Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Friday, 10 March 2017

Bahaya bila kecing berbuih?

Pernah cek dan perhatikan tak bila anda kencing dan ianya berbuih? Bahaya bila kencing berbuih?

Jangan ambil mudah ye... 

AWAS!!


Bila anda perasan kencing berbuih, itu mungkin petanda awal Nephrotic Syndrom (NS) atau lebih dikenali Penapis Buah Pinggang Bocor

Perhatikan tanda-tanda yg berlainan pada diri anda dan berjumpalah dengan pakar untuk pemeriksaan selanjutnya.

Untuk masalah ini, antaranya adalah supplement Shaklee yg disarankan ialah Vivix.


Kenapa Vivix?

Semoga testimonial yang kami kongsikan bersama ini dapat membantu penyelesaian masalah anda atau prang sekeliling anda juga.

Jangan dikira berapa RM untuk sesuatu pelaburan yang berkaitan kesihatan anda. Sebab sihat itu mahal harganya. Tetapi bila dah sakit ianya lagi besar perbelanjaan juga mengambil masa untuk sembuh semula.

Pelaburan kesihatan yang berbaloi?
Anda tentukan...

Nak dapatkan VIVIX atau PRODUK SHAKLEE yang lain?

Hubungi saya untuk bantu anda
Linakhtar
017-5836865
Pengedar Sah Shaklee berdaftar 867601
Postage seluruh Malaysia, Brunei dan Singapore.


Wednesday, 8 March 2017

Alasan solat wajib sering ke laut bila ada anak kecil?

Betul ke bila ada anak-anak kecil ni solat wajib sering ke laut? Alasan? Fakta atau auta?

Bagaimana nak atasi masalah ni?

Saya juga mommy anak tiga, yang bongsu usia 2bulan lebih dan boleh di katakan 24jam dirumah, tak da "maid" pun dan tambahan lagi saya juga adalah PENGEDAR SHAKLEE MALAYSIA id 867601 (017-5836865) yang aktif juga tau.

Tapi masih boleh jaga dan utamakan SOLAT WAJIB dan sebolehnya AWAL WAKTU dan solat sunat juga.

Alhamdulillah...

Cara mudah bila nak konsisten sangat untuk menjaga solat wajib terjaga dan anak-anak juga diutamakan adalah dari HATI KITA.

Ya sebenarnya apa sekali pun kita buat adalah JAGA HATI KITA DENGAN ALLAH SWT...

Betul tak? 
Apapun kita buat... Allah SWT is No.1

Dan apa sekalipun kita kena kuat.. wanita mampu buat segalanya...

Dan... bukan alasan!

Anak nangis BOLEH JE SOLAT
Anak-anak biar lah mereka bermain dengan cara mereka... yang penting kita sebagai ibu dan bapa kena kuat segalanya. Dan yang penting SOLAT KITA TERJAGA juga hubungan kita dengan Dia (Allah SWT) juga terjaga. Tanpa sebarang ALASAN!

Biarkan seketika dan segala kerja bila dah masuk waktu solat.. kita sedaya upaya untuk jaga solat kita... 

In sha Allah segala dipermudahkan urusan kita kerana ...

Allah SWT kan ada dengan kita...

Jom kita perbaiki diri kita TANPA BERALASAN! 
.
Korang ada cadangan lain atau cerita lain? Jom kongsikan cerita korang bersama diruangan komen...

Moga kita dimurahkan rezeki dan diberkati olehNya...

Amin....

Mommylina 
Anak tiga dan berniaga Shaklee secara penuh masa.

.
.

Istiqamah itu lebih penting!

Istiqamah itu lebih penting dalam mendidik anak-anak dan dalam apa jua kita lakukan...

Berkongsi pengalaman dalam mendidik anak perempuan saya yang sorang ni. Ya pada awalnya ketika di usia setahun kami suami isteri dah biasakan dia dengan bertudung.

Setiap kali bila masa nak keluar rumah kami suami isteri akan pastikan si anak gadis kecil kami ni mesri pakai tudung. Walaupun pada awalnya dia macam tak selesa dan akan buka lepas 10minit sama ada dalam kereta atau kat memana...

Tapi kami tetap teruskan...

Sekarang.. usia dia dah nak tiga tahun pada 28hb ni... dia nak keluar rumah.. ikut saya atau ayah nya ke mana-mana dia mesti cari tudung dia... yang pada awalnya hanya 1 tudung je dia nak pakai.. dan tudung tu pasti yang besar dah labuh untuk dia pakaikan.

