Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Thursday, 5 March 2015

Kerjaya Dari Rumah?

Alhamdulillah, semalam saya kongsikan tugasan surirumah, hari ni mengenai kerjaya dari rumah pula. Mungkin ramai antara kita yang dah pun bina kerjaya sendiri dengan kehebatan masing-masing dan kelebihan tersendiri.. Tapi satu kepuasan bila kita berada di rumah bersama anak-anak dan kerjaya tetap terjaga, betul kan?
jutawan shaklee

Tapi bagaimana tu? pendapatan datang dari mana? Usaha? Modal? Apakah berniaga dari rumah ni adalah konsisten? Bagaimana pula penjagaan anak-anak kalu bekerjaya dari rumah? Perbelanjaan diri sendiri? Shopping? Kepuasan? Kebebasan?

Persoalan ni ramai yang ajukan saat berfikir mahu menjadi surirumah sepenuh masa kan? Bagi saya dan anda juga PASTI merasai nikmat ni bila betul-betul NEKAD nak mencipta kerja dari rumah tanpa berfikir terlalu banyak ALASAN!

Tu je... ALASAN adalah punca semua apa yang kita nak "TERKABUR" tanpa kita sedari!

Saya boleh cipta kerja sedari rumah; mengapa anda tidak? dan kepuasan saya adalah melihat anak-anak membesar depan mata, melihat suami pergi kerja dan kita sambut kepulangan suami balik dari kerja dengan senyuman dan hidangan minum petang bersama lagi... Tak ke itu idaman suami kita? mahu mereka di layan dan di belai... kita pula? dah tentu-tentu la ada masa untuk diri sendiri... saat anak-anak ke Sekolah... kita boleh g SPA ke... Salon ke... urus masa dengna BIJAK; Pasti boleh... Dan paling seronok saya katakan.. Membeli belah keperluan harian TANPA BERSESAK-SESAK di hujung minggu...

Bawa anak-anak bermain tanpa ramai orang.. Shopping apatah lagi....

Kerja saya; berUSAHA sehabis baik... bila dapat "BONUS" a.k.a GAJI saya; saya suka bawa anak-anak shopping dan reward untuk diri sendiri... masa ni adalah yang paling seronok... Usaha kita pasti berbaloi.. dengan izin suami lagi la berkat dan mendapat kegembiraan keluarga kita kan...

Kerjaya ni mana-mana pun kita boleh bina TANPA ALASAN, sedangkan orang yang berniaga nasi lemak pun adalah 1 kerjaya untuk mereka, dan mereka lagi la... seawal pagi mencari rezeki.. tengahari rehat... lepas tu shopping lagi... seronok tak???

Mengembirakan orang lain' buat perut ornag lain kenyang; reward kan diri sendiri...

Tapi JANGAN la dapat untung sedikit dalam sehari tu; Shopping mengalahkan ynag untung tu.. mau bankrup tokey kedai macam tu... hahah (gurau je)

Tapi seronok tau... dapat buat apa yang kita impikan, apa yang kita nak kan TANPA ARAHAN orang lain..JANJI kita buat kerana ALLAH S.W.T dan buat lah seikhlas hati kita nak membantu orang lain menjalani kehidupan ynag lebih baik lagi sedari hari ni...

Impian saya adalah mahu orang lain gembira dengan apa yang mereka amalkan dan sentiasa sihat dan ceria bersama keluarga... Insyaallah...

Mengapa mencari yang susah kalu yang mudah dan senang itu ada di depan mata kita; apa yang penting adalah USAHA.. USAHA... USAHA dan USAHA sebaik yang boleh... PASTI BOLEH

Nak tahu kerjaya saya dari rumah sedari 2013 sampai lah sekarang? Boleh klik sini

Berminat nak tahu lebih lagi?

Jika anda perlukan sebarang konsultasi berkenaan produk Shaklee / menjana pendapatan dengan Shaklee/ menjadi ahli Shaklee / bekerja dari rumah, anda boleh hubungi saya Puan Lina (017-5836865) Pengedar Shaklee Kulim dan Bukit Mertajam & 1 Malaysia.

2 comments:

  1. Memang betul best.. best dapat shopping time bukan peak hour, best gi jalan2 time jalan tak jem. Memang boleh berkerja dari umah sambil jaga anak depan mata. Tapi sangat2 mencabar, bukan senang nak buat kerja time anak nak main dengan kite. And kite pun nak kene buat kerja umah jugak, nak pulak anak yang tengah kecik lagi, yang masih fully breastfeeding, setiap 2jam mintak susu and sangat aktif.. ideally, memang orang akan kata boleh jer nak bekerja sambil jaga anak, kalau tak tension tak stress ok lah..

    ReplyDelete
  2. Memang teringin nak kerja di rumah tp dah da kerja di luar.hehe

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...