Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Thursday, 5 March 2015

Kerjaya Dari Rumah?

Alhamdulillah, semalam saya kongsikan tugasan surirumah, hari ni mengenai kerjaya dari rumah pula. Mungkin ramai antara kita yang dah pun bina kerjaya sendiri dengan kehebatan masing-masing dan kelebihan tersendiri.. Tapi satu kepuasan bila kita berada di rumah bersama anak-anak dan kerjaya tetap terjaga, betul kan?
jutawan shaklee

Tapi bagaimana tu? pendapatan datang dari mana? Usaha? Modal? Apakah berniaga dari rumah ni adalah konsisten? Bagaimana pula penjagaan anak-anak kalu bekerjaya dari rumah? Perbelanjaan diri sendiri? Shopping? Kepuasan? Kebebasan?

Persoalan ni ramai yang ajukan saat berfikir mahu menjadi surirumah sepenuh masa kan? Bagi saya dan anda juga PASTI merasai nikmat ni bila betul-betul NEKAD nak mencipta kerja dari rumah tanpa berfikir terlalu banyak ALASAN!

Tu je... ALASAN adalah punca semua apa yang kita nak "TERKABUR" tanpa kita sedari!

Saya boleh cipta kerja sedari rumah; mengapa anda tidak? dan kepuasan saya adalah melihat anak-anak membesar depan mata, melihat suami pergi kerja dan kita sambut kepulangan suami balik dari kerja dengan senyuman dan hidangan minum petang bersama lagi... Tak ke itu idaman suami kita? mahu mereka di layan dan di belai... kita pula? dah tentu-tentu la ada masa untuk diri sendiri... saat anak-anak ke Sekolah... kita boleh g SPA ke... Salon ke... urus masa dengna BIJAK; Pasti boleh... Dan paling seronok saya katakan.. Membeli belah keperluan harian TANPA BERSESAK-SESAK di hujung minggu...

Bawa anak-anak bermain tanpa ramai orang.. Shopping apatah lagi....

Kerja saya; berUSAHA sehabis baik... bila dapat "BONUS" a.k.a GAJI saya; saya suka bawa anak-anak shopping dan reward untuk diri sendiri... masa ni adalah yang paling seronok... Usaha kita pasti berbaloi.. dengan izin suami lagi la berkat dan mendapat kegembiraan keluarga kita kan...

Kerjaya ni mana-mana pun kita boleh bina TANPA ALASAN, sedangkan orang yang berniaga nasi lemak pun adalah 1 kerjaya untuk mereka, dan mereka lagi la... seawal pagi mencari rezeki.. tengahari rehat... lepas tu shopping lagi... seronok tak???

Mengembirakan orang lain' buat perut ornag lain kenyang; reward kan diri sendiri...

Tapi JANGAN la dapat untung sedikit dalam sehari tu; Shopping mengalahkan ynag untung tu.. mau bankrup tokey kedai macam tu... hahah (gurau je)

Tapi seronok tau... dapat buat apa yang kita impikan, apa yang kita nak kan TANPA ARAHAN orang lain..JANJI kita buat kerana ALLAH S.W.T dan buat lah seikhlas hati kita nak membantu orang lain menjalani kehidupan ynag lebih baik lagi sedari hari ni...

Impian saya adalah mahu orang lain gembira dengan apa yang mereka amalkan dan sentiasa sihat dan ceria bersama keluarga... Insyaallah...

Mengapa mencari yang susah kalu yang mudah dan senang itu ada di depan mata kita; apa yang penting adalah USAHA.. USAHA... USAHA dan USAHA sebaik yang boleh... PASTI BOLEH

Nak tahu kerjaya saya dari rumah sedari 2013 sampai lah sekarang? Boleh klik sini

Berminat nak tahu lebih lagi?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

Wednesday, 4 March 2015

Tugasan Surirumah Lebih 24Jam SEHARI!

Percaya atau tak saya katakan; tugasan surirumah lebih 24jam sehari? percaya? atau tak? dan saya nak tanya siapa sanggup berhenti kerja 24jam notis untuk menjadi surirumah sepenuh masa?

Dan saya salah seroang yang sanggup BERHENTI KERJA demi suami dan anak-anak!
Mesti ramai yang akan berfikir lagi, sebabnya terlalu banyak komitmen yang perlu di fikirkan, sama ada kerja rumah tu boleh di galas sebaiknya begitu juga dengan "pinjaman peribadi" yang melibatkan dan mengikatkan anda untuk terus bekerja kan?

Kes ni pernah terjadi kat saya, masa kerja anak kena chicken pox, dan ke suami pula dan ke anak semula.. total anak dalam setahu tu 3kali kne campak!

Suami? sekali je la tapi bila dah sakit takkan kita nak keluar kerja lagi kan.. dan dalam setahun tu banyak kali saya ambil cuti hinggakan saya "terpaksa" ambil cuti tanpa gaji yang mana gaji tak la sebesar mana pun, tapi di sebabkan tanggunjawab pada suami dan anak juga rumahtangga saya, saya rela. Da mulai saat tu saya berfikir nak berhenti kerja..

