Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 1 October 2016

MenDIY kan meja iron lama kepada baru dan jimat!

Okey nak kongsikan kat mommies semua petang ni dan menDIY kan meja iron baju lama kepada baru dan lebih jimat? Ini ada caranya...

Lagi saya nak kongsikan  PENJIMATAN nak iron baju mommies ke... anak-anak ke... tak payah beli iron board baru ^__^

Meja iron saya ni ada lobang-lobang... terkena iron panas sebelum ni... dan dah 7 or 8 tahun meja iron ni...

Sekarang saya tak payah nak pening-pening dah...

Testing baju si anak hero.. sattle masalah nak iron bajunya.

Try la mommies.

Hari ni dan esok dan Isnin CUTI, boleh la momkies buat.

Jangan kata ahkak a.k.a mommylina tak kongsikan tips kat semua tau. Bukan apa, jimat itu kan kita boleh pilih. Tapi pastikan jimat itu berbaloi tau.

Kisah si Pengedar Shaklee 867601

Linakhtar 0175836865
.
Lagi ahkak nak kongsi PROMOSI bulan ni... Ianya juga berbaloi dan jimat tau untuk seisi keluarga juga...


Friday, 30 September 2016

Testimonial; Kenapa mereka mencari Vivix Shaklee?

Malam ni saya tak nak cakap banyak, cuma nak kongsikan testimonial dan kenapa mereka mencari Vivix Shaklee untuk mereka amalkan...

Bayangkan bila anda dapat rasai sesuatu yang LUAR BIASA anda amalkan sebelum ini? 

Apa yang anda katakan? 
Tak salah untuk kita buat pelaburan sedikit demi kesihatan kita dan keluarga kan? 

Dan ini bukti mereka TAK PANDANG LAIN PRODUK selain produk jenama Shaklee @ Vivix Shaklee ni.

sales vivix shaklee

pengedar shaklee kulim


Apa kata mereka tentang PRODUK TERLARIS ini? dan kami tak nafikan ianya tersangat mendapat permintaan tinggi setiap hari dan setiap bulan. 

Biar mahal asalkan ianya SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI. 

Pilihan di tangan anda. dan saya sedia membantu anda! 

Nak order? terus hubungi saya di talian -> 
017-5836865
Linakhtar 

Pengedar Shaklee Malaysia 867601


9 Tips nak sayur segar dan tahan seminggu?

Assalamualaikum dan salam hujung minggu semua, okey hari ni mommylina nak kongsikan sedikit tips nak kekalkan sayur kita tahan lama dan tak cepat layu atau rosak.

Biasanya kita ni tak la membeli sayuran segar setiap hari kan. Tak kan la ke pasar setiap hari semata-mata nak beli sayur sahaja.

Ataupun ada mommies kat sini yang beli sayur lebih tapi keesokan atau dua ke tiga hari sayur dah rosak? Layu? Kekuningan dah daun tu?
Tak kan nak buang pula kan? 

Sayang laaa.... sebolehnya kita elakkan pembaziran dan nak berjimat cermat betul kan.


Ok mommylina pun tak nak berhujah.. mommylina selalu buat macam ni.
9 Tips dan langkahnya adalah :-

1. Asingkan sayuran yang dah di beli
2. Sediakan sebekas besar mengikut kuantiti sayuran anda.
3. Rendamkan sayuran daun atau buahan mengikut jenis.
4. Dan letakkan sesudu garam halus ke dalam bekas yang anda dah letakkan sayuran bersama air tadi.
5. Biarkan seketika (mommylina buat dalam 3-5minit) 
6. Tapis rendaman tadi dan jiruskan/ basuh sayuran tadi di bawah air mengalir. 
7. Biarkan seketika sayuran di tapisan tadi untuk toskan air dari sayuran.
8. Masukkan sayuran tadi di bekas yang bertutup dan mengikut jenis dedaun mahupun buahan. 
9. Siap! Letak dalam peti ais.

Cuba la mommies semua. Pasti kita dapat berjimat tau. Saya dah cuba sedari awal tahun lagi.


Nak lagi tips. Nantikan setiap entry mommylina.

Oh ya, lupa mommylina ni Pengedar Shaklee Malaysia, nak info juga untuk semua BULAN ni PROMOSI OMEGA GUARD juga set kuatkan imun badan kita.

Berminat? Terus hubungi mommylina di talian ye!
0175836865
Postage seluruh Malaysia, Brunei dan juga Singapore.

