Testimonial Sendiri; Berkira Untuk Menjaga KESIHATAN?

Mungkin ada di antara kita ni terfikir, ala masih muda, buat apa nak jaga kesihatan.. "akukan sihat!"

Tapi tak ramai yang tahu, sekarang ni macam-macam sakit "muncul" saat kita fikir kita ni sihat walafiat.

Begitu juga saya satu ketika dulu.. sekali bangun pagi tetiba sebelah muka tak boleh bergerak dan terasa kebas.. Teru melihat cermin, Allahuakhbar! Hanya Allah yang tahu betapa saat itu saya nak menangis pun tak berguna dah.

Ye saya dulu sangat tak suka ubatan mahupun jamu ke mahupun vitamin ke.. Tapi setelah saya lalui saat itu, terus terang saya katakan; KESIHATAN LEBIH MAHAL dari WANG RINGGIT!

Ya betul..percaya lah.. saya lalui semua ni hampir 2bulan.. dari muka halus bagai.. sampai saya terpaksa telah ubat steriod untuk pulih.. Tapi saya lebihkan pengambilan VIVIX, COLAGEN dan NUTRIFERON. Saat dulu saya katakan ini semua MAHAL! Tapi automatik saya kira murah sebab KESIHATAN dan untuk pulih saya lagi mahal!

Saya akui nak bergambar masa tu sangat malu, dengan suami saya pun malu tau... tidur pun terpaksa memakai penutu mata tu, sampai anak nak kaco saya elakkan apatah lagi nak bergurau dengan anak tiada mood langsung sebab "sakit balpalsy" saya masa itu.

Alhamdulillah, Allah sangat-sangat masih menyayangi saya dan menyedarkan saya betapa penjagaan kesihatna ini sangat PENTING! dari segalanya... Saat itu saya tersedar.. bagaimana la orang yang terkena stroke tiba-tiba kan.. .itu baru mini stroke, yang stroke sampai tak boleh bergerak tu bagaiamana la agaknya mereka nak hadapi semua tu...

Sampai sekarang saya TAK AKAN lupa saat saya lalui semua tu.. dan saya nak kawan-kawan semua, HARGAILAH KESIHATAN saat sihat.. Jangan terlalu berkira untuk buat pelaburan kesihatan! Bukan nak membangga diri, tapi saya rela tak membeli baju memahal semata-mata nak beli produk kesihatan untuk diri saya, suami dan anak-anak juga keluarga saya.

Cukuplah apa yang saya lalui semua tu.. Nak senyum orang pun payah tau.. kalu ada la baju mahal-mahal, tudung memahal bagai.. apa gunanya jugakan kalu tu saat kita sakit ianya langsung tak membantu kita KECUALI makanan kesihatan dna produk kesihatan serta ubat yang terpaksa korang ambil untuk pulih seperti sediakala....

Pesanan saya usah lah berkira nak jaga kesihatan.. Sakit ni tka kira masa nak datang.. Bila Allah kata "Jadilah, maka jadilah ia".. Tapi sekurang-kurangnya kita berusaha untuk mencegah dan merawatkan...

Saya tiada gambar langsung saat saya kena "balpalsy" masa tu.. Tapi boelh korang bayangkan saat ni, kalu saat korang bangun pagi.. tetiba jadi macam ni!

sakit bell's palsy
Keadaan di mana sebelah muka menjadi senget kebawah.

Saat ini, anda korang pentingkan KESIHATAN, hargai la kesihatan sedari sekarang, ubah cara pemakanan kita dan amalkan hidup secara sihat... sebelum terlambat untuk kita menjaga kesihatan sedari sekarang!

Antara lagi yang saya kongsikan TESTIMONIAL mereka yang dari sakit kanser juga diabetis juga stroke kini, sihat dan boleh lakukan aktiviti harian seperti orang lain...

testimonial vivix shaklee
Percaya pada apa yang kita YAKIN dan AMALKAN

testimonial vivix shaklee
Anda antara yang menghidap DIABETIS?

testimonial vivix shaklee
Mungkin bagi anda yang belum mengalami saat "genting" mengalami sakit yang sukar di jangka, akan berkata, nanti la.. Tapi bagaimana dengan orang kesayangan kita.. Mak ayah? pernah tak kita terfikir kepayahan mereka saat membesarkan kita? kesusahan mereka lalui tanpa kita ketahui?

Tak terfikir ke kita nak bagi mak ayah kita saat mereka sihat ni? ke nak bagi mereka saat mereka dah sakit? bayangkan keadaan mereka terlantar tanpa kita memberi kesihatan pada mereka saat mereka sihat???

Mami saya selalu berkata, tak pa la, ada lagi "ubat" yang lina bagi ni.. kalu nak pakai duit tak pa la dulu, kami mesti perlu duit kan... TAPI saya akan berkata, mami.. duit saya boleh cari, tapi nak ganti balik susah payah mami besarkan kami tiada gantinya... biar saya puas hati memberi dna menjaga kesihatan mami saat mami sihat ni.. benda mahal pun kalu tak kita berikan pada orang kita sayang tak guna juga."

Mami saya hanya tersenyum di kejauhan saat saya cakap macam ni.. Alhamdulillah... kita berikan yang kita mampu untuk orang-orang kesayangan kita.. Insyaallah


Dapatkan HARGA PROMOSI VIVIX Sekarang! Hanya di sini Sah sehingga 31.1.2015- Lagi JIMAT!

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

3 comments:

  1. singgah sini :)

    http://www.blogparihh.com/

    ReplyDelete
  2. terima kasih sharing... saya doakan tuan blog semakin sihat hendaknya...

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...