Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 20 August 2016

"Gula-gula" khas untuk anak-anak dan dewasa juga!

Anak-anak zaman sekarang mana tak suka "jajan" atau "gula-gula" kan. Saya ada special khas untuk anak-anak anda juga..

Tapi ianya TAK MEROSAK gigi anak-anak kita.. malah ianya baik untuk kesihatan dan menbantu menguatkan imun anak-anak kita.. juga kita..

Dan... bukan untuk anak-anak je.. kita yang dewasa ni pun BOLEH AMALKAN tau..
.
.
Nama dia Chewable C tapi tahu tak ia tak bermakna untuk anak kecil sahaja. Ia ibarat gula-gula yang boleh dikulum bila-bila masa.

Sangat mudah untuk dibawak dalam handbag.

Untuk encik suami yang cuba nak berhenti merokok juga bagus jadikan amalan daripada amik gula-gula manis.

Sebiji chewable c mengandungi 100mg kandungan Vitamin C. So berapa banyak boleh makan sehari? Ada orang makan 3-5 biji sehari untuk dapatkan kulit yang cantik dan ia juga bagus sebagai anti stress juga tau..

Harga dia ? Kita pasti MAMPU MILIK dan mampu bayar juga.  InsyaALLAH.

Boleh dapatkan dari saya terus  kepada anda!

Pengedar Shaklee Anda 867601
0175836865
Linakhtar

(Urusan postage BOLEH ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapore juga)

Entry wordless :- Testimonial Tonik Ajaib!

Pagi ni nak entry wordless, dan sebarang pertanyaan terus hubungi saya di talian 0175836865, Linakhtar (Pengedar Shaklee Anda 867601)
.

Apa itu tonik ajaib dan testimonial nya begitu memberi manfaatnya kepada semua.
.



Sakit yang BOLEH SEMBUH dengan izinNya dan usaha anda untuk LEBIH SIHAT & PULIH.

<Percaya tak pesakit kenser di atas SEMBUH & SIHAT atas usaha dan keyakinannya dengan apa yang dia amapkaj adalah #vivixshaklee >

< Pesakit tulang belakang BOLRH BERJALAN SEMULA selepas mengamalkan Vivix Shaklee> 

< Diabetis, pasti ramai yang ambil mudah, tapi bila dah di aerang secara tak sengaja? --> Vivix PENYELESAIAN nya untuk masalah anda! 

Dan sini saya kongsikan pelbagai manfaat dan fungsi sebotol TONIK AJAIB @ Vivix  yang boleh dan terus di amalkan untuk anda semua. 

Masih mencari sesuatu yang terbaik? 

Maka jawapan pencarian anda adalah --> VIVIX SHAKLEE! 


Friday, 19 August 2016

Testimonial Vivix atau Tonik Ajaib paling popular & laris!

Alhmadulillah, kini ramai akui dan memberi feedback dati testimonial vivix atau tonik ajaib paling popular & laris ini.

Biar gambar berbicara untuk petang ini!

Thursday, 18 August 2016

9 Sebab Mengapa Vitamin Adalah PENTING!

Semalam ada saya nyatakan, akan berkongsi 9 sebab dan mengapa vitamin adah penting untuk kita, apatah lagi tubuh badan kita.

Sering saya kongsikan, bagaimana corak pemakanan kita sekarang?

Sarapan apa?
Menu makan tengahari apa?
Menu makan malam kita bagaimana pula kan?

Bagi yang ada anak-anak, pula apa yang kita sediakan untuk lengkapkan nutri mereka? Susu? Daging fresh? Sayuran fresh? Buahan?

Kita sebagai ibu bapa pasti tahu kan.... hari ni antara 9 kenapa kita sebagaimana pun perlukan vitamin sebagai makanan tambahan kita...

Antaranya :-

1. Tubuh kita memerlukan dos yang lebih tinggi untuk sesetengah VITAMIN.

2.  Buah-buahan dan sayuran mungkin ditanam di atas tanah yang kurang subur.

3. Mungkin berlaku kehilangan ZAT makanan semasa proses memasak (over cooked)

4. Gaya hidup anda mungkin menganggu penyerapan zat makanan.

5. Kepelbagaian makanan mungkin terhad dalam hidangan anda.

6. Anda mungkin terlalu kerap MAKAN DI LUAR.

7. Gaya hidup anda tidak aktif.

8. Pekerjaan anda banyak "STRESS"

9. Anda kerap dijangkiti demam dan jangkitan-jangkitan lain.

Adakah kita ada di antara 9 sebab dan mengapa di atas? Termasuk diri kita, anak-anak dan keluarga juga kan... Jadi mengapa kita masih berkira nak berikan yang terbaik untuk anak-anak kita.. nutrisi lengkap pada diri, suami, anak-anak dan keluarga?

Saya pasti kita semua teramat sayangkan diri dan keluarga kita kan...

Pilihan terbaik dan TAHNIAH pada anda yang dah mengamalkannya demi anak-anak dan keluarga.

Nak dapatkan NUTRISI TAMBAHAN untuk diri, anak-anak dan keluarga anda?

Hubungi saya untuk membantu dan konsultasi anda juga...

Pengedar Shaklee Anda 867601
Linakhtar
0175836865

Tuesday, 16 August 2016

Kenapa penyusuan susu ibu perlukan lebih KALSIUM?

