Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 25 July 2015

3 Jenis minuman yang membantu mengawal masalah peluh anda

Rimas dengan peluh yang membuatkan korang tak selesa? bukan setakat tak selesa je malah ianya pasti menimbulkan bau yang kurang menyenangkan.

Mau lari kawan-kawan sebelah bila bau itu sangat menusuk kalbu kan...

Pagi ni nak kongsikan 3 jenis minuman yang membantu korang untuk mengawal masalah peluh ni ;-

Antaranya...

diet

1. Air putih - Ianya membantu melembapkan badan dan suhu tubuh juga turut terkawal.

yogurt

2. Yogurt - Kandungan kalsium dalam minuman ini juga boleh mengurangkan masalah peluh.. (rajin-rajin minum juga ek...)

cinch tea mix energy shaklee
3. Daun pudina - Bagi korang yang kurang gemar dengan bau dan rasa pudina ni... korang boleh campurkan ke dalam makanan dan minuman.. (contohnya ; saya suka Cinch Tea mix dengan daun pudina.. bersemangat dengan bau aroma ni tau...) Selain itu daun pudina ni dapat meredakan ketegangan dan mengawal suhu badan kita tau... 

Selamat mencuba!


Jika anda mahu membina kerjaya , bolehlah menghubungi kami untuk keterangan lanjut.
Berniaga online
 
 

     Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi... SEKARANG!

Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email :- kedaivitaminlina@gmail.com
 
 
 

Friday, 24 July 2015

Nutriferon Immune Booster Paling Kuat & Berkesan!

Petang ni nak kongsikan lagi salah satu produk ni yang mana pasti semua akan ambil peluang untuk di amalkan dan wajib ada kat rumah juga kemana sahaja...

Perasa tak setiap kali Syawal menjelang.. pasti ramai akan "berkunjung" ke klinik.. ke Hospital kecemasan untuk mendapatkan rawatan.. kenapa? mesti la sakit kan.. tapi sedarkah kita ianya fenomena biasa setiap tahun selepas Ramadhan berlalu?

Apa yang saya lalui tak akan berulang lagi.. saya pernah muntah-muntah dan pitam selepas 1 Syawal.. tu masa bujang tau.. kesan tu memberi kan saya 1001 pengajaran.. dan ianya tak akan berulang di Syawal tahun seterusnya... Alhamdulillah.. sampai sekarang saya pasti ingat.. dan untuk anak-anak saya juga pastikan ianya tak akan berulang terutamanya pada anak-anak saya juga...

Antara yang saya suka bawa kemana sahaja....

nutriferon Shaklee

Ini dia satu-satunya suplemen hasil penyelidikan pakar imun terkemuka, Dr. Yasuhiko Kojima.

Hasil Penyelidikan Melebihi 40 Tahun

Dr. Kojima berjaya mencipta Nutriferon® selepas menjalankan pelbagai penyaringan, uji kaji dan penilaian terhadap ribuan sebatian dan lebih 200 herba yang berlainan.

Nutriferon® mengandungi campuran proprietari ekstrak tumbuhan semula jadi daripada biji labu, benih plantago, bunga bebuas Jepun dan bunga kesumba.

Imun yang paling cepat tindakannya dan kesannya... sesuai untuk seisi keluarga dan sangat mudah untuk di bawa dan di amalkan.. tak perlu bancuh pun kalu tak suka.. minum macam tu je...

Risau anak-anak sering demam? bersin selalu? nak kuatkan imun booster anak-anak? tak payah la nak selalu "mc" sebab anak demam kan lepas ni.. .dan juga.. kurang la buat pelaburan kat klinik untuk "ubat" yang anak-anak tak suka nak makan sebenarnya..

Ini pilihan saya... pilihan korang untuk keluarga? nak yang semulajadi ataupun bahan kimia? kita sesama fikirkan....

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

IMPAK suka makan bersulam air!