Dan atas sebab-sebab tertentu saya terus ambil keputusan BERHENTI KERJA! tiada lagi pandang belakang atau perkataan menyesal saya berhenti kerja!

Kenapa? saya tak risaukan kewangan saya? keluarga? perbelanjaan?

Saya fikir 1 je; Saya yakin Allah SWT pasti membantu saya dengan keputusan saya ni... Insyaallah sebab saya buat demi suami dan keluarga saya.. dan bersera kepada Allah SWT. 

Alhamdulillah, sehingga kini saya masih bergelar surirumah tangga sepenuh masa TAPI saya bukan kosong-2 dan tak da gaji tau... saya ada "BONUS" saya dan saya tetap dapat tolong suami saya dari rumah dan menjaga anak-anak saya dari rumah.

Dan seperti yang saya katakan, tugasan surirumah ni lebih 24jam sebabnya... sedari awal pagi bangun ke malam masih dengan tugasan.. bezanya rehat sendiri dan masa sendiri.. tak da la arahan dari siapa-siapa melainkan suami dan tugasan dengan anak-anak..dan ianya sangat mengembirakan sebab kita adalah "lady bos" kat umah... tapi ketuanya tetap suami kita ^___^

Dan, tak saya nafikan.. kerja rumah ni lagi penat tau berbanding kerja kat pejabat tu... haaa... sebabnya. .kat rumah perlukan semua mental dan fizikal.. apatah lagi kesabaran yang tinggi.. Tapi kat tempat kerja kita perlukan minda kita dan kesabaran.. lain-lain dari kita je.. ada masa rehat.. ada masa sembang-sembang.. ada masa lain-lain.. kan2... apapun bagi saya fair N square

Sebab tu kalu seharian dah saya kat rumah.. TANPA minuman memberi tenaga kat saya ni..saya pasti moody dan sangat penat dan mengantuk... Alhamdulillah... Shaklee adalah peneman saya tiap masa kat rumah ni ... juga perniagaan saya sedari rumah bersama suami dan anak-anak saya...

Minuman kegemaran saya bilaa dah penat seharian... ni dia

minuman tambah tenaga

P/S ; Tapi ni saya minum siang tadi tau.. malam-malam macam ni minum lagi... mmg tak tidur sampai ke Subuh la saya jawabnya... Sebab kenapa??? kan pemberi tenaga tu... mata segar bugar la jawabnya...

Apapun.. usaha unutk kita membahagiakan keluarga kita bukan KECANTIKAN mahupun KEKAYAAN wang ringgit... Tapi ianya adalah KASIH SAYANG dan KEPRIHATINAN kita pada keluarga kita... Itu yang sangat penting.. jangan dah terlewat dan terlambat baru nak menyesalkan...

Ok kalu mommy-mommy kat luar sana mau join minuman kegemaran para suami isteri ni... boleh cari saya di sini untuk sebarang pertanyaan dan bantuan semua.. Apa? Testimonial & Info? ada... klik sini...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

5 Testimonial ESP Paling MELETOP!

Cerita-cerita pagi ni tak nak panjang lebar, nak kongsikan 5 Testimonial ESP Paling MELETOP dan terkini yang pasti semua orang yang mengalakan dan anda-anda ni ynag bakal amalkan pasti merasai apa ynag kami rasai; malah lebih lagi...

Antara TESTIMONIAL paling MELETOP saya kongsikan hari ni, dan nak membawa korang-korang juga untuk terus menjaga kesihatan bukan setakat luaran je tau.. malah yang penting sedari dalaman juga naaa...

promosi esp shaklee
 Antara yang paling popular testimonial ESP ni ADALAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (macam marah pula yeee.. tak la tak marah pun...) perkongsiannya adalah.... 

jeng...

jeng...

jeng.......

Taraaaaaaaaaaaaaaaa.....

meletop terkini

Setakat ni sebenarnya bukan 5 je tau TESTIMONIAL hebat dan meletop ni.. malah banyak lagi.. tpai saya suka bab ni.. kecantikan.. kesihatan.. penyusuan susu ibu , kulit bayi cantik gebus ... dan ini semua saya juga rasai lepas saya mulakan bersama ESP Shaklee ynag mana terjamin berkesan dan selamat serta semulajadi lagi tau... dan yang paling best lagi kali ni adalah PROMOSI!!!

Haa ni la masanya korang nak dapatkan sesuatu yang sangat berkhasiat dan terbaik untuk dalaman dan luaran tau... kesihatan dan kecantikan ni perlulah dimulakan sedari dalaman dulu... 