Sebarang pertanyaa  boleh terus SMS / TEXT saya di talian 0175836865.
Terima kasih semua.

omega guard shaklee

Bahaya penggunaan STERIOD tanpa kita sedari!

Baru-baru ni ramai kawan sms dan text bertanyakan tentang hal ni. Dan saya bukan la doktor atau sebagainya, tapi atas dasar prihatin dan saya pun tahu akan kesan steriod ni. Kami terus bertanyakan pada rakan dan pakar nutrisi kami yang juga seorang doktor.

Apa yang boleh kami kongsikan kat sini, semoga memberi manfaat dan panduan untuk kita lebih berhati-hati juga.
============
bahaya krim steroid

Tentang STEROID !
Ramai sudah mendapat kesedaran yg Steroid berbahaya kepada tubuh badan, Penggunaan jangka masa panjang boleh menyebabkan kesan- kesan berikut antaranya :-
 Pereputan tulang
 Kerosakkan buah pingang
 Kerosakkan organ dalaman
 Kulit menipis kemerahan dan kadang kadang kehitaman
 Urat darah jelas kelihatan ( cream steroid)
 Cushing syndrome
 Strecthmark dan pelbagai lagi.
Namun ramai di luar sana tidak mengenali Steroid. Mari kita kenal nama-nama steroids yg digunakan dlm ubat ubatan.

Kenali NAMA Steroid:
----------------------------------
Triamcinolone
Crticosteroid
Prednisolone
Hydrocortisone
Dexamethasone
Betamethasone
Deflazacort

Semak kandungan ubat atau cream yg anda gunakan. Jika mengandungi nama seakan akan nama di ats. Ianya mengandungi steroid. Ini cara mudah ... kenali steroid dgn perkataan ini...

CORT, ...CORTISONE...STEROID....LONE... METHASONE
Steroid selalunya berkesan dlm merawat pelbagai penyakit.Kesan pemulihannya memang cepat. Tetapi tidak boleh digunakan dlm jangka masa panjang. Ianya diserap kedlm tubuh dan ini membahayakan organ dalaman... terutamanya kepada bayi.
Contohnya cream Econazine, apa sahaja cream yg namanya begini xxxxCort dan lain-lain.
Boleh guna, tapi jangan guna hari hari yea ibu ibu. Rujuk doktor utk penggunaan.

#NaktahuCreamFreeChemical
#HerbalblendShakleeCreamsemulajadi
#FreeChemical

Nak tahu cream yang sesuai untuk anda, anak-anak dan juga keluarga dan terus sebarkan kepada rakan-rakan kita?

Hubungi saya terus untuk dapatkan produk ya g terbaik dan selamat untuk kita amalkan.
Orang kata, biar lambat kesannya asalkan SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI.

Jangan kita pula menyesal di kemudian waktu dan hari.

Pengedar Shaklee Malaysia 867601
017-5836865
Linakhtar

Postage seluruh Malaysia, Brunei termasuk Singapore.

TAHNIAH UNTUK ANDA YANG MEMILIH yang TERBAIK!

free paraben


Wednesday, 28 September 2016

Jom Amalkan Doa ini Sebelum Tidur, InsyaAllah Hutang Sebesar Gunung pun akan LUNAS, TOLONG SEBARKAN!!!

In shaa Allah, moga ianya menjadi kenyataan dalam kita berusaha untuk hidup bebas hutang dan lebih dekat diri kita kepada - Dia. Jom Amalkan Doa ini Sebelum Tidur, InsyaAllah Hutang Sebesar Gunung pun akan LUNAS, TOLONG SEBARKAN!!

Telah diceritakan dari Zuhair bin Harb, telah diceritakan dari Jarir, dari Suhail, ia berkata,

“Abu Shalih telah memerintahkan kepada kami bila salah seorang di antara kami hendak tidur, hendaklah berbaring di sisi kanan kemudian mengucapkan :

Allahumma robbas-samaawaatis sab’i wa robbal ‘arsyil ‘azhiim, robbanaa wa robba kulli syai-in, faaliqol habbi wan-nawaa wa munzilat-tawrooti wal injiil wal furqoon.

A’udzu bika min syarri kulli syai-in anta aakhidzum binaa-shiyatih. Allahumma antal awwalu falaysa qoblaka syai-un wa antal aakhiru falaysa ba’daka syai-un, wa antazh zhoohiru fa laysa fawqoka syai-un, wa antal baathinu falaysa duunaka syai-un, iqdhi ‘annad-dainaa wa aghninaa minal faqri.

