Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 21 November 2014

Kecemerlangan Anak-Anak Di Sekolah Adalah Satu Anugerah

Keterujaan para ibu bapa bila  mendapat tahu kecemerlangan anak-anak di sekolah adalah satu anugerah dan hadiah untuk kita daripada anak-anak kita kan...
Walaupun saya belum mengalami saat menghantar anak ke sekolah.. belum lagi melihat ragam anak-anak menyiapkan kerja sekolah.. celoteh anak-anak bila balik dari sekolah... Tapi saya dapat lihat dan rasai kegemibraan para ibubapa berkongsi pengalaman dan perasaan mereka sedari facebook, melihat rakan-rakan kawasan rumah menghantar dan bercerita tentang anak-anak mereka.. melihat biras-biras saya sendiri dalam whatsapp dan telegram menceritakan anak sulung mereka mendapat anugerah pelajar cemerlang dan sebagainya...

Kegembiraan itu jelas terasa...

Dan pengorbanan serta pelaburan kita sebagai ibubapa zaman kita sangat-sangat perlu di titik berat... Saya tinggal berdekatan dengan MRSM Kulim ni, saya sangat suka melihat raut wajah anak-anak bila ibubapa mereka datang melawat dan membawa pelbagai juadah makanan dari rumah untuk mereka.. Sedangkan mereka juga mendapat juadah ynag terbaik dalam semua jadual pemakanan mereka di asrama.. Tapi sangat lain kan bila mendapat buah tangan dari ibubapa..

anak kebangaan ayah




Dan apa yang membuatkan saya sangat tersentuh dan terasa bila melihat ada sorang anak ni.. senyum dan salam kepada ayah nya yang datang hanya menaiki motosikal biasa.. dan melihat serta terpancar keletihan di wajah ayah si anak ni.. dan memberikan bekalan.. ynag mungkin di masak oleh ibu si anak ni..


Dan saya berkata pada suami saya...

"hubby.. bijak budak tu kan.. bukan calang-calang untuk pelajar ni masuk kat sekolah MSRM kan.."
lalu suami saya jawab balik.. "memanglah.. setengah anak-anak yang masuk kat sini tengok je la mak ayah mereka kerja apa.. kereta pakai jenis apa.. semua dorang ni dapat didikan dan pendidikan yang terbaik dan mak ayah dorang..."

Saya pun berkata lagi... Tapi tgk adik tu...ayah dia naik motor je kan.. tapi dapat juga masuk kat sekolah ni, bersiang dengan anak-anak yang lain.. mesti harapan keluarga masa hadapan ni...

Suami saya pun senyum je....

Betul kan... sesusah mana pun kita, apa pun sejarah hidup keluarga kita.. Tak menghalang untuk kita bantu dan memberikan yang terbaik untuk anak-anak kita... sebab mereka (anak-anak) ni la bakal penganti generasi akan datang...


Apatah lagi mungkin.. anak-anak kita sekarang yang baru berusia 4, 5 tahun dan keatas adalah dan bakal di gelar generasi Z ... sedari generasi A hingga anak-anak kita pula generasi Z.. zaman pula zaman wawasan 2020 kan... lagi la tersangat mecabar keibubapaan kita serta kepetingan kita dalam mendidik anak-anak kita semua....
Penyambung generasi saya dan suami.... Insyaallah

Semoga anak-anak saya dan kita semua adalah yang tebaik untuk dunia dan akhirat... dan mereka juga lah penyambung generasi saya dan suami saya kelak... Apa pun untuk mereka asalkan mendatangkan kebaikan saya rela korbankan... untuk pembelajaran.. kesihatan dan amalan rohani mereka perlu di selarikan.. insyaallah.. anak-anak kita juga adalah yang terbaik untuk kita semua,.

Tak da siapa ibu bapa di dunia ni sanggup melihat anak-anak mereka kebelakang kan.. semua nak anak-anak kita bijak pandai dan selari dengan tuntutan agama dan negara juga..

Jum para ibu dan ayah yang hebat... kita amalkan doa ni sesama untuk anak-anak generasi kita...

Doa untuk anak-anak kita semua...


Dan sedari sekarang juga kita perlu terapkan anak-anak kita dengan pemakanan yang terbaik dan memberikan mereka yang terbaik.. dan antara yang menjadi pelaburan untuk anak-anak saya adalah yang ini.. sayang duit beli benda-2 lain... tapi saya tak sayang untuk belikan yang ni demi kesihatan anak-anak dan pelaburan untuk persaingan mereka bila besar kelak...

vitamin anak pintar

Sebagai ibu bapa.. pilihan kita perlulah bijak dan memberi banyak kelebihan untuk anak-anak bijak kita kan... nak tahu bagaiaman nak dapatkan dua produk ni untuk anak-anak bijak anda.. .boleh terus hubungi saya di sini untuk bantuan anda...

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

2 comments:

  1. Terima kasih kerana follow blog saya.. salam perkenalan dr mama Jue..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesama mama Jue... thanks too @Jueliza Jamani

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...