Sekarang.. apa yang saya pakai dia akan kata...

"Ibu nak tudung macam ibu tu"...

Baju pun sama.. saya yang selesa pakai jubah bila keluar rumah.. dia pun nak juga... dan anak saya akan kata...

"Bu, nak baju macam ibu ni... "

Alhamdulillah... bukan kita nak memaksa mereka... tapi biar la kita didik anak-anak kita ni sedari mereka belum tahu apa itu aurat apa itu dosa...

Bila dah besar.. mudah untuk mereka katakan...

Tak pakai tudung .. tak tutup aurat itu dosa...

Moga kita terus istiqamah dalam apa jua yang kita lakukan..

Saya sekadar berkongsi pengalaman yang apa saya lalui juga sedang dalam proses menjadi ibu yang terbaik untuk anak-anak di generasi z ke y sekarang ni kan...

Dulu ye laa... Wawasan 2020 katakan.. kini anak-anak kita Tn50 pula kan?

Jom doakan yang terbaik untuk keluarga kita.. juga anak-anak kita semua biarlah mengenal Allah SWT, kenal dan kejar ilmu akhirat dan baru la ilmu dunia di seiringkan...

Jom kongsi pengalaman kita bersama diruangan komen... boleh kita sesama menjadi ibu yang terbaik untuk anak-anak kita kan...

Mommylina
Ibu anak 3 yang sedang membesar...

Alhamdulillah...


Tuesday, 7 March 2017

Pesakit Bell Palsy dan Kesembuhan Tanpa STERIOD!

Pesakit Bell Palsy dan kesembuhan tanpa mengamalkan ubat steroid? Ya betul, mula macam pelikkan apa tu sakit Bell Palsy?. Siapa pernah alami kes ni?

Saya pernah alaminya, masa tu saya masih tak tahu apa jenis sakit ni. Nak kata strok tapi ianya hanya pada bahagian muka. Tanda awal sebelum mengalami sakit tu pun saya tak perasan.

Tapi bila bangun pagi tiba-tiba rasa sesuatu kat muka. Mata berair dan tak tak boleh tutup mata dengan sempurna.

Allahuakhbar... nak menangis pun tak tahu bagaimana...

Masa ke klinik doktor pun tak pasti sakit tu sebab 2/10 yang mengalaminya dan doktor pun tak pernah alami kes macam tu. Sekali saya di beri ubat steriod sebab masa tu saya belum kenal PRODUK SHAKLEE secara keseluruhannya. Bila tanya kawan-kawan semua tak tahu.

Tapi disebabkan keyakinan akan produk ni, masa tu saya menyusukan anak pertama saya pada tahun 2012 tu. Saya cuba semua yang dirasakan sesuai. Dan syukur dalam banyak-banyak saya amalkan COLAGGEN POWDER, NUTRIFERON, B-COMPLEX, VITA C, OSTEMATRIK, OMEGA GUARD dan macam-macam lagi... masa tu Vivix saya tak ambil lagi...

Syukur.. .6bulan selepas tu banyak perubahan juga saya lalui dan doktor yang kata masa tu nak sembuh ambil masa setahun ke atas pun TERKEJUT AKAN KESEMBUHAN saya masa tu. Tanpa makan steroid yang berterusan.

Dan... sekarang...
Korang untung tau... dah ramai tahu akan sakit ni.. ianya seakan #stroke tapi ianya hanya pada bahagian muka kira or kanan... dan yang paling CEPAT KESEMBUHAN akan sakit ni adalah VIVIX SHAKLEE.

Alhamdulillah... sembuh tanpa steroid yang berlebihan juga...

Moga kita terus istiqamah dan konsisten dalam MENJAGA KESIHATAN KITA. .

Leader Linakhtar 867601
017-5836865

Postage seluruh Malaysia, Brunei dan Singapore.

www.mommylina.blogspot.com

.

Semoga TESTIMONIAL ini membantu kita semua untuk membantu orang lain juga. Sebarkan untuk bantu kawan-kawan kita.

.
Kita ikhtiar yang TERBAIK & TESTIMONIAL ni membantu menyelesaikan masalah anda juga kawan-kawan yang lain. 
.
Kesembuhan yang kita nak, bukan kesakitan. Cegah lebih baik dari merawat!
.