Semangat pagi ni nak kongsikan satu ilmu yang saya pegang sedari zaman sekolah dulu... Impak suka makan bersulam air masak mahupun air manisan...

kesan diet anda

Sebelum tu saya nak cerita satu kisah ni.. masa tu saya form 4, mengetuai kelab Persatuan Bulan Sabit Merah sebagai ketua perbarisan.. perlukan suara ynag lantang dan kuat untuk memberi arahan perbarisan yang saya ketuai.. setiap kali rest saya mesti minum air masak.. no more air manisan..

Satu sesi rehat ni kami makan kat kantin, kebetulan masa tu panas sesangat.. dan kami join makan dengan Cikgu kami ynag berasal dari semenanjung masa tu saya belajar kat (SMK Mat Salleh Ranau, Sabah), kawan-kawan orang Ranau mesti tahu sekolah ni.. hihih...

Masa sesi makan tu saya macam biasa akan minum air dulu kemudian makan nasi kat kantin sekolah.. masa tu hari Sabtu sesi latihan kami.. .Dan Cikgu ni tengah dia makan then dia sambil beri penerangan kat kami itu dan ini.. dalam masa dia bercakap tu dia teguk la air masak dia then dia bercakap semula. lepas tu sambung makan semula...

Tetiba... Cikgu ni buat kami terkejut.. Allahuakhbar... dia bersuara.. kami terkejut..ingatkan kenapa la.. apa la kami buat salah or ada apa-apa yang membuatkan dia sebegitu.. terus Cikgu ni bersandar... sekali kami bertanya...

Cikgu..cikgu kenapa.. lama kami menunggu jawapan dari Cikgu lelaki ni tau...

Lepas tu dalam beberapa minit kami pun dah selesai makan semua nak beredar dia cakap...

"Cikgu terlangar pantang cikgu... "

Kami pelik.. pantang?

Cikgu ni pun terangkan kepada kami.. yang dia sedari kecil di biasakan JANGAN MAKAN SAMBIL MINUM AIR! ni pesanan mak ayah Cikgu sedari kecil.. tu cikgu cakap terlangar pantang... ni kali pertama Cikgu makan sambil minum air secara tak sengaja....

Kami pun senyum je.. saya sememangnya di biasakan juga JANGAN minum ketika makan.. sebab nanti membazir nasi tu dan dulu-dulu kami selalu di ingatkan "kesian nasi tu.. korang tak mana..rezeki tau.."

 ============================================================
 Sebenarnya ramai  di antara kita yang gemar menikmati makanan dengan di temani segelas air kan? Mungkin sudah terbiasa makan di selangi minum air agar tidak tercekik dan tersedak... Tak salah sebenanrnya tetapi minum bersulam air ni boleh memberi KESAN BURUK kepada sistem penghadaman dan meningkatkan insulin dengan cepat dalam tubuh badan kita..dan bukan sahaja masalah kesihatan, tetapi turut membuatkan lemak berkumpul dengan cepat di segenap tubuh badan kita...

See.. apa yang kita lakukan sebelum ni?

Saya kan.. kalu ke kedai makan atau sebagainya..saya pastikan air sampai terlebih dahulu sebelum nasi..sebabnya saya pastikan separuh air tu saya habiskan terlebih dahulu sebelum saya mulakan pemakanan saya.. dan saya nak kongsikan ilmu ni untuk semua...

Tak nak PERUT BUNCIT kan? minum air sebelum makan @ minum air selepas 30minit makan... ini lebih baik dan sangat bagus untuk penghadamana kita.. dan.. saya pasti perut korang pasti tak akan buncit.. Tapi.. perlu konsisten.. jangna minggu ni buat.. minggu depan dah lupa.. dan ulang semula makan bersulam air la pulaaaa....

Sebab tu saya masih 45kg setelah 2 orang anak sekali pun.. saya pegang prinsip saya.. MINUM AIR SEBELUM MAKAN...

Korang cuba la... bukan je dapat kempis kan perut dan buang lelemak ni.. tapi penjagaan kesihatan dalaman kita itu yang sangat PENTING! tau...

Moga ianya memberi manfaat kepada semua...

