Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 10 January 2015

Kalau Aku Kaya!

Kejap je masa berlalu, hari ni dah hari Sabtu minggu kedua rupanya.. Allahuakhbar... sedar tak sedar kita dah pun berada di minggu kedua tahun 2015.

Azam kita pun mengikut rentak dan alunan kita kan... Alunan dan rentak kita rancak ke sebaliknya adalah dari kita sendiri... dan persoalan di Sabtu pagi ni... 

jutawan malaysia

Kalau Aku Kaya!
Miliki wang sebanyak RM1Juta? 
Apa yang akan kita buat dengan wang sebanyak itu?

Persoalan ni ramai dan mungkin tak semua tahu nak berbelanja bila tertiba dapat wang sebanyak itu dalam satu-satu masa kan... 

Saya? Apa yang saya buat dengan RM1Juta? 

Sebahagian 50/50 adalah dunia dan akhirat saya... 

RM500 Ribu adalah untuk bekalan akhirat saya 
- Zakat
- Sedekah
- Fakir miskin
- Anak-anak yatim 
- Dirikan surau-surau dan memperbaiki masjid-masjid

RM500 Ribu selebihnya saya akan buat ....

- RM100 Ribu  (modal perniagaan baru saya)
RM100 Ribu (Bantu sedara-mara "mualaf" saya di kampung, keluarga)
RM200 Ribu (Langsaikan hutang-piutang kereta, rumah, pinjaman peribadan dan sebagainya)
RM100 Ribu (Untuk simpanan saya, suami dan anak-anak)

Insyaallah... ini juga adalah termasuk dalam 101 impian saya bermula awal tahun 2015.

Kita semua boleh berimpian.. tapi kita kena tanya diri kita sendiri, apakah kita buat untuk mencapai impian kita tu, kalu kita asyik salahkan diri sendiri dan asyik nak menjatuhkan orang lain yang sedang membina impian mereka bersama semangat mereka?

Adakah kita nak rugikan masa kita tanpa berbuat apa-apa?

Kata orang, nak kaya BERNIAGA lah... Berniaga la secara ikhlas dan jujur.. Jangan hnaya nak pentingkan untung semata-mata... tapi berniat la berniaga kerana Allah S.W.T 

Untuk kawan-kawan semua.. Doakan saya berjaya dunia dan akhirat. Amin.. dan saya doakan juga kawan-kawan berjaya dunia dan akhirat... Tak salah kita saling mengingatikan...

Love, 
mommylina suka membantu 
kaya dan berjaya impian kita semua... doakan saya dan anda juga yaaaa.


3 comments:

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...