Sunday, 5 March 2017

Bahaya Sakit Vertigo Dalam Diam!

Bahaya sakit Vertigo tanpa ramai yang tidak menyedarinya.

Jangan tak tahu Vertigo ni boleh jadi penyebab PEKAK juga tanpa ramai yang mengetahuinya.

Atasi segera sebelum parah.

Apa itu Vertigo? Ia adalah dimana keadaan terasa bepusing yang luar biasa. Seseorang yang menderita vertigo merasakan sekelilingnya seolah-olah berputar, ini disebabkan oleh gangguan keseimbangan yang berpusat di area labirin atau rumah siput di daerah telinga.

Perasaan tersebut kadang juga disertai dengan rasa mual dan ingin muntah, bahkan penderita merasa tak mampu berdiri dan kadang terjatuh karena masalah keseimbangan.

Bagaimana nak atasinya?

Nak biarkan?

Cegah sebelum terlambat!
Cegah lebih baik dari merawat!
Cegah sebelum terlambat!

Nak dapatkan untuk anda? 
Hubungi terus di 017-5836865
Linakhtar

Postage seluruh Malaysia, Singapore juga Brunei.

.
Moga TESTIMONIAL ini sangat membantu
.
Jom sihat.
.

Demi mak, apa saja yang terbaik!

Demi mak, apa saja yang terbaik. Itu la perasaan bila dah bergelar ibu dan juga anak kepada mak ayah sendiri kan.

Selagi mampu, buat lah yang terbaik. Sebab mereka mak ayah kita tiada gantinya walau bagaimana nangis darah sekali pun.

Setuju?

Kisah dikongsi kan ini juga membuka mata hati kita untuk menghargai setiap apa yang ada selagi kita mampu dan memberikan yang terbaik.

Jom ikut kisah ni dan tahniah untuk saya dan anda juga... kerana anda hargai apa yang tiada gantinya selepas mereka (mak ayah kita).
.
.

[KESIHATAN IBU SEMAKIN MENINGKAT SELEPAS AMALKAN VIVIX SHAKLEE]
.

Pada 1 September 2016 kami sekeluarga dilanda kebimbangan apa bila mak saya tidak sihat. Mak tiba-tiba jadi lemah sebelah badan sebelah kiri. Berjalan pun seret kakinya. Hati mana yang tak risau. Macam-macam benda difikirkan.
.

Pada keesokan hari adik bawa mak jumpa doktor. Alhamdulillah tidak serius. Mula-mulanya mak ada bagi tahu jari manis sebelah kirinya tak boleh dibengkok. Ingat biasa-biasa je lah. Rupanya dia melibatkan sarafnya melekat. Bila dah jumpa doktor jadi kita tahulah kan apa sebabnya.
.

Saya yang duduk di Gopeng ni bergegas pergi branch Ipoh pergi beli sebotol Vivix. Tak fikir lain dah. Nak mak sihat. Terus hantar kat mak. Disamping itu kami hantar mak berurut 3 hari berturut -turut untuk membetulkan urat-urat yang bermasalah.
.

Alhamdulillah selepas 2 minggu mak dah nampak cergas. Muka yang sebelum ni nampak mcm turun pipinya dah kembali asal balik dan yang seronok nya mak dapat pergi berjalan-jalan ke Pulau Pinang.
.

Selepas kejadian tu saya usaha untuk bagi mak konsisten minum Vivix. Alhamdulillah hari ini jari mak dah boleh lipat sepenuhnya tanpa sebarang pembedahan dan cucuk seperti yang disarankan doktor.
.

Hari ini mak punya muka merah pink je,ceria dan cergas. Mak ni pantang sihat suka lah dia berkemas di tepi rumah sambil membelai pokok-pokok bunganya.
.

Terima kasih Vivix, terima kasih Shaklee. Alhamdulillah. Semoga perkongsian ini banyak membantu anda dan saya juga.
.
Nak order dan dapatkan Vivix anda?

Hubungi saya terus

Linakhtar 867601
--> 017-5836865

Produk Shaklee boleh di pos seluruh Malaysia, Singapore dan Brunei.
.

.
Nak dapatkan PRODUK SHAKLEE? 
Jangan lupa cari saya.. dan teruskan apa yang terbaik untuk keluarga kita.
.
Testimonial pengguna Vivix Shaklee.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...