Bisnes Online | Tips Bekerja Dari Rumah?

Bismillahirahmannirahim, tips bekerja dari rumah? 
Inilah ruang dan mini office saya dari rumah, cute kan

Wow tajuk ni saya suka sangat nak kongsikan, almaklum la saya sememangnya surirumah dan dah semestinya berkerja dari rumah. Namun ada ramai lagi bertanya apa kebaikan dan ada tips tak bekerja dari rumah? best ke? ada me time ke nanti? tak serabut ke kerja dari rumah? macam mana pula pretasi kerja nanti? leceh kan? 

Haaa... anda ingat lagi kita pernah di landa musim "kerja dari rumah" , "work from home" masuk tahun 2020 hari tu? bagaimana perasan anda masa tu? suka atau sebaliknya? bagaimana cara anda manage masa anda dengan kerja dan anak-anak??? Masa tu lagi la kan, dengan kerja dari rumah perlu googlemeet dengan boss, anak-anak pun belajar dari rumah, segalanya la dari rumah, dan lagi tak boleh p memana selain buat kerja dari rumah bersama anak-anak kan?
Gambar sekadar hiasan Bekerja Dari Rumah
Pada saya yang dah agak lama berhenti kerja dan berkerja dari rumah dengan bisnes online saya ni, awalnya ya sayaakui agak stress tau nak handle semua dalam satu masa. Namun ada caranya untuk kita nak biasakan diri kita dari bekerja kat pejabat pindah kepada "bekerja dari rumah" ni tau.

Bagaimana? 
Ni antara berberapa tips PERMULAAN kerja dari rumah!

1, Pertama sekali andai anda ada anak yang awal anda bekerja anda hantar pengasuh kan? Haaa ni anda jangan stop terus tau, anda tetap hantar seperti biasa, bangun seawal pagi (macam nak p kerja) bersiap seperti anda nak p bekerja juga la kan. 

Hantar anak ke rumah pengasuh seperti biasa, namun jangan la ambil kesempatan time anak tak sihat pun hantar juga kan kan. ni peluang anda nak biasakan dari dan di peringkat awal.

Lepas hantar anak ke rumah pengasuh tu, jangan pula anda p merayau-rayau p konaaa tempat line konon "i freeeeee" hamboiiii . hahaha, tapi sekali sekala apa salahnya, namun saya saran kan, balik rumah dan atur manan yang boleh.

Malam dah 2, buat TO-DO-LIST kan (ni penting tau) apa anda nak buat pagi ke petang. haaa gitu, list yang penting baru rasa tak membuang masa kan..

Dan peringatan kecil 3, JANGAN CEREWET tu ja, dah kerja dari rumah ni, memang la anda kat rumah ja kan, tak perlu la rumah terpaling kemas tanpa sebarang mainan anak-anak tersepah kan? dan dulu waktu kerja boleh tapau makanan kat luar time rehat, now dah bekerja dari rumah tersangat boleh jimat, bilamana BOLEH BUAT SARAPAN merangkap MAKAN TENGAHARI, jimat masa kan? 

Nak lagi senang kan, saya suka BANCUH ESP Shaklee ni buat alas perut di awal pagi, so tak la rasa lapar time nak buat itu ni, silap ari bulan dah nak lunch baru terasa lapar dan masa ni la sangat penting refer pada TO-DO-LIST kita tu tau, saya kata ni mesti ada sebagai permulaan anda bergelar surirumah, bila dari berkerja pejabat bertukar kepada berkerja dari rumah.

Seronok sebenar bekerja dari rumah ni enjoy sangat, mungkin awal tu anda akan rasa sunyi dan tak biasa sebab anda tak da kawan nak berborak macam kat pejabat sebelum ni kan, dan sedikit bosan kan? 

Tapi percaya la, bila dah lalui hari ke hari perjalanan bekerja dari rumah ni, anda akan dapati sangat bertuah menjadi salah seorang yang bekerja dari rumah. 

Andai anak-anak dah besar, dah sekolah lagi la rasa berbaloi kerja dari rumah ni tau, kenapa? sebab anda boleh lihat proses anak-anak membesar, dapat hantar dan ambil anak-anak balik sekolah dan paling best anda dapat libatkan diri anda apa jua aktiviti anak-anak kat Sekolah tanpa rasa bersalah nak cuti atau sebaliknya.

Untung anda yang Syarikat tawarkan bekerja dari rumah dengan gaji, namun komitmen yang anda pegang tu harus la jujur dan ikhas tau baru gaji yang di terima adalah berkat dan pastinya halal berbaloi. setuju? 

Namun anda yang terpaksa memilih untuk bekerja dari rumah lepas boss sarankan berhenti kerja namun belum ada pilihan dan cadangan nak buat apa dari rumah nanti? anda boleh la mulakan berniaga dari rumah ni, seronok tau.

Nak tahu bisnes apa yang anda boleh buat tanpa menggunakan modal yang besar namun sangat enjoy dan berbaloi anda lakukan ? 

Boleh rujuk kat sini pilihan bisnes dari rumah anda

Mungkin anda masih tercari-cari apa yang boleh anda buat dan kerja dari rumah kan? Semoga perkongsian kami ni bantu dalam pencarian anda dan bagi anda yang perlukan bantuan dan terangkan apa yang perlu anda lakukan dalam persiapan nak kerja dari rumah ni boleh hubungi team kami di 017-5836865 atau terus klik gambarajah di bawah untuk team kami bantu anda terus kepada anda.

Semoga apa yang kami kongsikan sedikit sebanyak menbantu anda dan anda juga boleh hubungi kami untuk kami bantu anda nak JANA INCOME secara partime mahupun fulltime dan seterusnya anda juga boleh buat kerja dari rumah tau.

Terima kasih kerana setia bersama kami. Alhamdulillah, semoga anda juga terus berjaya dunia akhirat. amin 

Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...