Ketahui 3 KESAN STOKE MUKA atau lebih di kenali sebagai BALL PALSY!

Sihat yang terlalu mahal berbanding segalanya. Ketahui 3 kesan stoke muka atau lebih dikenali sebagai BALL PALSY untuk anda yang sedang mengalami sakit ini atau sedara mahupun kawan-kawan anda. Bantu mereka dan berikan sokongan penuh pada mereka.
.
Bab cantik ni, semua orang nak sihat.. semua orang nak kelihatan cantik kan???

.
Saya pun macam tu juga... nak cantik.. nak sihat ni lagi la bila mana pernah sakit BALL PALSY masa ana sulung 9 bulan rasanya mas tu.. dan masa tu juga suami keja luar. Nak ke mana-mana saya lah yang "runner" semuanya...

Dan masa tu belum jadi surirumah penuh masa lagi.. masih bekerja lagi.. 9-6pm kat Bukit Mertajam.. pergi balik dari Kulim ke Bukit Mertajam boleh tahan juga "makan duit" .

Serangan ball palsy berlaku sebaik bangun pagi nak bersiap g kerja..

Sekali rasa lain.. nak menguap tak boleh. Nak tutup mata tak boleh... masa tu..

Ya Allah.. tuhan je tahu perasaan saya.. memangis sebab terkejut.. apa ni.. kenapa  dan kenapa.... 

(Tu la dulu masa bujang nak sangat sakit.. sebab boleh mc la.. boleh orang perhatian laaaa... ) tapi bila dah ada keluarga ni ada anak...

Sebolehnya tak nak sakit... nak sihat bersama anak-anak...
Serangan tu buat saya tersedar... PENTING KESIHATAN ni sebelum kita sakit... CEGAH ITU LEBIH BAIK DARI MERAWAT.

Ulang alik ke klinik..sebab doktor yang buat pemeriksaan cakap mungkin sebab gigi bongsu tumbuh senget...

Macam-macam ikhtiar... sekali di beri ubat kuat dan tahan sakit (steriod) yang paling kuat untuk pemulihan segera.. tapi malangnya.. saya masa tu masih menyusukan hero saya penuh masa...

Menangis anak masa tu nak susu dengan keadaan tak sihat... perasaan tu tak da siapa boleh bayangkan.. KESIHATAN YANG AMAT BERHARGA...

Syukur juga ada kawan-kawan membantu dan syorkan makan itu ini.. kena pantang makan itu ini..

Follow up doktor 2minggu sekali.. buat fisioterapi seminggu sekali.. buat juga kat rumah...
Yang mana doktor jangkakan 1tahun untuk kesembuhan dari keadaan saya masa tu...
Alhamdulillah sangat-sangat... usaha amalkan apa yang kawan-kawan sarankan.. dan saya buat pilihan berhenti makan ubat steriod tu sebab ianya sangat tak elok untuk penyusuan susu ibu..

Alhamdulillah sangat.. kurang dari setahun..dalam 6bulan jangkaan saya masa tu.. pergerakan muka saya dah kembali normal...

Masa tu dah tak fikir apa dan kegembiraan saya dan apa yang saya amalkan sangat membantu...
.
.
Dan dah la sepanjang dalam "tempoh pantang" tu suami kebetulan sibuk kerja operasi nya... masa tu saya masih kerja pun dapat cuti kurang dari seminggu...

Dengan ke tempat kerja saya drive sendiri... urus anak lagi... nak minta tolong siapa kalu bukan diri sendiri... masa tu terfikir... kalau la saya tak kerja.. tak la ulang alik dengan keadaan macam tu.. silau lagi nak memandu (sebab keadaan sarsf mata yang belum pulih sepenuhnya)

Mujur laaa kawan-kawan team kenalkan dan sarankan produk yang saya cakap memang tersangat membantu...

Antara yang mereka sarankan saya terus konsisten adalah...

Colagen Powder
BComplex
Omega
Ostematrik
Nutriferon

Alhamdulillah.. masa tu belum "jatuh cinta" dengan si Vivix Shaklee ni.. kalu masa tu di syorkan Vivix memang kurang dari 6 bulan rasanya...

Tapi apapun.. suami adalah kekuatan.. dia la yang penyokong kuat saya saat kejadian tu berlaku.. malu tau masa tu.. nak bergambar??? Memang tak laaa.. takut woo nampak muka sendiri...

Sekarang???

Smile is almost import like take care our healthy ...

Percayalah.. SAKIT ITU DATANG TANPA KITA SEDARI...

CANTIK JATUH NO.2
SIHAT JADI NO.1 dan keutamaan sehingga la kini...

Berhati-hati akan kesihatan kita...
.
Cegah la sebelum terlambat.... tiada yang rugi bila kita harga kesihatan kita terlebih dahulu
.
www.mommylina.blogspot.com
www.wasap.my/60175836865
.

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...