Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Wednesday, 5 November 2014

Kenali Jenis-Jenis Gemuk

Rakyat Malaysia, rata-ratanya dikatakan ramai yang obesiti? Kenapa dan puncanya adalah dari segi pemakanan dan faktor persekitaran dan kurang aktiviti harian...Sebab tu ramai yang dikatakan gemuk dan obesitis. Tapi kita kenali diri kita terlebih dahulu, yang mana jenis-jenis gemuk ni ada beberapa kategori...


Kegemukan individu boleh dikategorikan kepada 3 jenis iaitu :

1. Gemuk Air
• Badan mengelambir dan lembik disebabkan oleh kandungan air yang tidak diperlukan berlebihan di dalam badan.
• Badan akan terasa cepat letih dan mengah apabila melakukan aktiviti harian.

2. Gemuk Angin
• Perut terasa sebu adakalanya sukar untuk membuang angin keluar.
• Mudah mendapat sakit kepala.
• Apabila mengambil set ini, akan kerap mengeluarkan angin dan mengalami pening kepala pada peringkat awal.

Cara mengenali GEMUK AIR dan GEMUK ANGIN :
• Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasai lengan tangan mengelambir dan lembik.

3. Gemuk Daging/lemak
• Badan berasa berat dan pejal.
• Mudah penat apabila melakukan tugas harlan.
• Proses penurunan agak lambat berbanding mereka yang gemuk air atau angin ni kerana lemak di dalam badan menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.
• Proses penurunan melalui perpeluhan dan mengikut pantang yang disarankan

Cara mengenali dan mengetahui GEMUK DAGING/ LEMAK 
• Picit bahagian lengan tangan, anda akan merasa pejal dan padat.

Dan.. Gemuk air dan Gemuk angin mudah untuk turun berat badan tetapi Gemuk Daging mengambil sedikit masa untuk turun. Gemuk Daging berpunca dari lemak yang berkumpul menjadi tepu dan bergumpal bersama daging.

Sebabnya lemak tepu ni payah la skit nak turun tanpa sit up tapi bagi lemak tak tepu tu senang je... Janji konsisten dan fokus cara bagaimana nak turunkan berat badan anda...

Dan perlu diingtkan kadar penyerapan makanan oleh usus bersih adalah 75% berbanding 25% sebelum dicuci. so nak progress diet dan turunkan berat badan.. sila bersihkan usus terlebih dahulu...bila usus dah bersih... apa pun mudah nak buat...

Bagaimana pun ada lagi pelbagai cara yang boleh digunakan utk turunkan berap badan ataupun naikkan berat badan...Yang penting jaga kesihatan terlebih dahulu, JANGAN diet melulu dan terpaksa turunkan badan secara tak sihat... 

Cadangan saya... pertama-tama sekali, poduk ni membantu untuk anda yang nak cuci usus anda dengan lebih baik dan membnatu proses detox anda terlebih dahulu sebelum memulakan lain-lain produk untuk bantu anda turunkan berat badan...
herbalax shaklee
Sebarang pertanyaa boleh terus cari saya di sini -->

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================
Atau klik ikon di bawah untuk terus tempahan anda
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=a1d053a71264ae005d047b2a7a14efae
 

4 comments:

  1. Herb-lax ni sesuai tak utk org yg ada masalah water retention, Lina?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai @Farrah MF .. maaf lambat reply... herbalax ni sejenis herba dan ianya perlu minum 600ml air sekali masa minum dan makan Herba-lax dear... dear ada masalah water retention dah lama ke.. boleh whatsapp saya dear... saya terangkan lebih detail lagi..sebab saya perlu consultant trlebih dahulu dear... 017-5836865 thanks dear...

      Delete
  2. Tak,..salah seorang kenalan baik saya yg ada masalah water retention. Kesian gak tgk. Klu gi doktor, doktor bagi ubat pil je...insya allah, nanti saya beri no. Lina pd dia. Mana tahu dia berminat. Thanks so much!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oww ya...sesama dear... insyaallah... bukan apa...takut juga akan kesan sampingan ubat pada badan kita kan... insyaallah..mana yang baik kita kongsikan bersama ye dak dear @Farrah MF

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...