Petang ni nak kongsikan sedikit lagi info sihat dan ilmu tentang kalsium dan penyusuan susu ibu.

Dan kenapakah ibu yang sedang dalam penyusuan susu ibu ini perlu extra KALSIUM?

Antaranya,  adalah di sebabkan : - Wanita dan kesihatan!

=====

Kajian menyatakan ibu menyusu akan hilang 3% -5% kepadatan tulang ketika menyusukan anak.

Ini kerana anak yang disusukan memerlukan kalsium yg cukup untuk membesar, mengambil kalsium dari tulang ibunya.

Satu lagi penyebab kekurangan kalsium adalah kerana badan wanita kurang menghasilkan estrogen ketika menyusukan badan.

Estrogen adalah hormon yang membantu melindungi tulang dalam badan.

=======

Nak mengelakkan bayi kurang kalsium dan ibu juga bakal hadapi "tulang reput" di awal usia 30an?

Sila lengkapkan KALSIUM anda sedari SEKARANG!

Sukar nak konsisten minum susu tepung dan lupa atau nak membancuh susu tepung itu anda "rajin"?

Sekarang tidak lagi dengan teruskan pengambilan OSTEMATRIK anda sekarang.

Dapatkan OSTEMATRIK anda terus dari saya di

0175836865
Linakhtar
Pengedar Shaklee Anda 867601

(Postage seluruh Malaysia, termasuk Brunei juga Singapore.)

Monday, 15 August 2016

Wanita dan keperluan KALSIUM!

Wanita diri mu begitu berharga. Hargai diri kita terlebih dahulu pada kesihatan kita berbanding kecantikkan, setuju?

Wanita dan keperluan kalsium saling berkaitan... setuju tak?

Mau tak nye, dengan period, lepas tu kehamilan, berpantangnya, penyusuan susu ibu lagi...  sangat-sangat perlukan KALSIUM. Bagi wanita yang sedari remaja tak suka minum susu, sila dapatkan penyelesaian anda selepas ni.

Kenapa saya katakan begini?
Sebabnya jangan bila dah berumahtangga juga bergelar ibu, anda sangat-sangat terasa akan kekurangan kalsium.

Apa tah lagi bila usia semakin meningkat. Wanita la antara yang ramai menghadapi risiko sakit sendi, osteophorasis dan sebagainya berkaitan tulang..

Tak kan kita nak bergelar "nenek-nenek so bongkok tiga" di awal usia 40an kan?

Dah dapatkan SUMBER KALSIUM anda? Andai belum, boleh terus dapatkan pada saya secara terus di 

0175836865

Linakhtar (Pengedar Shaklee Malaysia 867601)

Sentiasalah bersangka baik!

Alhamdulillah.. hari ni berkongsi ilmu lagi untuk tatapan dan peringatan kita semua akan sentiasa bersangka baik dalam segala hal.

InshaAllah...

Adakala Allah takkan beri apa yang kita mahu di saat kita mahu kerana ALLAH lebih tahu kesannya yang kita sebagai manusia takkan tahu.
Tetapi jika redho ALLAH akan gantikan dengan yang lebih baik di saat kita takkan sangka.

Sebab itu kena bersangka baik.

Kalau dulu saya mengadu kat mak...Kenapa ya mak, dua tiga hari demam. Mak saya jawab ; Ada la tu ALLAH nak hantar rezeki besar, bersabar aje.

Ya kekadang rezeki tu dalam bentuk anak rajin mengaji, anak rajin solat. Anak tak banyak ragam.

Dulu saya susah hati sebab anak tak berapa pandai mengaji. Alif ba ta pun kejap ingat kejap tak. Selalu ngadu ngan mak dan even ngan kawan baik saya Faiz. Tapi sapa sangka dalam 2-3 bulan dia boleh mengaji Al Quran siap hafal separuh surah Al mulk. Allahu akhbar!

Rezeki tu buat saya bersyukur sangat pada ALLAH.

Sebab hal anak tak boleh buat main....

Anak ni, kalau kita nak senang sekarang, hari tua akan jadi susah.

Contoh ; nak senang kita bagi aje anak tengok tv 8-10 jam sehari, bagi gadget , tak ambil berat pasal solat....

Tapi bila anak dah besar...kita gak yang susah. Sebab masa besar dia orang tak heran dah pada mak ayah dia. Masa tu nak tegur dah jadi buluh dah. Mak ayah yang akan makan hati.

Rezeki paling besar adalah iman, kesihatan , keselamatan dan kebahagiaan. Duit itu tambahan dan value added kepada yang disenaraikan tadi.

Apapun kena bersyukur setiap nikmat dan rahmat yang Allah berikan agar tidak menjadi hambaNya yang kufur. Wallahu alam.

Jadi kenapa kita nak leka dan marah pada anak-anak kita? Adakah untuk kebaikan masa kini ataupun masa akan datang?

Moga kita menjadikan anak-anak kita beriman, bertaqwa, berjaya dunia dan akhirat... amin..

Semua mak ayah nak anak-anak yang terbaik kan... sentiasa la bersangka baik pada Allah SWT.

Lina @ mommylina dengan kasih sayang anak-anak, suami dan keluarga juga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...