Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 1 April 2017

Makan ubat darah tinggi, bacaan tekanan semakin tinggi?

Pernah dengar atau keluarga terdekat lepas makan ubat darah tinggi, ingatkan tekanan darah makin stabil, tapi semakin naik pula. Kenapa dan apakah puncanya?
.
Saya pernah alami, mami saya terlalu penat, esoknya buat pemeriksaan kolesterol tinggi, teksnan darah tinggi.

Dan... di beri ubat. Tapi peliknya esok buat pemeriksaan semula, doktor kata tekanan darah masih tak turun, malah naik lagi..

Dan... nak tahu... doktor berikan ubat updose  lagi!!!
.
Saya biarkan dulu.. bila dalam beberapa hari, kaki mami saya bengkak. Puncanya?
Bila saya tanya pakar nutrisi, mereka syorkan berhenti.. sebabnya mami saya bukan ada darah tinggi.. cuma sebab kebetulan buat pemeriksaan kesihatan dalam keadaan letih dan badan tak cukup rehat.. sudah pasti tekanan darah kita semakin tinggi. 
Macam kita balik dari berjogging.. dan buat "daily bp" dah tentu tekanan darah tak stabil dan bacaan pun tak normal...
.
Bukan salahkan doktor... doktor memang dah buat yang terbaik.. cumanya... kita ni jangan terlalu bergantung pada ubat semata-mata... boleh tahu kita boleh atasinya dengan cara rehatkan badan... jangan tertekan dan berfikir terlalu banyak.
.
Lagi satu...
.
.
Tekanan Darah Tinggi BUKAN Disebabkan oleh Kolesterol yang Lebih!
Ianya kadangkan berunca dari ("Pengoksidaan Kolesterol pada dinding Arteri Darah...")
Dan lagi... Selama ini kita kerap dengar pesakit Tekanan Darah Tinggi (Hipertensi) kata bahawa doktor nasihat mereka supaya kurangkan makanan berlemak atau berkolesterol tinggi.
.
Tetapi para doktor tidak pernah bagitahu bagaimana kolesterol itu menyebabkan tekanan darah tinggi dan bagaimana untuk "reverse" atau kembalikan keadaan kesihatan badan.
Anda akan dapat tahu keadaan sebenarnya di sini...

Berikut adalah hakikat yang sungguh menyedihkan, ramai pesakit hipertensi sudah menjadi "Beg Ubat" yang perlu telan berpuluh biji pil-pil ubat kimia yang dikatakan boleh mengawal tekanan darah tinggi. Mereka "dipaksa" untuk mengambil ubat-ubat itu buat selama-lamanya kerana sejurus selepas mereka berhenti ambil ubat itu, tekanan darah akan melampung naik lagi.

Apa yang lebih menyedihkan adalah bilangan atau 'dosage' ubat mengawal tekanan darah tinggi yang perlu diambil itu cuma akan semakin bertambah dari tahun ke setahun. Apa logiknya? Bukankah ubat-ubat tersebut sepatutnya mengembalikan kesihatan kita? Kenapa makin makan, makin teruk keadaannya?
.
.
Sebab tu saya katakan di awal tadi. JANGAN MENGHARAP PADA UBATAN PERCUBA di Hospital semata-mata. Hargai KESIHATAN kita tanpa berkira untuk membuat PELABURAN KESIHATAN.
.
.
Setuju? Diri kita.. kita tahu bagaimana.. begitu juga latar belakang keluarga kita bukan?
Lebih baik MENCEGAH DARI MERAWAT!
Setuju lagi kan?
.
Apa yang saya berikan untuk mami saya adalah makanan tambahan untuk menjaga kesihatan mami saya juga keluarga saya.
Anda pula bagaimana?

Nak tahu lebih lanjut produk ini? Nak order?
Boleh terus hubungi saya di 017-5836865

.
Testimonial banyak lagi.. hanya klik di label TESTIMONIAL VIVIX.
.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...