Berapa KILO GULA PERLU DIKORBANKAN? 1 atau 2 kilo sehari? Anda tentukan...

Kisah ni saya terbaca kat sebuah keratan akhbar dan mungkin boleh di ambil ikhtibar dan pengajaran untuk kita yang dewasa dan anak-anak kecil kita juga.
.
Usia 12 tahun dah ada kencing manis???
.
Biar betul?
Seriusly?
.

.
Dan ramai kasihan kat anak kecil itu, tapi tak kurang juga yang menyalahi si ibu dan si bapa anak kecil itu. Kenapa? 
.
Kita tak tahu mungkin anak kecil tu dah di jaga dari kecil dengan penjagaan yang terbaik tapi kita diluar pula bagaimana memainkan peranan?
.
Penting ke orang luar ambil kisah dan teguran? 
.
Jualan di sekolah atau kantin pula bagaimana? Bukankah juga memainkan peranan penting? So ibu dan ayah anak kecil ini tak dapat menjaga di waktu sekolah. Mereka memberi belanja tapi kita yang besar dan berniaga di kantin pula bagaimana? 
.
Tak salah nak berniaga tapi biar lah ada teguran untul kebaikan. Anak kecil andai kita beritahu yang minuman manis tak elok di minum setiap hari dan lebih baik banyakkan minum air kosong adalah lebih baik, dan pastinya teguran itu boleh mengingati si anak kecil? 
.
Lihat sahaja gambarajah yang kami kongsikan? 
Terlalu banyak GULA DALAM SETIAP MINUMAN TERSEBUT dan ya pasti tanpa kita sedari ianya membawa padah pada mereka yang sering dan kerap minum minuman manis ini. 
.
Sedari kecil dah di biasakan? 
Allahuakhbar... mohon di jauhkan dari anal-anak kita kan?
.
Apapun, setiap sakit ada penawarnya dan sebaiknya adalah PENCEGAHAN itu lebih baik dari merawat. 
.
Kita yang dewasa pun ada kencing manis inikan pula andai dibiarkan si anak kecil dengan minuman segera yang berkilo-kilo guna di minum tanpa di sedari setiap hari lagi.
.
.
Bagi yang sedang mengalami masalah kencing manis dan sedang dalam proses penyembuhan mungkin perkongsian kami ini boleh membantu. 
.
Sebolehnya jangan dibiarkan sedikit luka membawa padah. Sebab setiap sakit itu ada penyembuh dan penawarnya. 
.
In sha Allah. 
.
Nak usaha bagaimana? 
.
Pertama JAGA PEMAKANAN
Kedua? Ikut saranan doktor
Ketiga? Andai sedang makan ubat yang disyorkan oleh pakar. Teruskan.
.
Keempatnya? Pengambilan makanan tambahan yang membantu anda untuk lebih cergas dan sihat juga boleh diamalkan. 
.
Yang penting adalah KONSISTEN & USAHA.
.
Sebab anda di lahirkan sempurna. Hanya disebabkan luka kecil dan diabetis itu membuatkan anda "cacat" atau hilang kaki kerana terlebih manis dalam badan yang dibiarkan tanpa rawatan dan pencegahan awal.
.
.
Bagaimana nak dapatkan produk ini? Hasil testimonial yang berjaya dan kini bebas insulin juga boleh membantu anda? 
.
.
Hubungi saya untuk bantu masalah anda juga.
--> 017-5836865 
--> mommylina 
.
Pengedar Sah Shaklee Malaysia
《 Sid 867601》
.
.
Rela jari kaki di potong atau mencari penawarnya? 
.
.
Alhamdulillah kesan yang POSITIF selepas mengamalkan VIVIX SHAKLEE.
.
.

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...