Ya Allah, Rabb yang menguasai langit yang tujuh, Rabb yang menguasai ‘Arsy yang agung, Rabb kami dan Rabb segala sesuatu. Rabb yang membelah butir tumbuh-tumbuhan dan biji buah, Rabb yang menurunkan kitab Taurat, Injil dan Furqan (Al-Qur’an). Aku berlindung kepadaMu dari kejahatan segala sesuatu yang Engkau memegang ubun-ubunnya (semua makhluk atas kuasa Allah).Ya Allah, Engkau-lah yang awal, sebelum-Mu tidak ada sesuatu. Engkaulah yang terakhir, setelahMu tidak ada sesuatu. Engkau-lah yang lahir, tidak ada sesuatu di atasMu. Engkau-lah yang Batin, tidak ada sesuatu yang luput dari-Mu. Lunasilah utang kami dan berilah kami kekayaan (kecukupan) hingga terlepas dari kefakiran.” (HR. Muslim no. 2713)

Imam Nawawi rahimahullah menyatakan bahwa maksud utang dalam hadits tersebut adalah kewajiban pada Allah Ta’ala dan kewajiban terhadap hamba seluruhnya, intinya mencakup segala macam kewajiban.” (Syarh Shahih Muslim, 17: 33).

Juga dalam hadits di atas diajarkan adab sebelum tidur yaitu berbaring pada sisi kanan.

Semoga kita dapat mengamalkannya dan bermanfaat bagi siapa yang membacanya.

Jangan lupa share info penting ini ya.

In shaa Allah.

Kredit to all bloggers hebat.

Yang baik iti datsngnya dari Allah SWT, yang kurang dan lemah itu datangnya dari diri saya sendiri. Mohon maaf andai entry ini membuatkan anda tak selesa. Sesama kita memperbaiki diri kerana Allah Taala. 

Amim... 

Tuesday, 27 September 2016

Testimonial Vivix; Kenapa begitu disukai ramai!

Sebut je tentang anti-aging dan sihat mesti ramai akan terus cakap VIVIX ni. Dan kenapa pula Vivix ni disukai ramai?

Kenapa Vivix?

Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel.

Nak tahu kesan penggunaannya? Anda wajib cuba, bukan untuk kecantikan semata-mata, tapi PENTINGKAN KESIHATAN terlebih dahulu.

Nak cuba? 
Boleh saya tolong anda!

Hubungi terus saya di talian -> 
Linakhtar 
017-5836865

Pengedar Shaklee Malaysia 867601
*** Urusan postage seluruh Malaysia, Brunei dan juga Singapore.

***Testimonial mereka yang sukakan KESAN VIVIX 

Monday, 26 September 2016

Testimonial Vitamin C ; Kenapa anda juga harus milikinya

Kenapa anda juga harus miliki si Vitamin C Shaklee dinamakan Sustained Release adalah kerana mempunyai kuasa untuk bertahan selama 5 jam dalam badan dengan melepaskan 100 mg setiap sejam.

Maka 1 biji=500 mg= tahan 5 jam.

Ikuti kata mereka yang kami kongsikan kepada anda ini.

Testimonial ini adalah dari pengguna sebenar dan mereka akui kesannya. Anda pula bila lagi?

Nak dapatkan produk terlaris ini?

Boleh terus hubungi saya di talian -> 
017-5836865
Linakhtar 
(Pengedar Shaklee Kulim 867601)

*** Postage seluruh Malaysia, Brunai juga Singapore.

Dapatkan yang terbaik untuk anda dan paling jimat untuk penggunaan anda SEKARANG!

Nak mana satu? 
Lagi nak tunggu? 
Meh terus dapatkan dari saya SPECIAL untuk anda!!! 
.
.
.
Ya anda... 

Sunday, 25 September 2016

Jaga kesihatan di musin cuaca tak menentu!

Cuaca Panas? Sememangnya akan kita alami setiap bulan, tahun dan setiap hari. Oleh itu sila pastikan dan jaga kesihatan di musin cuaca tak menentu!

Dan... ini antara yang saya suka sangat bila tekak mula tak selesa apatah lagi khas untuk anak-anak kesayangan saya....

Vivix
Performance drink
Nutriferon
✔Pengambilan air masak lebih 3L adalah lebih baik.

Dan untuk anak-anak, sila jangan biasakan dengan minuman sejuk mahupun ais juga.

Penting tau!

Jangan abaikan penjagaan kesihatan kita seharian...

Nak dapatkan ni di mana? 
Cari je saya

Lina Akhtar Shopee
0175836865

#shakleekulim 
#shakleekedah 
#shakleemalaysia 

#shakleeeffect

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...