Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 4 March 2015

Tugasan Surirumah Lebih 24Jam SEHARI!

Percaya atau tak saya katakan; tugasan surirumah lebih 24jam sehari? percaya? atau tak? dan saya nak tanya siapa sanggup berhenti kerja 24jam notis untuk menjadi surirumah sepenuh masa?

Dan saya salah seroang yang sanggup BERHENTI KERJA demi suami dan anak-anak!
Mesti ramai yang akan berfikir lagi, sebabnya terlalu banyak komitmen yang perlu di fikirkan, sama ada kerja rumah tu boleh di galas sebaiknya begitu juga dengan "pinjaman peribadi" yang melibatkan dan mengikatkan anda untuk terus bekerja kan?

Kes ni pernah terjadi kat saya, masa kerja anak kena chicken pox, dan ke suami pula dan ke anak semula.. total anak dalam setahu tu 3kali kne campak!

Suami? sekali je la tapi bila dah sakit takkan kita nak keluar kerja lagi kan.. dan dalam setahun tu banyak kali saya ambil cuti hinggakan saya "terpaksa" ambil cuti tanpa gaji yang mana gaji tak la sebesar mana pun, tapi di sebabkan tanggunjawab pada suami dan anak juga rumahtangga saya, saya rela. Da mulai saat tu saya berfikir nak berhenti kerja..

Dan atas sebab-sebab tertentu saya terus ambil keputusan BERHENTI KERJA! tiada lagi pandang belakang atau perkataan menyesal saya berhenti kerja!

Kenapa? saya tak risaukan kewangan saya? keluarga? perbelanjaan?

Saya fikir 1 je; Saya yakin Allah SWT pasti membantu saya dengan keputusan saya ni... Insyaallah sebab saya buat demi suami dan keluarga saya.. dan bersera kepada Allah SWT. 

Alhamdulillah, sehingga kini saya masih bergelar surirumah tangga sepenuh masa TAPI saya bukan kosong-2 dan tak da gaji tau... saya ada "BONUS" saya dan saya tetap dapat tolong suami saya dari rumah dan menjaga anak-anak saya dari rumah.

Dan seperti yang saya katakan, tugasan surirumah ni lebih 24jam sebabnya... sedari awal pagi bangun ke malam masih dengan tugasan.. bezanya rehat sendiri dan masa sendiri.. tak da la arahan dari siapa-siapa melainkan suami dan tugasan dengan anak-anak..dan ianya sangat mengembirakan sebab kita adalah "lady bos" kat umah... tapi ketuanya tetap suami kita ^___^

Dan, tak saya nafikan.. kerja rumah ni lagi penat tau berbanding kerja kat pejabat tu... haaa... sebabnya. .kat rumah perlukan semua mental dan fizikal.. apatah lagi kesabaran yang tinggi.. Tapi kat tempat kerja kita perlukan minda kita dan kesabaran.. lain-lain dari kita je.. ada masa rehat.. ada masa sembang-sembang.. ada masa lain-lain.. kan2... apapun bagi saya fair N square

Sebab tu kalu seharian dah saya kat rumah.. TANPA minuman memberi tenaga kat saya ni..saya pasti moody dan sangat penat dan mengantuk... Alhamdulillah... Shaklee adalah peneman saya tiap masa kat rumah ni ... juga perniagaan saya sedari rumah bersama suami dan anak-anak saya...

Minuman kegemaran saya bilaa dah penat seharian... ni dia

minuman tambah tenaga

P/S ; Tapi ni saya minum siang tadi tau.. malam-malam macam ni minum lagi... mmg tak tidur sampai ke Subuh la saya jawabnya... Sebab kenapa??? kan pemberi tenaga tu... mata segar bugar la jawabnya...

Apapun.. usaha unutk kita membahagiakan keluarga kita bukan KECANTIKAN mahupun KEKAYAAN wang ringgit... Tapi ianya adalah KASIH SAYANG dan KEPRIHATINAN kita pada keluarga kita... Itu yang sangat penting.. jangan dah terlewat dan terlambat baru nak menyesalkan...

Ok kalu mommy-mommy kat luar sana mau join minuman kegemaran para suami isteri ni... boleh cari saya di sini untuk sebarang pertanyaan dan bantuan semua.. Apa? Testimonial & Info? ada... klik sini...

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

2 comments:

  1. Saya pun nekad berhenti kerja dari agensi kerajaan. Saya tak fikir pasal duit, saya berhenti je demi keluarga tersayang. And yet,saya bahagia kinj

    ReplyDelete
  2. Salam.. Singgah & follow sini. Come to my site.. http://sayeshukepink.blogspot.com/

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...