Bila Allah SWT menguji kita, itu tandanya???

Saya suka melawat ke mukabuka seorang hamba Allah ni, setiap kali saya rasa down, saya rasa lemah.. saya akan ke wall hamba Allah ni..
.
Dan..
.
Antara petikan yang buat saya bangkit dan bersemangat dan mula 1001 kali untuk menjauhkan diri dari berfikir negatif juga adalah kerana...
.
"Allah bagi ujian bukan untuk kita jadi lemah tapi ....." 

.

=====================
.
Saat kita ada impian, nak majukan bisnes untuk kehidupan datang banyak cabaran... 
.
Anak meragam...
Masalah dengan suami...
Rakan sekerja cemburu...
Bos opis tegur...
Ujian dengan bisnes sedia ada...

Kenapa ?

Adakah ia tanda aku ni bukan ditakdirkan untuk berjaya?
Adakah ujian bertalu ni kerana bisnes ni tak sesuai?

Ya ini perkara yang timbul bila dilanda ujian.

Maka dengan pemikiran begitu ramai yang putus asa....

Tapi pernah tak TERFIKIR ujian itu datang sebab

⛔️ kita obses sangat dengan bisnes sampai kita lupakan masa untuk Allah.

⛔️kita obses dengan apa yang kita minat sampai anak suami dan kerjaya terabai.

⛔️kita nampak business tools lebih hebat dari Allah. Kita agung2kan copy writing, fb ads, fb, ig sedangkan rezeki datang dari Allah.

⛔️ kita nampak usaha kita hebat sedangkan manusia tiada daya kecuali Allah.

⛔️ kita abaikan tanggungjawab sebagai anak pada mak dan ayah kita... maka keberkatan kehidupan makin  berkurang.

⛔️ kita HANYA nampak Allah bila dapat ujian dan ujian itu kita anggap bala.

Kita yang MEMILIH untuk menjadikan ujian itu satu yang positif ataupun negatif dalam kehidupan kita.

Jadi ... hakikatnya tiada jalan mudah untuk dapatkan syurga kecuali bersusah payah.
.
===============================
.
Betulkan? 
dan pernah juga saya tersangat dow, bila rasa itu saya tak boleh nak kontrol saya teringat hamba Allah ni dan juga antara ayat pertama dia akan cakap... 
.
Dah ISTIGHFAR??? Zikir? 
.
Sememangnya.. .itu juga adalah kunci kekuatan saya dan buka saya sahaja.. tapi kita SEMUA... 
.
Dalam banyak masalah.. apa sekali pun.. SENTIASA KITA INGAT AKAN ALLAH SWT. San berzikir juga beristighfar la sebanyak yang boleh... 
.
In sha Allah.. kita akan kuat dan dijauhi dari segala fikiran yang negatif dan tekanan yang kita rasa dan cipta sendiri.. 
.
Moga anda juga yang sedang membaca ni SENTIASA CERIA & BERSEMANGAT. 
.
In sha Allah.
.


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...