Lagi kan.. korang nak bakar lelemak tepu tu dengan LECITHIN & buang dengna HERBALAX pun sangat terbaik... lagi cepat kempiskan perut tu..

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com






Thursday, 23 July 2015

Kenali kenapa ALFALFA menjadi pilihan wanita & isteri....

Malam ni nak post entry pasal wanita dan isteri la ek..mengenali kenapa ALFALFA menjadi pilihan wanita dan isteri seterusnya mengembirakan si pasangan korang?

Apa korang rasa bila mr.suami cakap.. "ayang sekarang ni lain la.. bagus.. abang suka perubahan ni.. "

Haaa.. mau hati tak berbunga-bunga kan... selain dapat mengeratkan hubungan suami isteri.. dapat pula menjaga kesihatan dalaman.. dan selesaikan masalah-masalah kewanitaan ni seperti keputihan, bau badan.. sembelit.. kencing tak lawas... macam-macam laaa.. yang paling best untuk ibu yang sedang menyusukan anak pun boleh sangat nak amalkan ni tau...

Betul? meh korang lihat gambarrajah ni ...

tambah susu badan
Wanita dan isteri hebat dalaman dan luaran...

Lagi tak percaya? korang cepat-cepat cari saya untuk korang ORDER dan amalkansedari sekarang.. yang bujang pun amalkan.. tak kan la kita yang dah kawin dan ada anak-anak ni tak nak amalkan pula kan? gilaaa tak nak jaga suami...

Hati semua kita kena jaga.. penampilan kita kena jaga... kemesraan suami isteri kita juga yang kena jaga tau... semua la kita kena jaga... baru la kita saling memahami sesama pasangan kita... Untuk para suami pula... korang apa lagi.. HADIAH kan untuk orang kesayangan anda tu.. isteri korang untuk korang juga tau.. bukan untuk siapa-siapa....


Bagaimana nak dapatkan BARANG PANAS dan TERBAIK ni...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

JANGAN BIARKAN barang baik ni korang tak amalkan..sedangkan mak kita dulu pun amalan penjagaan dalaman.. ni kan pula zaman moden ni kan.. lelaki sedikit berbanding wanita kannn.. Jom jaga..


Rawat masalah kencing tak lawas dengan MADU + KULIT KAYU MANIS

Zaman moden kembali kepada rawatan TRADITIONAL.. Mungkin ramai yang tak tahu kelebihan MADU + KULIT KAYU MANIS ni boleh membantu merawat masalah kencing tak lawas atau lebih di kenali lagi masalah JANGKITAN PUNDI KENCING.

Kenapa madu dan kulit kayu manis.. perkaitannya...

kelebihan madu untuk merawat sakit

Madu merupakan satu-satunya makanan atas muka bumi yang tidak akan basi mahupun rosak. Apa yang terjadi hanyalah ianya ''bertukar jadi gula''. Realiti sebenarnya madu tetap madu.

Bagaimanapun bila ditinggalkan ditempat yang gelap dan sejuk pada waktu yang lama ianya akan menghablur  atau kristallized. Apabila ianya berlaku  didihkan sedikit air dan masukkan bekas yang berisi madu kedalam air panas  dan tutup api dari terus menyala dan biarkan madu cair secara biasa tanpa pendidihan. Ianya akan tetap kekal sebagai madu dari segi perubatan dan keadaan.

Tetapi jangan didihkan madu atau masukkan kedalam mikrowave kerana ianya akan  merosakkan enzim-enzim berguna dalam madu.

Senangkan...

Dan untuk merawat masalah kencing tak lawas / jangkitan pundi kencing.. lagi sangat mudah da cepat...

Cara-caranya...

Ambil dua sudu serbuk kayu manis dan satu sudu madu dalam air suam dan minum. Ianya akan membunuh kuman dalam pundi.


Mudahkan.. amalkan selalu.. di harap ianya sangat membantu kalian yang sedang menghadapi masalah ini... dan jangan pula lupa share kan kepada kawan-kawan kita...

Jumpa lagi di next entry...

