Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 17 June 2017

Kisah semut oh semut, menyenangkan atau sebaliknya...

Kisah semut oh semut, sakit hati kan kita andai makanan kita simpan untuk di makan pada waktu seterusnya "dimakan" dan dimasuk semut pulakan?
Bahaya semut ni kalu kita termakan tanpa sengaja.. boleh jadi "pelupa" untuk seketikakan. Tu belum bab digigit semut lagi. Jadi merah sakit dan gatal pula tu. Andai baby kena mau merah dan bintat kulit baby...
Tapi kan..semut ni rajin kan? Bab kerjasama sesama mereka ni sangat wajib untuk dicontohi. "Mereka" ni kerjasama no., makanan besar ke kecil ke semua bersatu hati. Ni yang patut kita contohi sebenarnya. Kalaulah kita manusia pun macam ni kan...
Bukan tak ada yang bekerjasama, tapi biarlah ikhlas tanpa balasan juga tanpa sedikit syak wasangka.. Setuju?
Tapi bab digigit ni memang menyakitkan la.."mereka" sebenarnya "protect" diri meraka, ye la dah la kecik, yang kita tak nampak terpijak..tertidur je.. mau tak digigit oleh "sisemut" tu...
.
.
Tapi saya suka andai saya jadi "gula" tempat sisemut mencari rezeki dan mendapat kebaikannya dan membantu orang juga... kan...
.
.
Faham kenapa semut dan gula sangat "popular" . Nanti kita kongsikan di entry seterusnya tau...
.
.
Kawan-kawan apa pendapat tentang semut? Yang baik dan buruknya?
Dan bagaimana kawan-kawan buat andai semut ni penuh kat meja, setiap sudut ruang rumah mahupun dimana-mana la kan.. sudah la kecik sakit pula tu...
.
.
Jom kongsi cara dan pengalaman kawan-kawan tentang semut di rumah ni.. Bagaimana nak hindari semut dari "masuk" makanan kita do atas meja lagi.. air masak lagi kan..
.
.
Nak tanya tentang PRODUK SHAKLEE? 
Boleh hubungi saya di 0175836865 (mommylina)
.
.

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...