Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Thursday, 6 November 2014

Hati ibu sedih, bila anak-anak tak sihat

Kita sebagai ibu dan ayah pasti nak memberikan yang terbaik pada anak-anak kita kan, pelaburan untuk mereka adalah harta paling bernilai untuk mereka... apatah lagi tentang kesihatan anak-anak kita.. 
 
peranan ibu bapa

Dan bila anak-anak tak sihat, ibu la antara yang paling risau selain ayah... dan yang tak cukup tidur juga adalah ibu... ibu pasti tak senang duduk dan tak tidur lena bila memikirkan anak demam, anak batuk dan selsema... tapi paling risau adalah bila anak demam... 

mealshakle shaklee

Percaya tak? kita sanggup berhabisan duit untuk anak-anak kita sihat dan ceria.. bila anak demam je terus kita bawa anak-anak ke klinik yang berdekatan, betul kan... Tapi sedarkah kita bahawa kita yang mengajar mereka asyik-asyik ubat dan ubat je... memaksa mereka untuk makan ubat yang mereka nangis-nangis tak nak makan ubat dari klinik ... tapi dalam hati dan naluri kita..kita nak anak-anak kita sihat... 

Itulah antara kasih dan sayang ibu dan ayah.. bila anak-anak sakit, kita jadi rasa serba salah... dan kita jadi tak senang duduk bila anak tak sihat, kita terpaksa hantar anak-anak kita juga ke Taska sebab kerja dan kekangan masa dan bos tak memahami keadaan kita, kerja banyak kat pejabat yang perlu di buat.. maka anak terpaksa di hantar ke Taska juga..dengan harap anak-anak memahami keadaan ibu dan ayah untuk mencari rezeki... 

Sehinggakan anda, ibu yang terpaksa buat "pecah kahak"/ guna neb ni untuk anak-anak, sebab anak dah lama batuk dan keadaan semakin tak ok.. ni pun sebab pengasuh Taska bagitahu pada ibu dan ayah..

Setiap ibu dan ayah ada alasan tersendiri, tapi dengan duit kita beli ubat dan bawa ke klinik dan klinik, berharap mereka sembuh cepat.. sedangkan anak-anak perlukan perhatian dan kasih sayang dari ibu mereka juga... 

Dan ya, dulu saya mengalami kes yang sama masa anak pertama saya, saya rasa sangat-sangat bersalah.. sehinggalah satu tahap.. saya buat keputusan BERHENTI KERJA ynag selama ini saya agungkan sebab bekerja... tetapi di sebabkan kesibukan saya mengejar kerja-kerja saya... anak saya yang mulanya kena ruami biasa, lepas tu campak api.. lepas tu lagi chiken pox.. dan kulit sensetif... saya sangat2 bersalah masa tu... saya tak puas hati sebab pengasuh dia je yang jaga dia.. dan rasa rasa bersalah sebab sehingga kini parut pada bekas-bekas kat kulit dia pun masih ada... tu hero saya... dan saya ambil keputusan bukan kosong-kosong.. tapi atas sokongan suami.. walaupun keluarga mengatakan "rugi" saya belajar selama ni. dan saya kerja sekian lama.. tapi DEMI ANAK saya...saya sanggup berkorban... 

Dan, Alhamdulillah.. sedari itu.. kulit anak saya semakin baik. dan paling mengembirakan saya... dia sekarang dah jarang-jarang sangat demam... apatah lagi kalu batuk pun..paling lama seminggu saya pastikan dah baik.. sekali pun demam.. saya bawa ke klinik... tapi untuk pastikan keadaan dia ok segalanya... TAPI ubat yang saya dapat.. sekali lagi saya TAK BAGI kat anak saya.. apa ynag saya tahu..anak hero saya ni sebut je ubat..pasti lari satu rumah..sebut je VITAMIN dan dia boleh bezakan ubat vs vitamin... dia mudah je makan vitamin berbanding ubat....
kesihatan anak-anak

Sekarang saya dah pun surirumah dengan 2 orang anak saya..masing-masing berusia 3tahun 8bulan dan puteri saya 7bulan sekarang... Alhamdulillah..rasa puas hati..dan tiada lagi rasa bersalah dengan anak-anak, bila mana mereka perlukan kita sebagai peneman saat mereka tak sihat dan segalanya... 

Dan, saya akui tak semua para ibu boleh berhenti kerja macam tu je kan, dengan ekonomi sekarang.. tapi sekurang-kurangnya.. bagi la mereka yang terbaik... jaga kesihatan mereka secara semulajadi.. bukan dengan ubatan ynag membuatkan mereka semakin fobia nak makan ubat...

Dan antara pilihan saya sebagai makanan tambahan mereka serta pelaburan saya untuk anak-anak saya adalah-->

makanan tambahan anak-anak
Ni la pelaburan unutk kesihatan dan masa depan anak-anak saya...
Pilihan ibu bapa kini banyakkk... Ya sekolah pandai-pandai semua kan.. tapi anak-anak juga perlukan sesuatu untuk kesihatan, tenaga dan minda mereka secara semulajadi... 

Siapa yang tak sayangkan anak dan zuriat sendiri kan.. dan siapa yang tak bangga bila anak-anak sihat serta bijak pandai serta menjadi saingan untuk generasi masa depan kita semua....

Saya memilih yang ini, dan saya yang surirumah pun mampu memberikan anak-anak saya yang mungkin ramai orang katakan MAHAL.. tapi anda yang bekerja ibu ayah bekerja takkan tak boleh untuk berikan anak-anak anda ini.. yang nilainya lebih dari yang anda sangkakan kelak... insyaallah....berikan yang semulajadi dan anak-anak kita suka, bukan dengan paksaan...

============================
--> Saya Lin Pengedar Shaklee Kulim | 017-5836865 <-- 
Untuk sebarang pertanyaan tentang produk Shaklee ... anda boleh terus hubungi saya.
Fb ~ LinzShopee | Page ~ KedaiVitamin
 
Bersiaran secara langsung untuk anda yang berada di KULIM & BUKIT MERTAJAM
& Pos untuk Satu MALAYSIA serta BRUNEI juga...
==============================

4 comments:

  1. Puas hati kan lihat anak2 membesar depan mata...kita sendiri yg jaga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Farrah MF .. ya betul dear... sangat2 merasa puas hati... dan anak2 lebih manjaaa sangat2... hihi

      Delete
  2. betullah kan, siapa tak sayangkan anak
    kita pasti mahukan yang terbaik untuk mereka
    setiap orang mempunyai cara yang berbeza =)

    anyway, saya membalas kunjungan
    Diari Seorang Mama

    by the way nak tinggal komen ni saya terperasan ada word verification
    kena remove ni dekat bahagian setting, idak susah orang nak tinggal komen =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul dear...janji kita sebagai ibu rasa berpuas hati dengan anak-2 kita kan.... insyaallah...

      btw thanks dear for info...sangat2 mommylina hargai... thanks @Yana Yani

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...