Love shring mommylina
Pengedar Shaklee Kulim
017-5836865
SidPRO anda 867601
kedaivitaminlina@gmail.com


Produk Vivix: Kesan yang baik untuk jangka masa panjang

Ramai yang tertanya-tanya apa produk yang paling terbaik untuk kesihatan dan juga awet muda... Jawapan saya mudah je.. VIVIX Shaklee.. Kenapa?

awet muda dengan vivix shaklee

Sebotol Vivix ni kecil comel jer tau, mudah sesangat nak bawak gi mana-mana pun.. travel ke balik kampung ke.. tak  da masalah la... 

Untuk korang..Siapa yang pernah jatuh sakit, kerap letih terlampau, masalah sakit kulit teruk,kerap demam, kena sakit kronik pasti akan berterima kasih kat orang yang berkongsi manfaat Vivix ni.. 


Selain yang sangat nak jaga kecantikan.. bukan luaran je.. tapi dalaman juga tau.. ianya adalah sesuatu yang terbaik untuk semua..

Antara komen pengguna Vivix kepada korang pula lepas ni....

sakit darah tinggi pulih dengan vivix shaklee

Kebaikan ni kota kongsikan pada orang-orang kesayangan kita... Insyaallah.. bukan je kita gembira malah tersangat puas hati bila melihat mak ayah... suami.. isteri kawan-kawan kita semua sihat walafiat kan...

Berminat? Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com 
 
 

Wednesday, 22 July 2015

Bakar lelemak dalam badan secara konsisten? Bagaimana?

Lepas raya ni, ramai yang mencari sesuatu untuk membakar lelemak dalam badan setelah di isi dengan pelbagai juadah.. daging.. rendang.. lemang.. laksa.. lontong.. lodeh.. ketupat.. buras.. ayam.. macam-macam lagi la....

Tahukah kita, anda benda-benda lelemak ni kita simpan dalam badan lelama.. dan biarkan ianya berkumpul di setiap jalan-jalan saluran darah kita.. ianya bukan je buat badan korang naik .. malah menyebabkan saluran darah tersumbat dan menyebabkan muncullah sakit-sakit lain seperti darah tinggi.. gout.. kolesterol dan sebagainya...

Bila badan tak perlukan lelemak ni..ainya menjadi sisa hampas dalam tubuh badan kita... tanpa kita sedari tau...

Tapi tak semua ambil kita... lepas ni.. korang WAJIB ambil kisah... tak semua orang boleh jalan kaki selama sejam nak bakar semua kalori yang ada dalam badan kan?

Cara sayamudah sesangat kalu korang punyai masa yang terhd la kan. korang amalkan ni... salah satu agen pembakar lelemak dalam badan dan lainnya kelebihnya adalah membantu aliran darah kita normal.. menguatkan memori juga tau...

set kurus shaklee
LECITHIN... atau saya suka gelar ni sebagai leci... sebab bantu melancarkan proses buang lelemak dalam badna juga bantu kurangkan paras gula ke.. darah tinggi ke dalam badan tau... 1 botol ni dengna pelbagai kelebihan.. belum lagi di ambil bersama ALFALFA, HERBALAX lagi.. gabungan yang simple untuk anda nak turunkan berat badan secara sihat tau...

Lesitin soya ialah sumber utama kolina, salah satu komponen pengutus saraf asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej dalam otak dan sistem saraf.
Lecithin Shaklee diperoleh secara semula jadi daripada kacang soya. Setiap sofgel mengandungi 530mg lesitin.

Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Bagi korang yang nak konsisten dan nak maintain kan berat badan tu..dan jaga kesihatna sedari sihat-sihat ni.. saya syokkan pengambilan ni... Sebotol? Baru RM52.00 tak mahal pun.. mahal lagi tau nak merawat ...

Dan saya akan guide korang dengan cara yan terbaik untuk pengambilan secara berkesan... Ianya lebih dan sangat baik untuk jangka masa panjang...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Cepat untuk korang yang nak SIHAT + KURUS secara konsisten dan semulajadi + berkesan tau.

