Coq Trol | Apa Khabar Jantung Hati Kita?

Kita ni bab makanan sedap-sedap memang tak berkira kan? Tapi bab kesihatan, berfikir 10x pun belum tentu ambil kisah, asbabnya? ala badan saya masih sihat, masih boleh kerja, okey lagi ni.
Apa khabar dengan JANTUNG kita?

Namun apa khabar jantung hati kita?
Andai jantung kita terhenti? kita bagaimana??? .......

Kan?

Coq Trol Plus ni salah satunya TERBAIK UNTUK KESIHATAN JANTUNG!

Kenapa saya cerita tentang jantung? tak energy? tak untuk kecantikan, tak untuk kesuburan???

Sebab? tanpa JANTUNG kita, kita tak ada masa nak fikirkan kecantikan, tenaga, kesuburan, kecantikan???? kan? dan...

Jantung hati kita ni bekerja 24jam non stop berbanding dengan orang dalaman kita yang lain? setuju kan? 

Andai la kata "jantung kita berkata 
"saya nak rehat sat la, 0.001saat pun jadi la" boleh ke??? 
sah sah la tak boleh kan? 

Sebab tu pentingnya KESIHATAN JANTUNG NI BERBANDING SEGALANYA!

Dalam badan kita ni, sebenarnya ada CoQ10 dan boleh dijumpai dalam keseluruhan tubuh badan kita, tetapi sel-sel yang bekerja "lebih berat" antaranya seperti sel-sel dalam organ JANTUNG, buah pinggan, hati dan pangkreas kita didapati mempunyai jumlah CoQ10 yang lebih pekat.

Dan CoQ10 adalah kunci utama dalam perjalanan tenaga sel, andai la kata kita kekurangan CoQ10, makanya penghasilan tenaga sel menjadi kurang efisyen (kurang cantik la nak bekerja dengan sihat) kan.

Maka, organ-organ yang terbina daripada sel-sel yang begini akan menjadi perlahan aktivitinya dan seringkali tidak efektif. Apatah lagi bilamana melibatkan organ JANTUNG kita yang paling utama kan?

Sebab tu ramai antara kita abaikan fungsi Coq Trol Plus yang satu-satunya khas untuk jantung kita ni kan dan bilamana KESIHATAN JANTUNG, kita abaikan atau kurang sihat la, dapat kah kita melakukan pelbagai lagi aktiviti yang kita perlukan untuk seterusnya?

Sangat DEEP kan??? 
Jom kita HARGAI JANTUNG kita mulai sekarang!
Dan ayat selalu bilamana kita di sarankan ambil vitamin ni, 

"SAYA SIHAT LAGI NI!"

Itulah ayat kita selalu kalu kita disarankan makan makanan tambahan untuk jaga kesihatan kita, sama la diri saya ni, cerita disebalik Coq Trol Plus Shaklee ni adalah saya nak ceirta betapa pentingnya penjagaan kesihatan masa kita sihat ni.

Ya faham, ajal maut semua ni ketentuan Ilahii, namun tak salah kan kita cegah sebelum sakit? sebab kita kerja atau berniaga untuk orang-orang yang kita sayang, kesenangan, kebahagian untuk orang-orang yang kita sayang kan? Alhamdulillah bab ni banyak menyedarkan saya sebenarnya.

Dipendekkan cerita la ya, 
Saya ni bab makan dulula ya, asal viral ja mesti nak cuba sedap tak sedap lain cerita, nak makan ikut dan je, namun sejak dua menjak yang lalu, kerap sangat badan masuk angin, letih dan nafas semput, belum kira lagi ada asmah (semput) ni tau, lagi kurang bertenaga nak buat apa kerja (cepat penat la nak buat kerja lama).

Ada 1 hari tu, badan tiba-tiba jadi semput, nafas pun macam pendek je, masa tu suami outstation, jadinya saya je dengan anak-anak. Alhamdulillah masa tu terus saya ambil CINCH TEA ENERGY dan COQ TROL PLUS ni saya ambil up dari biasa ambil 2biji terus minum dengan CINCH TEA tu, dan rehat sekejap (mujur la masa kejadian tu waktu hujung minggu tak perlu hantar anak-anak ke Sekolah), ada la masa rehat sekejap sebelum anak-anak bangun pagi (waktu kejadian lepas solat subuh) ingat sangat lagi masa tu fikir macam-macam dah. Allahuakhbar..

Seriously saya fikir masa tu andai Allah ambil nyawa saya masa tu, bagaimana anak-anak nak bagitahu ayah dorang (sebab masa tu yang sulung baru 7tahun rasanya.

Alhamdulillah, Allah masih bagi saya peluang untuk kongsikan cerita ni, dan izinkan saya bernafas lagi untuk menyebarkan banyak kebaikkan ni. 

Kat sini bukan saya menidakkan ajal maut, namun bersyukur sangat sebab kenal produk Shaklee ni dan masih amalkan sampai sekarang. Sebab, sihat ni teramat la mahal, namun lagi mahal bilamana kita nak merawat bilamana disaat merawat memerlukan kos-kos yang tinggi dari nak mencegah. 

Setuju? (Bagi yang dah lalui pasti tahu kan)
Kenapa saya sarankan COQ TROL ni? Ada banyak lagi manfaatnya sebenarnya, namun saya tekankan adalah KESIHATAN JANTUNG! 

Sebabnya? Tanpa JANTUNG HATI kita, bagaimanan seterusnya, kan?

Nak reward untuk diri dan orang kesayangan kita???

Cari kami dan team kami di ;

MommyLinaStory

Yang terbaik untuk anda, 
"Penat bekerja mencari duit, biarlah ada sedikit ruang dan reward untuk kita REWARD diri kita sendiri kan?"

Alhamdulillah, jemput komen andai anda ada cerita dan kongsikan bersama kami untuk bantu lebih ramai hargai kesihatan bersama.

Terima kasih untuk diri anda.




Terima kasih melawat kawasan. Jom dapatkan produk terbaik dan jana income bersama linakhtargroup

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...