ini.. 

Walaupun anda bersalin normal mahupun pembedahan kuatkan semangat untuk pulih, dan PENTING sangat, sepanjang anda berada dalam jagaan doktor, PASTIKAN ibu jangan sesekali skip untuk proses penyimpanan susu sedari awal lepas bersalin untuk bekalan anak anda di dalam penjagaan doktor.. dan sila dan jangan sesekali berikan mereka susu formula... Ibu berusahala yang terbaik untuk menghasilkan susu badan melalui cara pumping dan pum setiap masa, jam. untuk bayi anda.
 


Sedari awal lagi perlu kita tahu, bahawa cabaran bayi pramatang yang perlukan perhatian dan  susu ibu yang lengkap untuk menbantu bayi anda untuk terus bersemangat wajah dan yang paling penting mendapat 100% khasiat dari susu ibu, bukannya susu formula. Dan ibu juga lebih bersemangat dan cergas walaupun masuk keluar ward untuk melawat si anak tersayang...


Semahal mana pun susu formula, tapi tak sehebat lagi penyusuan susu ibu sedari dulu, kini dan selamanya...

Ikuti kisah kawan kami dari iReach ni tentang CABARAN menjaga bayi pra-matang dan pentingnya penyusuan susu ibu untuk bayi pra-matang ini...



Mungkin sesetengah anda merasa sedih, tertekan dengan keadaan anda lagi.. Tapi berilah peluang anda untuk merasa tenang dan bebasa dari tekanan.. anggap la diri anda antara yang di uji kesabaran dna Allah sangat sayang akan kamu... untuk kamu berusaha lebih dan berkorban untuk anak anda.... 

Sila dapatkan nasihat dan kekuatan dari suami, rakan-rakan dan keluarga anda... Jangan tertekan sensorang itu sangat berbahaya.. sekali pun sepanjang kehamilan mungkin anda sangat tak lalu untuk mengambil sebarang vitamin menyebabkan anak anda lahir di awal dari tarikh jangkaan.. Ubahlah.. dan berilah peluang anak anda kini untuk mendapatkan perhatian 100% untuk mereka kali ini... 

Berilah SUSU IBU sepenuhnya kepada mereka, bukan setakat selepas keluar dari ward atau pun selepas 3 atau 6 bulan sahaja... Berilah HAK ANAK anda sehingga 2 tahun sebagai penghargaan anda untuk anak tercinta anda... 

Percayalah, bayi yang di berikan susu ibu dengna susu formula sangat berbeza... bukan saya katakan susu fomula tak bagus.. TAK! .. Tapi silalah beri kan yang Allah dah berikan pada anda seorang ibu untuk menyusukan anak anda sepenuhnya... 

Seandainya ALASAN anda susu kurang, puting kecil, bayi anda tak puas menyusu, memalam menangis tak henti, bayi macam tak kenyang dengan susu ibu..Apa kata anda cari penyelesainya dengna up kan diri anda sendiri, bukan nya berikan anak anda susu formula... Upkan diri para ibu, cari penyelesaiannya... dan apa yang kami sarankan.. dan SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI adalah pengambilan vitamin semulajadi... mungkin pelbagai ynag ada di pasaran kini, tapi apa ynag kita amalkan adalah untuk diri kita bukan untuk siapa-siapa... 

Pengambilan vitamin membantu untuk selesaikan ALASAN anda.. bila anda tenang, fikirkan susu anda yang terbaik untuk bayi pramatang anda, khasiat terbaik anda natibodi terbaik untuk bayi anda... tak merasa terbeban dan tak mudah mengalah dan tak mudah merunggut... Penyelesaian masalah anda pasti berlaku dan kepuasan hati anda terhadap apa yang anda amalkan... 

Antara pengalaman kami dalam penyusuan susu ibu.. Alhamdulillah.. ianya tersangat membantu bukan je bayi anda mendapat 100% khasiat dari anda.. anda sendiri mendapat 100% khasiat dari apa yang anda amalkan ini.. Percayalah.. ibu yang hebat, sanggup berkorban untuk anak kesayangannya adalah menjadi idaman semua orang terutaman anak anda kelak.. dan kenangna penyusuan susu ibu adalah sesuatu yang pasti anda tak akan lupa selamanya....

tambah susu badan
Dapatkan penjagaan kandungan anda sedari awal kehamilan
Semoga perkongsian saya ni sangat-sangat membantu para bakal ibu, ibu-ibu yang lain juga untuk dikongsikan bersama rakan-rakan yang lain juga selepas ni.... Untuk sebarang pertanyaan.. anda boleh cari saya di sini untuk bantuan anda juga.... 

=====================================
Jom kita amalkan hidup sihat..dan saya sedia membantu anda

Cari saya di sini untuk kita sama-sama lakukan "transformasi".
  --> Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
 
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin

2 comments:

  1. nope, semuanya daha dirancang. tp sblum tu mgkin memberikan kesan tp dah takdir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa pun kne penjagaan yang rapi dan ketahanan jiwa jugakan... thanks @Hazman Badrunsham

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...