Tuesday, 21 July 2015

Kini perut buncit dan sembelit tiada lagi dengan HERBALAX

Lepas raya ni macam berat badan naik je? perut pula dah macam hamil 5bulan? oh tidakkk.... Mau tak buncit, dah la membuang nye jarang sekali.. makannye bertambah-tambah dari rumah ke rumah, dan bertambah pula kawankawak pejabat bawa juadah sedap-sedap...

Perut buncit? kilo-kilo naik? rasa berat badan semacam je ni dari sebelum puasa....

Risau?

Tapi tu sebelum.. sekarang... TIDAK lagi dengan HERBALAX... Bagaimana produk ni boleh membantu penyelesaian untuk masalah korang?

Meh sini.. saya terangkan dalam gambar sekali...

herbalax shaklee
Bagaimana ianya membantu?

HerbLax Shaklee mengandungi adunan pelbagai herba yang sering digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan melancarkan fungsi usus.*

Herb-LaxTM bertindak secara lembut bagi membantu anda menangani masalah pembuangan air besar yang mungkin dialami sekali-sekala.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang berisiko menghidap lupus eritematosus sistemik hendaklah berbincang dengan doktor mereka sebelum mengambil produk ini.

Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Rasa-rasa korang ada masalah sembelit? tak lawas? makan apa pun tak jadi? apa kata anda cuba ni.. bukan je BERKESAN, SELAMAT malah SEMULAJADI lagi...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Cepat untuk korang yang nak SIHAT + KURUS secara konsisten dan semulajadi + berkesan tau.

Kuasa Allah, JANGAN pernah berhenti meminta dan berharap dengan Dia...

Allahuakhbar.. kuasa Allah SWT siapa tau kan.. lambat atau cepat itu semua kuasa Dia.. kalu cepat takut kitatak hargai.. kalu lambat Dia mempunya perancangan yang lebih baik untuk kita semua.. Tak kisah la dalam apa jua bentuk rezeki yang kita impikan dari Dia...

set hamil shaklee
Sumber FB dan Berita Online

JANGAN PERNAH BERPUTUS ASA, apatah lagi merunggut sesama kita...

Allah maha adil dan maha pemberi.. .minta la... iya pasti akan beri pada masa yang Dia akan tetapkan...

Saya pernah ceritakan sorang kawan saya merangkap customer saya.. berapa tahun dia menanti cahaya mata.. zuriat dia, walaupun masa tu dia tengah belajar di Cairo, Mesir dan dia berasala dari Brunei. Tapi dia tak pernah putus asa... 2 kali keguguran.. sekali hamil luar rahim dan bleeding... Alhamdulillah.. (klik sini...)

Sekarang dia bergelar ibu kepada 4 cahaya mata kembar dia... hebat kan kuasa Dia... Jangna sesekali kita mohon pada manusia.. tetapi mohon la pada Dia.. sang pencipta kita dan Dia maha pemberi...

Hari ni terbaca kat berita online.. penantian 7tahun berakhir dengan kelahiran 4kembar anak sulung mereka.. Hebat kan?

Kepada anda yang masih memanti... teruskan berusaha.. dan usaha... Insyaallah Dia tak pernah mengecewakan kita.. kecuali kita kecewa pada Dia dan berputus asa...

Berusaha dengan cara jaga pemakanan dan pengambilan vitamin untuk menguatkan dan meanbahkan apa yang kurang dalam badan kita... Insyaallah.. Usaha dan terus berusaha,.. Semoga ini juga membantu para isteri dan suami yang sedang berusaha. (klik sini RANCANG HAMIL)

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Monday, 20 July 2015

Info Diet: Berapa kalori pengambilan makanan juadah raya korang...

Petang ni nak cerita tentang kalori pemakanan juada raya kita pula.. Bagi korang yang dah beraya sakan ni..diet tu ke mana? laut ke still on? mesti ramai yang cakap.. ala... diet lepas ni la.. janji makan dan raya dulu.. haaa.. betul tak?

Sebenarnya boleh je kita diet dan on makan juadah raya ni..janji ada "perisai" dan tahu pengambilan kalori dan bakar semula kalori yang terlebih tu dengan cara mudah...

