Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 22 August 2014

Motivasi Pagi :- Sejenak kita fikirkan

Hari ni kita satu Malaysia berkabung dengan pemergian saudara-2 kita dalam nahas MH17 ynag berlaku tanpa siapa sangka...Hanya DIA yang maha mengetahui segalanya...

Pemergian mereka yang di sayangi setiap keluarga mangsa amat di rasai.. apatah lagi masa tu nak menyambut bulan syawal 2014 ni.. segala impian dan citara mereka membawa pergi tanpa siapa sangka... hancur luluh hati keluarga yang menanti kepulangan mereka mendapat khabar yang mereka semua tak ingini... Kenapa Malaysia? selepas tragedi MH370 ynag belum di jumpai dan kesudahanyna yang tak pasti.. kini ynag pasti MH17 membawa 1001 duka dan sejarah.. .

Bukan salah siapa-siapa... Tapi DIA yang maha mengetahui tanpa kita sedikit pun menyedari punca dan kenapa...






Sesunggunya, kita manusia ni hanya merancang... Tapi Dia lagi maha mengetahui... Kadang-kala kita lebih banyak akan kealpaan dari mengingatinya..dengna solat kita entah kemana-mana... solat awal ke atau akhir waktu.. kita boleh je buat awal waktu..tapi adakalanya kita alpa dan mendahului yang bukan penting dari solat awal waktu... itu baru dugaan untuk solat 5 waktu dan di awal waktu..

Bagaimana kita nak berubah menjadi baik..sedangkan kita ni terlalu banyak kekurangan yang kita nak ubah...

Saya suka kata-kata semangat dari kenkawan Shaklee saya... nak apa yang kita impikan, tapi bagaimana kita dengan amalan rohani kita dengan NYA? solat 5 waktu.. solat sunat... zikir... sedekah kita..zakat kita dan sebagainya? apa kita dah buat? nak buat sekali terus mungkin kita tak mampu..tapi berusaha untuk kita SOLAT 5 WAKTU dan DIAWAL WAKTU kita paksa diri kita... insyaallah... akan menjadi kebiassaan dan begitu lah seterusnya... insyaallah... sebab tu saya sangattt sayang dengan group Shaklee saya...yang mana kami banyak di ajar tentang solat dan amalan rohani... dan seterusanya saya akan ajarkan kepada anak-2 saya..dan anak-2 didik saya juga.. insyaallah... ubah diri kita kepada ynag lebih baik.. tak perlu kos apa pun..betul tak?

Allah





Semoga saya dan anda sentiasa mengingati DIA lebih dari segalanya... Tak semua orang boleh uvah diri 360' sekaligus... Tapi berubahlah sedikit demi sedikit terutamanya dari solat wajib kita dan seterusnya amalan rohani yang selainnya...

Peringatan untuk diri saya juga yang tak tahu bila masa kita di panggil untuk mengadapnya... dengan cara yang bagaimana... dan apakan adakah... amalan rohani kita ni dah memadai????

Salam renungan di pagi hari..salam takziah untuk semua keluarga yang terlibat dalam MH17 ni...

Assalamualaikum dan selamat pagi....

~Salam sayang dari saya Lin~ Kulim ~

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...