Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 28 March 2015

Apa Bezanya Di Bandar & Kampung?

Zaman dulu dan sekarang tak boleh la nak di ingat2 dah... kalu dulu zaman kanak-kanak nak sangat beli itu ini.. Rm50 macam-macam boleh beli...

Sekarang?

berniaga shaklee

Nak bezakan kampung ke bandar ke... sama je tau...orang-orang kampung lagi kesian.. semua perbelanjaan di tanggung sendiri.. bezanya kalu yang rajin tu boleh la tak membeli beras... sayuran.. kecuali makanan yang asas dan kering...

Tapi amcam pula yang lain? Kalu tak ada tanah.. bekerja dengan orang pula... sama juga kan..

Kehidupan ni.. makin hari makin maju dan zaman berubah-ubah.. nak tak nak kita kena mengikut peredaran zaman ni..nak ke zaman 2020 la katakan... sehinggakan ada yang bergaji RM4k pun masih lagi tak cukup-cukup... Tapi masih nak mengeluh atau mencari penyelesaiannya?

Saya suka cara hidup seseorang ni.. dan saya kagum dengan dia.. dia seorang pensyarah.. bergelar Prof. .. bukan calang-calang kan kalu dah bergelar Prof.. Tapi kan.. bukan kewangan dia tak cukup mahupun sebaliknya.. Tapi dia nak mencari sesuatu yang lain dari yang lain.. dan dia nak kan kebebasan kewanngan untuk dia dan anak-anak dia yang semakin membesar... Alhamdulillah.. pilihan dan cara dia sangat tepat... kami di bawah naungan yang sama sebab kami sedari.. hidup makan gaji ni tak akan kemana...

Tambahan lagi kalu yang sering di buli dengan pihak atasan atau penyelia sendiri... lagi la kan.dengna masalah gaji lagi.. tempat kerja lagi... macam-macam laa...

Bekerja dengan hati tak tenang dan tak gembira mesti tak seronok...

Sebenarnya kita ada pilihan... pilihanya semua dari dan atas kita sendiri...

Macam kes saya..bertahun makan hati..lepas tu g kerja dengan tak gembira... dengan di buli lagi.. mengadap kerja yang kita dah tak seronok.. Akhirnya saya nekad dengan keputusan saya sendiri.. Alhamdulillah..

Kita kan mencari rezeki untuk kita, keluarga dan anak-anak.. Membantu suami dalam masa yang sama kita nak ada kewangan sendiri dan menguatkan kewangan keluarga.. Kalu g kerja masam.. tak happy .. kerja pun tak da mood.. buat kerja tak ikhlas.. nanti gaji yang kita dapat pun tak berkat dan barakah.. kan2..

Apapun rezeki ni Allah SWT yang tentukan.. bukan siapa-siapa.. Berpegang la pada janji ALLAH... insyaallah... D.U.I.T akan menyusul kita.. Asalkan kita pegang konsep D.U.I.T ni..

D = DOA
U = USAHA
I = IKHLAS
T = TAWAKAL

Dan yang saya suka adalah.. Buat segalanya kerana Allah Ta'ala.. Insyaallah.. kita pasti gembira... dan salah satu penyelesaian masalah kewangan walaupun dah dan masih bekerja adalah BERNIAGA... Pasti ada penyelesaiannya... Allah SWT kan ada ...

Bagaimana dan nak berniaga apa? Saya boleh bantu menyelesainkan masalah yang di belengu ni... korang boleh cari saya

Mommylina
017-5836865
kedaivitaminlina@gmail.com

Dapatkan ESP Shaklee pada HARGA PROMOSI hari ni. Hari terakhir untuk dapatkan special anda juga.. JANGAN salahkan GST lagi tau.. sebab kami suka war-warkan...
GST adalah GRAB SHAKLEE TODAY


2 comments:

  1. betul, hidup makan gaji mmg xkemana.... still kena ada side income kan... setuju

    ReplyDelete
  2. Hmmm...i feel it now...bkn xsuka kerja. Tp xsuka environment n karenah birokrasi kerja... Rasa mkin lama makin down....

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...