Contoh ambil juadah LAKSA... (tak kisah la laksa Penang, laksa Serawak, laksa 1Malaysia ke... )

kalori makanan

1 hidangan / mangkuk LAKSA ni bersamaan 250mg = 240 kalori (mangkuk biasa) untuk mangkuk besar 9680gram) bersamaan 470 kalori.. Sikit ke banyak?

Dalam diam kan.. nampak je makanan ni macam rendah kalori.. tapi sebenarnya.. bagi korang yang on- diet ianya kalu berterusan.. rumah ke rumah dalam sehari ambil berapa mangkuk? pasti lebih kan.. kalu sedap lagi bertambah.ye dak? maka bertambah la kalori tu...

Haaa.. paling mudah nak bakar semula kalori ni senang je... paling senang la korang.. caranya?

BERJALAN KAKI  

Ya! dengan cara BERJALAN KAKI selama 67minit, korang boleh membakar kalori macam tu je.. haaa.. mudahkan.. So pilihan korang.. dari rumah ke rumah kawan-kawan tu.. JANGAN naik kenderaan.. korang boleh je JALAN KAKI lagi baik dan paling best JIMAT MINYAK lagi.. hahah.. betul tak?

Lagi 1 cara paling cepat laaa ek.. dengan MENGAYUH BASIKAL selama 37minit.. alahaiii apa daaa.. simple je.. so lagi JIMAT MINYAK kereta kan.. reramai berkayu bsikal untuk beraya... waa.a.. lagi best dan meriah gitu....

Susah ke senang? korang buat keputusan... kdan diet korang on.. makan pun sedap... simple tips dan info

Lagi? cara saya senang.. BAKAR dengan LECITHIN dan BUANG dengan HERBALAX lagi pantas dan cepat kalu korang banyak sangat alasan.. panas la.. berpeluh la.. penat la nak berjalan dan berkayuh basikal ni.. haaa ni pilihan korang...

Bagaimana nak dapatkan 2 produk ni? senang je.. korang cari saya..dan saya pasti terangkan lagi terbaik pengambilan secara kosisten lepas ni...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Cepat untuk korang yang nak SIHAT + KURUS secara konsisten dan semulajadi... + berkesan tau...

Tips nak kekalkan berat badan secara konsisten...

Assalamualaikum dan selamat pagi.. pagi ni ada yang dah mula kerja? ke masih lagi bercuti? mood raya? tentu la kan.. raya kan sebulan juga.. Tapi jangn lupa biasakan kita dengna puasa 6 syawal juga tau.. lagi best.

Oh ya tak mau panjang-panjang pagi ni..sebab semua mood raya lagi kan..

Tips nak kekalkan berat badan secara konsisten lepas musim raya ni.. korang pasti tak nak berat naik secara mendadak kan? masa bula puasa 5kg turunnya.. sebulan raya mau 10kg naik pula? berganda tu.. macam bahaya je.. yeke... sure?

Mestilaa...penat turunkan berat badan.. naik nye sangat mudah dan cepat pula tu.. aduiii sakit oooww kan?

Ok tips saya mudah je.. korang makan.. bakar dan buang.. simple kan? jangan simpan lelama dalam badan. buat apa.. kalu badan dah tak perlukan..bakar dan buang je.. tak mau la simpan lelama...

Caranya? pengambilan WAJIB konsisten.. sangat simple bagi saya.. Anda korang dah dapat berat badan ideal.. dah kurus.. korang perlu konsisten ni.. bukan untuk penjagaan berat badan je.. tapi kesihatan dalaman juga kita jaga tau.. kurus tak sihat buat apa kan.. biar kurus dan sihat ni seiring tau...

Ok caranya.. korang ambil 2 ni secara konsisten. saya ulang.. konsisten tau...

LECITHIN & HERBALAX
 
set kurus shaklee


Kenapa 2 ni? cukup ke?  

Kalu banyak tapi tak amalkan secara konsisten tak guna juga kan.. kalu konsisten dan berterusan.. korang pasti rasa CUKUP dan kesannya sangat TERBAIKKKK ...

