Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 14 November 2014

Seronok bekerja dari rumah

Di awal pagi, saya yang paling sibuk..bukan sibuk nak ke tempat kerja pun.. tapi kerja harian rumah saya sebelum anak-anak saya bangun.. sebab my little princess ni, lepas subuh je.. compom bangun kalu tak dia poo-poo.. dia nak main.. nak minta di tukar pampes dia..dan merayap satu ruang tamu... 


Dan si abang pula.. ada masa bangun awal seawal kul 6.30am.. paling lewat kul 9.00am, ni semua tgk keadaan dia tidur...kalu ayah mereka ni kerja malam.. anak-anak ni dengan saya ..tidur awal..bangun pun awal... tapi seronok..sebab malam macam2 saya boleh buat..



Dan awal pagi juga..saya pastikan..mandian puteri ibu dah siap... untuk makanan untuk si puteri saya ni.. disiapkan dan untuk hero saya pula sungguh macam ayah dia.. tak nak sarapan pagi.. 

Tapi untuk elakkan si abang ni tak bertenaga dan perut kosong di awal pagi.. saya sediakan susu add on MEALSHAKE untuk si abang... si ayah dan saya setiap pagi..wajib dengan ESP .. rasa kenyang...


Dan... yang paling beza si adik dan si abang ni masa kecil-kecil...si adik ni..bangun awal pagi, si abang dulu.. masa usia 7 ke 8 bulan hingga 1 tahun..lena je pagi kalu ibu bangun pun. Tapi si adik ni lepas je solat subuh mesti bangun (anak-anak kita ni ada rasa yang kuat..perasan je kita dah tak da kat sebelah kan) ..

 haa..dia bila dah bangun..memain atas tilam dan tak lama tu, mula dengar suara kecil dia.nak minta ambil dan mula "operasi" di ruang tamu.... lepas tu..kul 8.30am or kul 9.00am.. wajib tidurkan semula..sebab kalu tak.. mau dengan suara nyaring dia menjerit2 nangis...

tidur kat sini lena sikit..
Silih berganti... adik tidur semula...abang pula bangun.. kat sini la masa saya manjakan anak2 ni.. masa untuk mereka di manjakan..sebab kalu dua-dua.. compom mereka ni ada je karena..

Bila dua-dua berjaga..biarkan je dorang ni main sesama dorang..berebut main dan segala apa yang mereka nak sepahkan.. its normal.. mommy dan anak-anak kat rumah...

Mereka ni la membuatkan hari saya ceria...gembira...sibuk... dan segalanya bersama keluarga tersaya.. Alhamdulillah.. segala yang saya buat dan suami.. pasti menjadi kerjasama kami..pelaburan kita untuk keluarga tak kira wang ringgit.. tapi masa tu sangat bernilai... masa yang di sia-siakan tak dapat di ulang semula... sebab tu saya kerja je dari rumah.. lagi sangat puas hati..

https://www.facebook.com/linz.shopee?fref=photo

2 comments:

  1. comelnya yang dalam buai tu..cium jekkk

    ReplyDelete
  2. Thanks dear @Ija Rased .... hihi..boleh...

    ReplyDelete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...