Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 5 August 2015

Cegah kesihatan anak di peringkat AWAL!

Malam ni nak kongsi sedikit pengalaman saya dan saya rasa semua kita as ibu dan ayah pasti tak nak bila anak-anak kita selesema ke, batuk ke apatah lagi demam kan?

Tapi masih ramai juga yang membiarkan anak terus batuk, selsema dan demam tanpa mencegah di peringkat awal, selepas tu tindakan selepas anak-anak selsema dan batuk adalah dengan membawa ke klinik or hospital kan?

Kenapa tak mencegah di peringkat awal dari merawat? dunia perubatan kita semakin canggih.. tapi perubatan berkaitan ubatan ni semakin berubah-ubah.. dose ubat? lagi la... kenapa nak membiarkan anak-anak kita terus makan ubat tanpa kita mencegah sedari awal?

Ubat ni sememangnya kita tahu ada "drug" yang mana kita makan masa ni 10 minit lega.. (untuk pening dan migrin) kalu selesam dan batuk? sehari dua lega.. tapi sedar tak kita yang "sakit" tu di paksa berehat dalam badan kita dan ada masa akan "keluar" semula tak sampai sebulan..

Macam tu juga dengan anak-anak kita kan? bulan ni selesam dan batuk.. selang dua or tiga minggu. datang semula?

Dan pilihan saya ini, no more UBAT kat peti ais tu yang ada hanyalah VITAMIN untuk kami sekeluarga..

ubat selsema anak

Saya sangat pentingkan unutk anak-anak, once saya perasa dorang ni bersin 3 or 4 kali dalam satu masa... saya terus ambil NUTRIFERON, kalu ada batuk kecil or tanda-tanda nak batu.. saya bagi kan mereka OMEGA, dan dan sah-sah saya juga perlu amalkan antara yang ini selain ESP, VITAMIN C, B-COMPLEX, MEALSHAKE.

Kenapa? sebab ni antara BANTUAN saya secara semulajadi TANPA UBAT, kecuali demam lebih dari 2hari saya akan alert juga la.. dan dah tentu saya akan cari yang pakar.. Tapi saya tak akan bagi ubat selsema or ubat batuk...

Sebenarnya ramai yang mengetahui ubatan zmaan sekarang terlalu banyak "bahan kimia" dari negara luar kan? dan ada juga saya terbaca tentnag vaksin untuk anak-anak segala bagai... ramai juga yang takut dan tak bagi vaksin ni pada anak-anak, tapi bila demam selsema dan batuk.. UBAT jgua yang di cari.. kenpa? tu nanti saya kongsikan di entry yang akan datang kan.. Insyaallah..

Dan paling best, apa ynag kita amalkan untuk mencegah dan menjaga kesihatan anak-anak kita ni, ianya sangat baik untuk minda mereka juga tau.. macam pelaburan kita untuk anak-anak kita kan...

Ni la pilihan saya, kalu suami kerja luar atau outstation.. saya la yang paling mengutamakankesihatan mereka ni.. risau juga.. Alhamdulillah, pelaburan dan penjagaan mereka saya utamakan dengan pilihan yang ini.. dan SEMULAJADI juga ek...

Korang pula bagaimana?

Berminat untuk ketahui lebih lanjut? Cari saya di sini untuk bantu anda dan terangkan anda dengan lebih terperinici lagi...


Puan Lina
Pengedar Shaklee Kulim & 1Malaysia juga Brunei
Call / wasap di 017-5836865
SidPRO anda 867601
email: kedaivitaminlina@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...