Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Thursday, 6 November 2014

7 Minuman Untuk Buang Toksin Dalam Badan Kita

Malam ni nak kongsi 7 minuman yang boleh di minum untuk buang toksin dalam badan, selain untuk makanan atau masakan..ianya bagus tau untuk buang toksin dalam badan kita.. 

Seperti yang kita tahu.. banyak toksin dalam badan kita ni, menyebabkan badan kita tak selesa dan mula la naik jerawat.. masalah pembuangan... masalah kulit wajah.. dan yang paling tak seronok adalah usus kita jadi "berkarat" sebab terlalu banyak toksin dalam badan.. dan bila usus ni dah "berkarat" makan apa pun untuk kesihatan dan penyembuhan masalah anda.. pasti tak jalan punya laaa....

Jom saya kongsikan 7 minuman yang boleh membantu anda semua termasuk saya...

1) Lemon @ Limau
Yang mana.. Lemon ni sangat membantu juga penyingkiran badan-bahan ynag terdapat dalam badna, dan mengatasi masalah pembuangan toksin dalam badan anda... air perahan lemon @ limau panas sangat-sangat membantu membakar lelemak juga dalam badan anda..


2) Halia
Yang mana..Halia mengandungi bahan gingerol yang sangat membantu merangsang untuk penyingkiran toksin dan pada apa-apa yang tidak diperlukan dalam badan. Ianya turut membantu meningkatkan tahap metabolisma badan.. Bestkan...

khasiat halia

3) Kiwi
Yang pasti... minuman ni melindungi sistem imun, pencernaan, kesihatan kardiovaskular, menyeimbangkan gula dalam darah kita juga...

4) Aloe Vera

7 minuman untuk buang toksin dalam badan
Lagi... Aloe vera atau lebih popular dengan gelaran Lidah Buaya merupakan tumbuhan yang sangat hebat dalam proses menyingkirkan toksin dari badan, selain daripada iut sangat bagus untuk perut dan usus. Untuk yang sangat-sangat bermasalah dalam sistem pencernaan dan kesihatan adalah sangat digalakkan untuk minum secawan jus aloe vera yang asli dan segar bagi memperbaiki sistem imunisasi dan merangsang penghasilan sel darah putih yang digunakan untuk melawan penyakit.
5)  Teh Hijau
Untuk mengurangkan lemak, pencernaan adalah sangat sesuai untuk pengambilan ni dengan gabungan minuman di atas juga...


6)  Pudina
Tak semua tahu, selain dalam masakan... daun pudina juga sangat-sangat bagus untuk perangsang dan membantu proses penghadaman. Selain itu juga bertindak sebagai antiseptik, antiparasit dan antivirus. Dan pemakanannya boleh merangsangkan tubuh badan mengeluarkan peluh..terus membantu pembuangan toksin dalam badan juga masalah sakit kepala dan pernafasan


7) Apel Hijau
Yang ni tak perlu la saya terangkan lebih-lebih..semua pasti dah tahu akan kebaikan dan khasiat epal hijau dalam kesihatan dan kecantikan, beberapa amalan gaya hidup sihat dengan menggunakan apel hijau ni, apatah lagi untuk pembuangan toksin dalam badan... lagi lagi sangat2 dan ramai yang amalkan... 


Ni antara yang perpaling dan antara yang ramai yang amalkan... dan antara minuman ini juga boleh membantu badan untuk menyingkirkan toksin dengan lebih berkesan. Tambahkan juga kuantiti pengambilan air masak, bagi melancarkan lagi proses pembuangan toksin daripada badan dengan lebih sempurna! Jom amal sekarang!

Semoga perkongsian ini membantu mengatasi masalah pembuangan toksin yang dah atau sekian lama dah berkarat dengan cara harian ini.... 

Love from mommylina.blogspot.com | 017-5836865

10 comments:

  1. teh hijau & epal... sangat best :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. #TunSha Ayunie sangat bestkan... dua tu mmg favret saya since bujang dulu... sampai sekarang badan mmg susah nak naik... ^__^

      Delete
  2. Thanks Mommylina sudi visit my blog... Maya, prettilyrare.blogspot.com
    saya pun tgh cari cara-cara detox since badan semakin mengembang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Maya thanks too... haaa.. ni la masanya...superb detox ... buat sedari sekarang.. insyaallah..badan rasa sangat2 ringan tau...

      Delete
  3. saya suka minum green tea plus lemon. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. @SchaNazri oww sama..peminat no.1 pasti add on lemon... kempis perut.. kan2...

      Delete
  4. Saya suka buat tea dan letak mint... Budak2 pun suka sbb mereka kata mcm minum ubat gigi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan @nurbijen ..sedap ada mint... dan sangat bagus untuk dalaman juga....

      Delete
  5. Aloe vera & epal hijau mmg rajin mkn... halia tu mcm sedap je... hehehe thanks sharing

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti @Nora Karim ni selim dan penjagaan badan kan.. sebab rajin amalkan epel hijau ni... halia... mmg menjadi kegemaraan saya..tak kisah dalam msakan atau minuman... thanks juga dear

      Delete

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...