Berniaga ni ikut musim atau sebaliknya? Yang mana kita nak?

Musim durian kan sekarang? Bagaimana dengan berniaga durian sekarang? Menguntungkan? Selama mana?
.

.

Bagi yang suka berniaga, korang rasa korang bagaimana? Jenis yang niaga fokus dalam 1 perniagaan yang boleh diwarisi anak cucu atau ikut "musim"?
.
Ni musim durian.. niaga durian.. 
.
Nanti musim mangga, niaga mangga pula.. 
.
Nanti.. musim jagung... niaga jagung pula? 
.
Ke jenis yang fokus pada 1 perniagaan dan kembangkan mengikut perancangan korang? 
.
.
Sebenarnya apa sekali pun perniagaan yang kita bina, ianya adalah dari diri kita sendiri. Sama ada nak yang kekal dan berterusan dan membuahkan hasil yang lebih baik ataupun berniaga ikut musim (asal untuk dan duit laju nampak hasilnya). Semua ni atas diri kita juga.
.
Dan.. untuk itu saya setia dengan apa yang saya lakukan sekarang.. dan nak tahu? Dalam dah hampir 7 tahun saya dalam dunia peniagaan Shaklee saya ni. Salah satu saya guna hasil BONUS yang saya dan suami perolehi adalah berkebun. 
.
.
Ada yang kami buat pinjaman dan sekarang maintain dengan duit bonus untuk tambah baik KEBUN SAWIT kami.. 
.
30 tanah di beli dan 10 ekar sawit yang sedabg membuahkan hasil dan 4 ekar getah. 
.
.
Bukan saya tak berkebun tau. Saya asal dari kampung.. dan sangat la minat berkebun.. 
.
.
Tapi berniaga juga adalah minat saya.
.
Sebab tu saya rasa beruntung sangat bila memula jumpa Shaklee ni yang pada asalnya untuk amalkan penjagaan kesihatan sahaja.. sekarang??? 
.
Dapat BONUS SHAKLEE, dapat hasil tuaian sawit hasil pelaburan untuk bertani..

Seronokkan..
.
Dan setiap apa ysng kita usahakan dan  niatkan yang baik-baik, in sha Allah.. kita pasti boleh lakukan. 
.
.
Untuk anda yang minat berniaga, jangan kejar DUIT, nanti kecewa. Biar DUIT kejar kita. ..
.
Bagaimana? Jom mula berniaga bersama teamMami. Kita buat sampai berjaya. In sha Allah.

..
Nak mula bila? Anda tentukan. 
.
Segera hubungi 0175836865 untuk info seterusnya.
.
.


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...