Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Sunday, 28 June 2015

Koleksi Resepi Mommy; Tomyam Tulang Daging Kasih Sayang Keluarga

Assalamualaikum, selamat pagi semua..cuti-cuti hujung minggu ni korang masak tak? ke peluang makan kedai lagi? Nak memikat suami? Haa masak la dengan air tangan isteri... cehwaaa...

Pagi ni nak kongsikan lagi 1 resepi yang saya sendiri namakan... "Tomyam  Tulang Daging Kasih Sayang Keluarga"... waaa... see.. tgk gambar pun dah tau kan..

Resepi masakan

Sebenarnya kali ni saya bergambung tenanga dengan mr.suami yang masak.. makan kat kedai tak puas la.. seriusly.. bukan sebab tak sedap.. tapi ye la kan.. dengan anak dua orang ynag superb bijak ni.. haaa..tau je la.. dari sedap jadi tak selera sebabnya? kena la lebih penjagaan anak-anak ni kat luar.. So.. paling senang.. masak la seikhlas hati dari rumah.. lagi mudah dan bebas...

Menu ni simple je.. tapi kena la rajin masak. kan.. .

Antara bahan-bahannya..

Tulang Daging  (ikut banyak mana kita nak
Perencah tomyam
Lengkuas - | di titik
Daun limau purut
Serai -| di titik
2 biji Bawang besar -| Belah 4
Bawang putih -| di titik @ di hiris
Lobak -| ikut kita nak banyak mana
Anak Jagung ni boleh kalu nak letak.. -| kes saya tak letak.. haha

CARA MEMASAK;

1. Periuk dan isikan air kosong
2. Letakkan tulang |- Rebus hinga empuk.. ni kami rebus sedari 3pm tau..sampai nak berbuka.. haha..
3. Letakkan lobak, bawang merah, bawang putih, serai dan daun limau purut juga lengkuas
4. Lekakan perencah tomyam.. kalu nak tomyam putih .. tak perlu letak.. sebab bahan-bahan ni pun dah beraroma tomyam tau.. ni sebagai penyedap lagi la kan...
5. Rebus dan biarkan sehingga empuk daging yang lekat-lekat kat tulang tu..
6. Latak la perencah dan garam secukup rasa.. ohh.. lupa.. nak pedas lagi.. boleh tamah cili padi ^_^
 7.Siap untuk di hidangan berbuka korang...

Haa simple kan.. resepi dan bahan-bahan yang sangat mudah..orang bujang pun boleh makan.. dan.. mas ni kami makan dengan bihun. .tapi.. maaf laa. bihun tak terambil gambor nya.. hihi.. apapun.. pasti terbaik la kalu kita masak sendiri.. lagi jimat dan makan puas hati..tambah-tambah dengan anak-anak superb bijak..

Dan.. yang PENTING sekali lepas kita berbuka ni.. SOLAT MAGHRIB laaa kan.. kalu kat luar dan terkalut-kalut lagi... nak cari surau la masjid la.. kadang tu..ada je yang "terkantoi" tak solat sebab? terlajak makan masa berbuka... betul tak?Jangan laaa .sayang puasa kita tu..puasa tapi TAK SOLAT rugi tau.. 

Tapi saya tahu.. korang semua tak akan buat la macam tu kan.. Alhamdulillah...

Korang... jangan lupa share resepi ni kat kawan-kawan tau... Moga memberi manfaat untuk semua...
=====================================================

 Haa.. korang..nak selit sedikit.. dalam kita nak beraya ni kan.korang nak tak tambah income? secara part time ke.. full time ke kalu yang sedang mencari kerja buat masa ni.. ada 1 peluang tau.. yang pasti korang tak akan meyesal bila buat sehabis baik..modal pun tak banyak.. tapi insyaallah..

YES Program.. korang biasa dengan @ dah pernah baca entry saya sebelum ni tak? meh kita kongsikan sini.. semoga kita boleh menambah pendapatan keluarga kita.. juga saat ekonomi ni tengah tak stabil kan. meh la kita cari extra income yang kita boleh kongsikan bersama... nak lebih info boleh klik sini juga.

http://mommylina.blogspot.com/search/label/YES%20PROGRAM

Bagaimana? selanjutnya.. korang cari je saya (yang pasti ini bukan skim cepat kayo yeee.. haha)

Puan Lina
017-5836865 
Pengedar Shaklee Kulim, 1Malaysia termasuk Brunei
SidPRO anda 867601


1 comment:

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...