Bagaimana nak atasi masalah sembelit di bulan Ramadhan?

Bulan Ramadhan tak lama lagi kan? Kurang 20hari lagi kita bakal ke bulan yang penuh keberkatan dan bulan yang sangat kita tunggu-tunggu. Siapa sama macam saya?
.
Mesti la kan...
.
Dan.. 1 masalah saya bila bulan puasa ni. Adalah sembelit... huaaaa..
.

.
Tapi tu dulu la..zaman bujang dulu.. 
.
Since dah ada anak ni.. mak anak 3 lagi.. 
.
Masalah sembelit ni tak dah la.. cuma masalah dahagaaaa sahaja. Hahaha.. 
.
Pasti la dahaga saat hujung-hujung nak berbukan.. bila dah menyusukan anak ni. Lagi la berganda-ganda dahaga dan... macam-macam dugaan laa.. 
.
Tapi bukan alasan tau.. saja kongsi.. 
.
Oh berbalik pada masalah SEMBELIT ni terjadi sebabnya kita kurang minum air masak.. dan kurang makan buahan juga. Betul??? 
.
Dah siang nya puasa.. malam makan ikut selera ja.buahan nak makan amcam pula kan???
.
Saya amalkan ni.. wajib.. bukan bulan puasa ja.. hujung minggu pun mesti amalkan untuk cuci usus besar dan usus kecil saya dan suami juga.. 
.
Mesti.. mesti.. mesti milikinya SEKARANG! 
.
Nak dapat kat mana? 
Meh terus hubungi saya ditalian 0175836865
.
Jangan tunggu masalah sembelit dah teruk baru nak rawat tau.. lagi ngeri kalau kena bedah.. oh no.... 
.
Jom CEGAH dari merawat... 
.


.
Lega kan... 
.
Haaa jangan tunggu masalah jadi teruk.. cepat selesaikannya sekarang.
.

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...