Ada percaya? korang perlu percaya.. dan jangan lupa, CARI SAYA untuk bantu korang yang nak kurus dan kekalkan berat badan secara konsisten.. Jangan risau.. makan banyak pun kalu korang tahu caranya lepas ni korang tak akan rugi malah berbaloi untuk di amalkan...

Lagi? JANGAN tunggu lelama.. berat badan korang tak tunggu korang untuk kurus dan tunun macam tu je.. . .tapi korang yang kena usaha untuk pastikan korang kekalkan dan penjagaan kesihatan sama tau...

Apa lagi.. Cepat cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Sunday, 19 July 2015

Sakit Gout "bertandang" lagi...

Musim sakit ni pun bermusim ye kan?... kenapa tidak.. juadah sedap-sedap.. lupa segala sakit.. tapi paling tak seronok bila sakit gout ni datang semula... kenapa?

ubat sakit gout

Haaa.. payah la nak berjalan-jalan.. tambahan pula juadah nye semua yang "pantang" untuk anda yang ada gout ni.. tu belum lagi nak attend open house kat tempat kerja, jiran tetangga nanti lepas balik dari kampung ni.. adussss tak seronok kan...

Tambah kalu mr.suami yang kena... kita yang isteri ni nak ajak berjalan pun tak sampai hati.. betul tak? kesian kat mr.suami..

Jom saya share sedikit info untuk anda ynag nak elak sakit gout ni asyik berulang je.. tambahan pula di musim raya ni kan...

Antara yang boleh membantu penyelesaian "masalah gout" ni... :-


kelebihan shaklee

Fungsinya pula?

ALFALFA :- Membantu menyingkirkan toksin dalam badan secara semulajadi. Anda juga perlu minum air masak dalam kuantiti yang banyak bagi membantu proses ini berlaku dengan lancar.

OMEGA GUARD :- Penting untuk mengelakkan inflamation pada sendi-sendi pesakit. Ianya sebagai langkah berjaga-jaga sebelum bengkak itu menjadi semakin teruk.

PERFORMANCE DRINK ;- Memastikan tubuh pesakit mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehydrate. Memberikan tenaga serta-merta yang berkekalan serta merangsang penghidratan optimum.

Selain tu suka saya syorkan OSTEMATRIK ni ..sebabnya? Oste ni memberi keselesaan kepada sendi dan otot..

So bila semua ni korang amalkan secara konsisten.. p la manapun. bawa barang-barang ni... Insyaallah ianya memberi kepuasan untuk korang... Bukan amalkan yan-yang yok pula ek... Pasti pembaziran tak akan berlaku lepas ni..sebabnya selain untuk sakit gout anda dapat di atasi.. ianya memberi kesihatan yang lebih baik untuk korang juga...

Utamakan kesihatan.. sebelum lakukan apapun tugasan tau.. sebab kalu sekali pun kita kaya dan bekerjaya.. duit kepuk-kepuk.. tapi kesihatan kita tak terjaga.. tak ada maknanya juga kan... kan lebih baik kita MENCEGAH dari MERAWAT kan...

Saya kongsikan apa yang terbaik.. dan nak orang lain juga menjalani kehidupan secara sihat dan semulajadi tanpa bergantung pada UBAT semata-mata... Insyallah...

Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

Sihat dan Ceria untuk anda sekeluarga juga...

Musim batuk dan demam pula daaa..

Assalamualaikum dan selamat pagi... Haa awal pepagi lagi mommylina scroll la fb dan blogwalking kan.. semua tentang raya lagi.. tapi tak kurang hebatnya bila ramai ke Klinik ni sebabnya.. anak batuk laa.. anak demam... selesama la bagai... laginya kuar masuk toilet.. oh no...

pengedar shaklee Malaysia
mr.google pic

Kita sendiri pun alaminya kan.. kenapa? bermusim pulaaa... salah 1 nya pasti kurang minum air masak kan?

