Tips Nak Kurus Sambil Bersantai?

Kirus? Sebut je bab kurus semua nak, siapa tak nak kelihatan cantik dan bentuk badan yang sihat dan sesuai dengan korang kan?

Kali ni nak bagi tips nak kurus sambil bersantai; tapi mungkin boleh di amalkan dan mungkin bagi yang berisi lebih boleh buat lepas bersenam.

Saya ingat lagi, masa kecil-kecil dulu mami saya cukup tak bagi kalu kami cakap kat adik-adik kami gemuk; tapi hakikatnya memang comel anak-anak kecil berisi dan chubby kan.

Kenapa mami saya tak bagi? Salah satu sebabnya; nanti badan adik kami tu cepat susut badabdan kurus kalu ramai orang cakap dia gemuk..

Ayat di terbalikkan. Kami gelar la adik kami tu kurus la..berisi la..chubby... janji bukan perkataan gemuk. Dan di zaman persekolahan juga saya dapat tips yang sama. Jangan la gelar orang tu kurus; nanti gemuk. hahaah..nampak kelakarkan..tapi tu yang ramai kawan2 saya dapat dan ingatkan.

Dan satu lagi tips yang saya dapat juga dari orang lama-lama dulu (sebab saya suka bergaul dengan nenek2 di kampung saya Sabah).

Kalu boleh jangan bagi SILANG KAKI anak-anak kecil yang sedang membesar, nanti badan kecil je dan kurus, dan apa yg saya perhati ada yg terkena pada cara tu tau.

Set kurus shaklee

Dan betul atau kebetulan saya pun tak pasti la kan.. Saya ni sukaaa sangat silang kakikalu nak tidur ke nak duduk saja2 je.. alaaa gaya santai di pantai-pantai tu... badan sememangnya susuh nak naik, tapi mudah sangat nak turun tau.

Tapi saya tanya la mami saya kan..dia cakap itu orang dulu-dulu; tgk orang dulu-dulu mana ada berisi sangat.. eh.. saya senyum je..ada yg boleh di amalkan ada yang kita buat secara tak sengaja tu terjadi kat diri kitakan... Tapi bagi saya apapun kita nak adalaj dari MIND SET kita.. kalu kita SET NAK KURUS hari2 fikir yang sama... mungkin boleh kurus dengan cara yg betul..buat senaman.. jaga pemakanan yang sihat; amalkan gaya hidup sihat.. mesti boleh la kan...

Jadinya... nak kurus; nak cantik smeua adalah dari MIND SET kita... baru betul...dan seiring dengan cara kita yg betul la kan...

Love sharing
mommylina
017-5836865

Nak SET KURUS yang sihat; saya sula sangat syorkan pengambilab ESP; LECITHIN ; ALFALFA & HERBALAX . Penggunaan yang konsisten sangat puas hati akan kesannya.





1 comment:

  1. datang sini dan nak follow, rupanya dah lama follow :) http://enyyusnizar.blogspot.com/

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...