Apa itu Antioksidan dan Radikal Bebas?

Ada yang bertanya, mommy Lina apa itu antioksidan dan radikal bebas? Perkaitannya apa pula ya mommy Lina? 

Ok saya cerita dan terangkan ya...

Sebelum tu nak tanya!
Kita nak rasa sentiasa muda atau lebih muda dari usia kita kan? Nak cantik dan sihat sentiasa kan? 

Tapi bagaimana dengan cara pemakanan kita sekarang? Dan bagaimana pula sistem pertahanan diri kita? Imun sistem pula bagaimana? Dengan cuaca sekarang yang kejap panas dan kejap hujan dan lagi panas terik?
========

Radikal bebas seperti "kuman" dalam badan kita menjadikan sel-sel badan kita 'berkarat' kerana tindakan OXIDATIVE STRESS.

Pembentukan radikal bebas boleh disebabkan oleh faktor-faktor luaran seperti PENCEMARAN UDARA, RADIASI UV, dan ROKOK mahupun keadaan di tempat kerja dan METABOLISME dalam badan kita juga adalah secara semulajadi boleh menghasilkan radikal bebas.

SISTEM IMUN badan pun boleh membentuk radikal bebas dengan sengaja untuk meneutralkan virus dan bakteria.

KANSER, penyakit JANTUNG, ALZHEIMER, PARKINSON, ARTHRITIS ni antara punca oxidative stress yang disebabkan oleh radikal bebas.

Sebab tu lah kita an perkaitannya antara RADIKAL BEBAS dan ANTIOKSIDAN ni untuk membantu MEMPERLAHANKAN oxidative damage pada sel tubuh (mencegah kerosakan sel dan tisu).

VIVIX, mengandungi POLIFENOL & RESVERATROL yang merupakan molekul ANTIOKSIDAN yang mempunyai kesan PERLINDUNGAN (protective) terhadap oxidative damage sel-sel (yang boleh memusnahkan sel-sel badan kita).

Dah ada keserasian dan faham akan keduanyakan?
Bagaimana kita nak menjaga KESIHATAN BADAN KITA?  Hargai SIHAT SEBELUM TERLAMBAT.

Nak cuba amalkan VIVIX SHAKLEE? 
Order terus di 0175836865
.
Mommylina sedia uruskan dan bantuk dapatkan PRODUK TERBAIK untuk anda semua.
.
TESTIMONIAL 
.

.

No comments:

Post a Comment

Impian nak membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat secara semulajadi dan lebih ramai surirumah bekerjaya dan berpendapatan bersama Shaklee hanya dari rumah.

Terima kasih sudi singgah dan komen...