Dan yang penting masa sekarang, jangan membeli kat orang lain sebab MURAH terlebih2 tapi nak minta konsultant kat orang lain cara makan; alasannya, orang tu baru laaaa; orang tu tak tau cara guide la . tak yakin dengan orang tu la... dna macam-macam alasan la... tka berkat tau apa yang kita peolehi.. kita nak berniaga sambil dapat ilmu dan membnatu secara terus kan.. bukan sebab saingan harga... no..no.. no.. apa yang penting.. REZEKI ni dari ALLAH.. dan apa yang kita amalkan PASTI mendapat keberkhatan dan memberi kesan terbaik untuk semua... kan-kan.. kan... 

Insyallah... 

Meh, berminat nak dapatkan dan mencuba produk terbaikkkkkkkkk ni? Cari saya

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Tuesday, 3 March 2015

Bahaya Bila Musim PANAS!

Kita semua tahu sekarang ni musim panas kan, tapi tak semua ambil kisah bahawa BAHAYA BILA MUSIM PANAS ni melanda kita...

kekurangan air masak

Penyelesaian mudah bagi yang nak cepat dan mudah adalah;

1. Dok kat ikon pejabat (Penghawa dingin)
2. Dok kat Kipas sejak la sedikit dari panas kan!
3. Pekena minuman AIS, ABC CAMPO la CENDOL Durian laaa... opsss .. (versi Upin Ipin) pula ^_^
4. Lepak kat kereta sebab sejukkkkk pasang la ekon ^__^

Tu tak lagi kalu rumah ada ekon kan... lagi la mungkin 24jam kalu ada 25jam nak ber "ekon" je kan-kan...

Jangan!

Bahaya tau.. badan kita perlukan AIR MASAK yang secukupnya.. kalu tak cukup bertambah pula anak-anak kita ni semua sekolah pagi petang dan tanpa bekalan air masak yang cukup untuk mereka... mau keletihan dorang kan...

Dan lagi... malam nak buat kerja sekolah pula.. .letih dan kesian anak-anak kita ni kan... yang kita bekerja siang malam juga letih kan...

Jadi untuk keluarga anak-anak dan juga diri sendiri.. apa kata HADIAH kan untuk keluarga juga diri sendiri untuk sihat dan ceria...

performance drink shaklee
Penambah tenaga; elakkan badan kekurangan air masak = PERFORMANCE DRINK khas untuk semua
Ni antara ynag TERLARIS juga masa kini, di sebabkan semua semakin terasa bahang kepanasan di dunia yang belum merasai lagi akan kepanasan di akhirat kelak ni kan... ^__^

Apapun, berikan yang terbaik kat diri kita juga terutamanya anak-anak kita sekolah pagi ke petang ni... bekalkan mereka ni ynag sangt mudah di bawa kemana sahaja dan yang PENTING adalah TIADA GULA mahupun PERASA @ PEWARNA TIRUAN tau...

Berminat dapatkan dna mahu mencuba kelainan hari anda kini? Cari saya disini!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Lagi PROMOSI Hebat?

Apa lagi PROMOSI hebat dan peminat ramai kali ni kalu bukan minuman kegemaran seisi keluarga dan pada mereka yang nak KULIT CERAH? CANTIK? DIET & SIHAT?

Pasti korang tak akan lepas kan peluang kali ni.. sebabnya ianya HARGA yang tak akan berulan SELEPAS 31.03.3015 ini!

Kenapa? anda pasti tahu kenapa bila dah melangkah ke 1.4.2015 dan bukan APRIL FOOL tau.. tapi ianya memberi kesan 100% kepada semua orang dan juga saya, dan ini lah peluang untuk korang REMBAT PROMOSI kali ini yang saya katakan TAK AKAN BERULANG lagi HARGA pada bulan ini...

Cepat-cepat sebelum terlambat...  Apakah dia???

Sedikit saya terangkan info tentang barang baikkkkk untuk kita semua... wanita terutamanya tau....

1. Ianya merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia.

2. Ianya turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

3. Ianya sangat sesuai untuk semua peringkat umru- tua dan muda, dan

4. Ianya antara ynag mengandungi Indeks Glisemik (G.I) ynag rendah iaitu 39, menjadikan ianya sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

Apakah dia????

offer march 2015 shaklee
Ini dia... PILIHAN ramai dan TERLARIS masa kini!
Kenapa? Terlaris? Kesukaan ramai? semua-semua la tetnag produk ini? kalu anda nak tahu....

Anda cuba rasai sendiri apa yang telah kami rasai PERBEZAAN antara ESP Shaklee ini dengna hat lain-lain... compom tiada tandingan!

Apa? tak lalu minum soya pula?? haaa rugi tau... sebabnya ianya bukan soya sebarang soya.. ianya boleh di pelbagaikan lagi RESEPI menarik menanti kornag yang pernah saya kongsikan kat sini dan nak lagi RESEPI LUAR BIASA anda?

Meh berminat terus cari saya di sini untuk TEMPAHAN anda!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...