Kini bekerja sendiri pilihan ramai untuk lebih masa bersama keluarga.

Bertuah la seorang bergelar ibu bila dapat melihat anak-anak membesar depan mata dan melihat gelagat mereka dalam apa jua situasikan.

Kini ramai ibu memilih untuk bekerja dari rumah walaupun ianya bukan mudah. Tetapi saya sendiri katakan berbaloi.

Bak kata mentor saya semalam lepas saya telefon untuk meminta panduan dan meluahkan sedikit pertanyaan yang menjadi kebuntuan saya.

Bila mentor saya kata...

"Untung tak anda bila dan andai kata umur kita tak panjang... ada sesuatu yang menjadi ingatan anak-anak kita dan juga penyambung generasi yang kita tinggalkan untuk anak-anak. Dan kita akan diingati selamanya...

Berbeza bila kita tiada dipejabat kawan-kawan pejabat akan terasa sehari dua je.. dan lusa dan seterusnya, kita terus dilupakan.. tapi kenangan bersama anak-anak itu akan tersimpan selamanya dalam hati dan ingatan mereka."

Bila saya fikirkan, betul juga... Masa bersama anak-anak ini tak akan berulang dan anak-anak akan terus membesar...

Walaupun, kerja dari rumah kita hanya bersama anak-anak tapi saya katakan berbaloi.. kadang orang akan tanya...

"Kamu kerja apa? Kerja dari rumah? Berniaga dari rumah?

Nampak macam dipandang remah dan tak semegahkan?

Tapi bagi saya dan kawan-kawan yang berniaga dari rumah bersama anak-anak ni sangat luarbiasa.. mana tak nya.. mereka lah ...

SURIRUMAH... 
IBU... 
ISTERI... 
BERNIAGA lagii ....

Kan??? Berjaya dan bekerjaya dari rumah ini adalah mereka yang LUAR BIASA kemampuannya tau.. dan BERJAYA lagi lahhh... dan mahu kita menjadi ingatan selamatnya bersama anak-anak dan keluarga kita???

Siapa nak tahu lebih lanjut dan nak bekerjaya dari rumah???

Call / whatsapp saya di 0175836865


No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...