Tapi bagi saya normal.. perubahan cuaca satu.. ye la kan..cuaca bandar dan suasana kampung yang sejuk dan tenang ni.. sangat la membuatkan "perubahan cuaca" ni.. tak kurang hebat juga bila berkunjung ruah ke rumah sanak saudara.. salah satu hidangannya adalah minuman bergas bertambah-tambah dengan ais.. perhhh.. sedap tak terhingga la kan..

Bila perut sebulan berpuasa di siang hari.. dalam sehari dua ni kita beraya sakan.. mau perut tak "terkejut" lagi-lagi dengna pedas nya dan ais nya... combo la katakan...

Haaa badan pun mula la seram sejuk.. lepas satu rumah ke satu rumah.. cuaca pula panas di redah je.. masuk kereta ikon pula.. kuar kereta .. panas lit-lit lagi... redah je ngan anak-anak kan?

Adat la.. tapi kena la jaga kesihatan tau... jangan sampai ke klinik tukar ganti.. tu belum asuk lagi sakit perut masuk kuar toilet pula kan...

Apapun.. perut kita kejutkan awal pagi dengan sebiji kurma pun sangat berbaloi tau.. (ni pesanan saya dapat dari Ustad Kazim Ilyas, semalam dengat kat Oasis 8pm).. seronok juga... sebabnya sebulan kita makan kurma tak kan laa lepas puasa kurma tu entah kemana-mana pula kan...

Dan paling saya suka perisai saya bawa kemana-mana untuk elakkan diri terOVEM makan plus nak sistem imun saya kuat juga dengan anak-anak.. Alhamdulillah.. ianyasangat berbaloi.. bukan sorang je boleh amalkan. Tapi seisi keluarga juga tau...

Ni dia... antara "bekalan" wajib saya dan keluarga walau kemana kami berjalan...

ubat selesema shaklee

Nutriferon untuk kuatkan sistem imun kita satu keluarga boleh amalkan..

Omega untuk yang elak kan terover makan selain if anak-anak batuk saya hanya perlukan ini tanpa ubat batuk.. insyaallah, pantas untuk pecahkan kahah dari terus lelama dalam badan kita dan anak juga..

Cinch Tea Mix Energy yang ni.. paling best.. tambah tenaga selain tu.. bantuk untuk kurangkan rasa nak makan je.. so sekali pun kita berkunjung rumah ke rumah... mkana sedikit-sedikit pun dah rasa kenyang.

Herbalax? tak payah cakap.. makan la byk sekali pun.. esok pasti flush semuanya dan paling best.. kembung perut ke.. buncit ke.. semua dia cuci usus besar kita.. kempiskan perut? opcoz.. sebab dah tak banyak tersimpan dalam usus besar kita kan...

kelebihan produk shaklee

Ostematrik? haa ni best.. malam boleh relex dengan oste ni seharian berjalan.. malam sebelum tidur kita nak relex kan sendi-sendi kita dan esok pasti bangun dengan segar bugar lagii

Lainnya.. spare la GARLIC dan Vitamin C ni.. sebabnya... gabungan terbaik bukan je untuk kekalkan penjagaan dalaman untuk kecantikan.. tapi tambahkan imun dalam badan setiap hari untuk kita...

Banyak ke? tak la.. lagi banyak kalu di senaraikan apa yang di amalkan di rumah.. hihi.. apapun.. utamakan KESIHATAN terlebih dahulu .. anak-anak juga perlukan perhatian lebih.bukan duit raya je kan-kan...

Haa.. korang yang belum mencuba "perisai" ni.. lepas ni korang wajib try.. pasti puas hati bila kita amalkan secara konsisten dan tersangat berbaloi untuk saya katakan... Sebabnya? bukan sehari dua je pengambilan ni.. mala bertahan 2-6bulan tau.. (bergantung pada setiap produk)

Bagaimana nak dapatkan barang terbaik ni? Berminat? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

KESIHATAN dan KECANTIKAN pasti jalan seiring.. Diet? opcoz lagi on... Jangan lupa.. cari saya untuk bantu korang juga.. .



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...