Kerap MUNTAH atau TERSEDAK Antara Tanda Awal Kanser Esofagus?

Apa itu kanser esofagus? Baru ni dunia seni terkesan dengan pemergian pelakon komedi terkenal iaitu Encik Zaibo meninggal dunia akibat kanser esofagus.
.
Apa sebenarnya kanser ni?
Tak boleh di kesan dari peringkat awal?
.
Antara simptom yang BOLEH kita cegah dari awal dan segera buat pemeriksaan pada kadar SEGERA.
.

.
Antara petikan yang kami kongsikan.
.

"Tambah pelakon siri Spanar Jaya ini, simptom penyakit dialami membuatkan dia tersedak dan muntah setiap kali makan dan kini hanya mengambil makanan dalam bentuk cecair.

“Saya memang tiada tanda-tanda sakit dan hanya bermula dua minggu selepas Hari Raya Aidilfitri lalu. Makanan sesuai buat saya sekarang ialah susu khas yang membekalkan zat kepada badan," katanya lagi."
.
( Link sebenar boleh klik di https://www.google.com/amp/www.astroawani.com/berita-hiburan/dimasukkan-ke-hospital-zaibo-hidap-kanser-esofagus-184748%3famp=1)
.
Terlalu banyak kanser sekarang ni kan? Atau sebenarnya kita kurang ambil berat tetang kesihatan kita daru peringkat awal. Sehinggakan bila dah diperingkat akhir baru kita sedar, tetapi doktor sahkan dah peringkat 3 atau 4?
.
Dlaam keadaan sebegitu, bagaimana kita nak cegah? Nak rawat? Atau berserah? 
.
Baru ni saya ada seorang customer, dia sampai dah lali dengan ubat tapi tak memberi kesan yang baik untuk sakit dia. Awalnya dia tak beritahu saya akan sakit dia, cuma dia beritahu yang berst dia turun mendadak, makan tak lalu dan badan dia terlalu banyak angin sehinggakan semua kerja dia tak dapat nak buat.

Sehingga la saya syorkan beberapa produk Shaklee yang mana kami rujuk terlebih dahulu dari PAKAR NUTRISI kami dan kami syorkan mengikut kemampuan customer. 
.
Antara yang saya syorkan adalah VIVIX, ESP, PAPPERMINT GINGER, BCOMPLEX dan OMEGA GUARD.

.
Alhamdulillah, bila saya followup dan bertanyakan khabar (saya direct call) , keadaan dia semakin baik, dan doktor pada awalnya menyatakan masalah esofagus, bila buat pemeriksaan lanjut. Tak nampak sebarang tanda kanser tersebut. 
.
Syukur sangat. Tapu apapun, kerap kali kami ingatkan, badan kita ni bila kita terlalu kurang nutrisi memang akan timbul pelbagai sakit. Ya sakit boleh dirawat. Tapi ada baiknya kita CEGAH DARI PERINGKAT AWAL.
.
Kenapa saya syorkan VITAMIN TAMBAHAN ni? Dan antara yang terbaik kami kongsikan. 
.
Testimonial Kanser
Asalnya anak muda ini juga adalah salah seorang pengidap KANSER STAGE 4, atas keyakinan dirinya dan juga usaha mak dia untuk melihat anaknya SEMBUH. 
.
Tiada kata lain adalah ALHAMDULIAH. 
Setiap sakit ni ada penawarnya. Janji kita berusaha dan jangan lupa berdoa kepada Allah SWT, Tuhan pencipta kita.

In sha Allah. 
.
.
Anda nak dapatkan PRODUK SHAKLEE ni? 
.
Terus hubungi kami ditalian
《 017-5836865 》
《 Puan Mamylin 》
¤ Pengedar Shaklee seluruh Malaysia, termasuk Brunei dan Singgapore ¤ 
.



No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...