Bila ibu masak..ni pula kerja anak-anak

Alkisah ayah ke masjid... ibu masak..dan ini antara kerja dua beradik ni..main berdua je, tapi tgk la mainan ni pun hanya sebahagia je milik si abang keluarkan... selebihnya ibu bagi syarat if nak main..pilih je mana nak main..
Tapi jangan nak keluarkan 2 tong lagi dalamam bilik hanyak milik my mr.hero saya ni... sebab tu untuk mainan puteri ibu ni..tak da lagi di beli sebabnya...mainan si abang pun dah rasa terlebih sudaaaa...

 Ni la kerja dua beradik ni...ni si adik belum pandai lagi berjalan or merangkak sepenuhnya ni.. baru 8bulan..tapi cara main..bukan main lasak lagi... ikut saja abang dia main..


Lihat ni pulaaa... naaa mau pening kepala ibu tgk mainan2 mr.hero ni..

Tapi saya tak kemas masa ni terus..tunggu anak2 tidur dulu.. lewat mana pun saya tidur...pastikan mainan2 ni di kemas terlebih dahulu..baru esok pagi berlapang dada dan sedap skit mata ni.. Walaupun esok pagi anak-anak ni bangun...benda sama dorang sepahkan..  but its ok...

Saya gembira dengan apa yang saya dan anak2 lakukan....

Alhamdulillah... ni antara video kerja si abang buat bila habis sepahkan barang2 milik dia...


video 

Kerja surirumah jadi mudah bila kita tak cerewet... tapi jadi rumit bila kita sendiri buat rumit...kan ke itu buat stress dan pening kepala je....

Sib baik la mommylina kerja dari rumah je... dan siapa mahu join bersama.. boleh hubungi mommylina juga...

4 comments:

  1. seronok dpt tgk anak2 membesar dpn mata kan mommylina.. :)
    sepah macam mana pun tetap seronok.. tak terasa penat pun sbb anak2..

    nanti dorang dah besar kita yg rindu saat2 ni.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu @Sue Sopian ... sebab tu apa je dorng buat.. senyum dan sabar.. haha...ada masa garang juga.. sebab nak mengajar... tapi seronok sangat tgk mcm ni.esok2 mereka dah besar.. mereka pasti menjadi pewaris akan blog ni... insyaallah...

      Delete
  2. Owh...itu kerja dia ya?
    Sama lah macam anak-anak saya ni.
    Macam-macam kerja depa buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sama semua anak-anak ni kan @Nurashikin Za a.k.a NAZECK ... ragam si abang si adik tgk... lepas tu nti adik cakap ..abang , adik follow... hahaha

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...