Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 20 May 2015

3 Tips Elak Mudah Pelupa Lepas Bersalin.

Kenapa asyik lupa je ek lepas bersalin ni.. Saya? Masa anak pertama memang sangat pelupa.. tapi lepas anak ke-dua ni.. Alhamdulillah.. ainya membantu sesangat...

3 Tips Elak Mudah Pelupa Lepas Bersalin? ada juga ek tipsnya? mestilah ada.. .kalu tak.. tak la saya kongiskan kat sini kan...

promosi omega shaklee

Okey-okey tak nak berpanjang lebar pula... terus je la ke tips nya ek...

1. Ambil makanan untuk kesihatan otak :
       Ramai antara kita yang akan jaga pemakanan saat masa pantang je kan.. Lepas 44hari.. terus bantai je nak makan apa.. macam orang yang dah bertahun tak makan.. Sebab masa pantang tu la nak makan itu la ini la... sedangkan sebelum pantang tu dah makan cukup-cukup dah.. sekali masa pantang.. tak ingat2 nak habiskan pantnag... Sebenarnya, penjagaan makanan kita ni sangat penting.. masa pantang kita makan cukup khasiatkan? ikan bakar.. ayam bakar.. rebus... laa semua yang di makan tak goreng-goreng pun.. kan2.. Tu salah satu bagus tau..
       Tapi tak semua akan hadapi sama makanan masa pantang dan selepas pantang.. selain untuk badan.. otak kita sangat penting.. mau tak kalu dah hari-hari lupa itu ini.. tak ke BAHAYA! jangan di biarkan tau... Tambah yang nak jaga badan bagai.. lagi la kontrol makan kan... Dulu saya konon nak kontrol-kontrol la juga makan.. Tapi sejak jadi ibu.. lepas tu menyusukan anak.. badan kita sendiri akan terjaga seandainya kita jagan pemakanan kita.. Yang paling saya suka.. OMEGA & LECITHIN ni terbaik untuk otak kita tau.. bukan untuk kita je.. bayi yang menyusukan susu badan pun akan dapat khasiatnya... So jangna sebab diet ke apa ke.. korang tak jaga pemakanan.. kang jadi pelupa.. suami marah-marah lepas tu korang pula terasa.. kan dah 1 hal... sedangkan suami marah sebab mengingatkan.. biasalah..lelaki.. hihi

2. Tidur yang mencukupi :
      Wanita dan bila dah bergelar ibu, lagi la tak cukup tidur kan.. kalu anak menyusu badan lagi lah satu hal.. Tapi tu bukan ALASAN tau.. macam mak saya pesan, anak tidur kamu pun tidur.. tapi tu dalam pantang la... saya? sejak ada IMPIAN tinggi tu tak layan la tidur-tidur lebih ni.. sebab buat saya lagi malas tau...

     Apa ynag saya buat? Haaa saya makan LECITHIN dan OMEGA juga B-Complex selain menambahkan khasiat dan nutrisi tuk badan saya yang sekarang dah 43kg ni dari 61kagi.. . macam tak percaya je kan... Tapi BETUL! ianya sangat-sangat membantu selain menjadikan saya merasa bahagia bila anak-anak saya pun sukaa sangat makan OMEGA ni tau..
Kan OMEGA ni untuk otak dan minda kita... sebab tu anak-anak kita baik untuk minda dan kesihatan mereka juga.. ibu dapat.. anak-anak pun dapat khasiatnya.. perkongsian  1 keluarga...

3. Buat senarai kerja-kerja yang nak di buat (To-Do -List):
       Haa yang ni saya buat kalu terlalu padat usaha untuk bahagikan masa yang perlu tu.. saya? pastikan saya utamakan yang PENTING terlebih dahulu..
      Buat senarai sebelum nak tidur tu..  Esok pasti kita ligat nak buat itu ini.. TANPA rasa berlenggah tau.. PERCAYA ke TAK? korang buat dulu then tinggalkan komen kalu korang buat rasa menjadi tak.. Tapi di ingatkan.. buat dengan ikhlas bukan dengan penuh ALASAN.. kalul ada ALASAN tu.. jangan salahkan saya pula ye.. tu tanya diri sendiri... Jangan sampai lupa tarikh-tarikh penting dengan suami..juga anak-anak dan keluarga besar dah la ek.. kang tak pasal-pasal korang di cakap nyanyuk pada usia muda.. TAK NAK la saya.... korang nak??? Pasti tak nak kan...

Ada banyak lagi sebenarnya.. tapi saya kongsikan 3 tips ni dulu la ek... Sebabnya.. kalu saya kongsikan banyak-banyak pun... tapi kita tak buat.. sama juga macam tak buatkan.. tak syok la...

Apa kata buat 3 tips ni dulu.. dengan harapan.. kita sebagai ibu muda ni terasa sangat bahagia dengna segala apa ynag kita lakukan tanpa merasa rimas.. kelam-kabut dan asyik pelupaaaaaaaa je awal-awal usia.. nanti kawan-kawan pula tegur..
"Hang ni muda baru anak 1 dah pelupa bagai.. hang ingat tak nama laki hang... "

Ayat kasar nampakkkk kan... Tapi itu la hakikatnya... JANGAN nak cantik luaran je TAPI dalaman hancur dan tak terjaga... Jom credit diri kita sendiri, sebelum orang lain mengata kita ni pelupa nak nyanyuk awal pula.. kan...

Bagaimana saya boleh bantu anda dapatkan LECITHIN & OMEGA ni? korang boleh terus cari saya di sini dan dapatkan untuk anda secara SEGERA! Apatah lagi OFFER baikkk punya OMEGA ni!

Ingat cari saya;
Pn.Lina @ Mommylina
017.583.6865
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei

Ni khas untuk anda yang nak OFFER ni.. Cari saya je naaaa.... Cantik & SIhat setiap masa!

kebaikan produk shaklee

 #Promosi bulan ni... #OMEGA beli 6 dapat 7 ; Beli 2 dapat 5% less

Dan.. terbaik bagi kawan2 yng belum register ahli.. Beli 1 produk + Register member DAPAT FREE VITALEA COMPLEX  



1 comment:

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...