Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Tuesday, 25 August 2015

Tinggalkan "Dunia Penyusuan Susu Ibu" lepas berpantang -Sangat RUGI -

Ramai para ibu muda yang bila nak kerja je mula meninggalkan "dunia penyusuan susu ibu" kepada si manja, hanya di sebabkan LETIH & LESU. Sebenarnya ianya sangat merugikan... dan sangat kesian untuk anak kita, kenapa saya katakan sangat rugi?

atasi masalah letih

Hanya ALASAN anda mereka katakan

PENAT?
Badan LESU?
MENGANTUK?
TAK CUKU TIDUR?
TIADA MASA UNTUK PUM SUSU?

Dan dengan pelbagai alasan lagi..

Semalam, ada kawan saya whatsapp, mengatakan bayi kawan dia seawal 7bulan KERAP SELSEMA sedari ibu dia mula bekerja..

Dan tiada persoalan lain saya katakan... "anak dia susu badan or campo?"

Dan kawan saya katakan.. lepas ibu dia masuk kerja lepas 2bulan bersalin, dia dah stop kan penyusuan susu ibu, dan sekarang hanya susu FORMULA sahaja...

Kesian sesangat.. bila anak tak sihat, kita nak g kerja pun tak lalu dna tak nak hantar ke Taska kan? bukan ke itu lagi satu beban? anak nak bawa ke klinik? ubat lagi kat bayi seawal usia?

Kalu la dia masih menyusukan SUSU IBU, kan senang.. ibu amalkan IMUN BOOSTER (tambah antibodi) lagi dan kerapkan penyusuan susu ibu.. Tak da la si anak kerap selsema kan?

Sememangnya kalu kat Taska or Pengasuh, lumrah orang katakan...

"Anak saya sejak saya mula hantar ke Taska, kerap selsema, batuk dan kulit sensetif... "

Tapi kita boleh CEGAH, semua ini bila kita KUAT IMUN SISTEM anak kan? anak-anak yang imun dia kuat dan kita pula sihat juga.. Agak sukar juga anak-anak kita selsema dan batuk.. Sekali pun tak la kerap..

Tapi sebabkan ALASAN itu anak-anak kita jadi mangsa...

Suami.. perlulah memainkan peranan juga.. TOLONG isteri.. TOLONG buat kerja.. .tak salah kan meringgankan tugasan si isteri?

Kerjasama.. Isteri kerja juga nak bantu pendapatan isi rumah dan kehidupan yang lebih baik...

Tapi anda hanya duit yang di kejar.. Tapi KESIHATAN anak tak terjaga.. kesian la kan... KESIHATAN keluarga juga perlu di utamakan...

Ok dah panjang lebar saya bercoleteh pagi ni... apa yang saya boleh sarankan untuk para ibu agar teruskan penyusuan susu ibu yang mana ianya satu ANUGERAH ini..dengan SET PENYUSUAN SUSU IBU, bukan je untuk ibu, malah bayi anda juga mendapat khasiatnya...

Antaranya... 
tambah susu badan


Terus hubungi saya untuk bantu dan atasi masalah anda, sebab anda adalah IBU BERTUAH juga...

Berminat untuk ketahui lebih lanjut? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...
 
Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email : kedaivitaminlina@gmail.com
 

2 comments:

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...