Pengedar Shaklee di Kulim & Seluruh Malaysia. Untuk anda yang sedang mencari vitamin TERBAIK dan TERHANGGAT di Malaysia,Produk Shaklee yang pasti BERKESAN, SELAMAT dan SEMULAJADI.~mommylina 017-5836865~

Followers

Saturday, 13 August 2016

Sedekah yang berkat dan tinggi "nilainya"

Assalamualaikum dan selamat pagi di hujung minggu... Pagi ni nak kongsikan sedikit ilmu yang juga saya perolehi dari cikgu saya.

Tentang SEDEKAH, KEBERKATAN dan nilainya dalam apa yang kita impikan dan hajatkan...

Ramai orang buat sedekah dan kebiasaanya kita minta moga dimurahkan rezeki. Bagi orang yang berniaga pula akan berdoa moga sedekah ini membantu bisnesnya makin maju.

Apakata mulai hari ini kita minta untuk anak dan keluarga?

" Ya ALLAH duit yang aku infaqkan ini Kau gantikanlah dengan hati yang tawaduq pada Mu dalam diri anak-anakku, pasangaku dan diriku sendiri.

Barakahnya Kau kurniakanlah rahmat yang banyak terhadap anak2 kami, jangan Kau celakakan mereka dan berikanlah kami ketaatan mereka. Amin"
==========================================
Mudah-mudahan sedekah tadi menjadi pendinding pada anak-anak kita dari segala yang tidak baik.
Mudah-mudahan anak-anak kita Allah jauhkan dari anasir luar yang tak dapat kita kawal.
Mudah-mudahan anak-anak kita menjadi penyejuk hati dan mata untuk kita.

Hakikatnya harta yang paling mahal adalah anak yang soleh. Yang mampu mendoakan kita sehingga ke alam barzah.

Doa anak yang soleh sentiasa dipandang oleh ALLAH.

InsyaALLAH berkat itu bukan sahaja anak yang baik, kita juga punya hati yang tenang dengan akhlak anak yang baik dan insyaALLAH bisnes juga berjalan lancar. Wallahu alam.

InshaAllah.. sesama kita kongsi lagi ilmu manfaat ini untuk semua...

Amin

Linakhtar
Nak mencari redhaNya dan mendekatkan diri kita kepadaNya..

Love sharing kredit to Cikgu Norita Idris

Mengalami masalah penyusuan susu ibu?

Ramai ibu-ibu muda sekarang  mengalami masalah penyusuan susu ibu ? Bagaimana penyelesaian bila hadapi masalah ini?

Saya juga pernah alami masalah itu 5tahun yang lalu masa anak pertama, sebetulnya tiada langsung pengalaman tentang keibuaan lagi apatah lagi penyusuan susu ibu.

Tapi.. berkat kesungguhan nak juga menyusukan anak hero pertama dan permata hati. Alhamdulillah.. penyelesaian saya temui lepas bertemu dengan SET PENYUSUAN SUSU IBU jenama Shaklee...

Tiada keraguan dan penyelesaian pasti membantu kita sebagai ibu untuk terus memberikan yang terbaik pada zuriat dan anak-anak kita...

Testimonial juga saya sertakan...

.
Percaya produk ini akan dapat membantu menambahbaik kesihatan serta membantu atasi masalah cik puan, segera TEXT / CALL  saya di 0175836865 untuk saya bantu anda.
.
.
Pengedar Shaklee Anda 867601
Linakhtar
0175836865

Konsultasi dan guide akan saya bantu. Dan urusan postage seluruh Malaysia, termasuk Brunei dan Singapore juga di sediakan.

Thursday, 11 August 2016

Terbaik Remove Make Up Shaklee

Saya gunakan remove make up ni rasanya dah berbulan-bulan masih belum habis. Entah bila nak habis macam dah lebih 6 bulan rasanya. Jimat dan berbaloi sungguh tau..

Dan paling best di antara yang sama pernah amalkan sedari bujang hinggan kini tau.

Dan kenapa laaa saya lambat jumpa jenama Shaklee ni tau..

Anda yang belum pernah dan sedang mencari pencuci muka, remove make up or scrub ke.. ini la masanya... kenapa?

Kisahnya bila masa kelas Shaklee , Nutritionist ada bagi tahu Nutriwhite Make Up remover juga boleh berfungsi sebagai scrub. Sangat unik sebab takde biji2 halus mcm scrub biasa.

Kalau scrub biasa, ia tak sesuai diambil semasa kulit naik jerawat kerana khuatir jerawat akan merebak. Tapi Shaklee Make Up remover sesuai dan paling best jerawat pun mengecut!

Jadinya, ia sangat sesuai untuk semua jenis kulit. Kalau scrub biasa, kalau kerap guna boleh lukakan sel kulit muka tapi dengan Shaklee make up remover kulit lebih sihat dan bebas minyak.

Teruja nak cuba? Boleh terus dapatkan daripada saya; -

Pengedar Shaklee Anda 867601
Linakhtar
0175836865

(Boleh pos ke seluruh Malaysia, termasuk Brunei & Singapura)

Apakah maksud "NILAI" sebenar yang kita faham!

Semalam mentor saya kongsikan tentang "nilai", masa tu saya baca sekali imbas. Tapi tak puas hati saya ulang lagi perkongsian itu dan baca berkali-kali...

Ok baru saya faham bahawa, "nilai" yang di maksud kan itu sebenarnya yang amat berharga dalam hidup saya. Mungkin saya leka dalam mengejar sesuatu di dunia ini.. sehingga says terlupa akan "nilai" di sisi saya yang amat perlukan perhatian saya lebih dari segalanya... dan apabila saya "di ketuk" oleh seorang kakak tentang tahap mengaji anak saya, sejak akhir-akhir ni dia tak nak mengingat sesuatu yang akan membawa kebaikan untuk dia... iaitu mengaji iqra 4 tu yang mencabar bagi dia... (walaupun dia baru berusia 5tahun tapi hafazan dia cukup baik.. cuma nak mengingat itu dia buat sambil mudah!)

Baru saya tersedar! Automatik saya ubah 100% cara saya tanpa berlenggah.. sebab selama ini saya leka dan alpa akan "nilai" saya ini.

Antara yang mentor a.k.a cikgu saya kongsikan adalah....

Duit itu adalah BONUS kepada 'nilai' yang kita ada.

Tapi apa maksud "Nilai" selain bonus yang kita faham? Adalah untuk -->

Diri, suami, mak ayah dan anak-anak sangat bernilai pada kita. Mereka adalah NILAI yang kita ada dan paling MAHAL.

Masa bila kita sedar 'Nilai' ini biasanya apabila jika terjadi kehilangan atau kemalangan. Waktu tu kita akan bagi tahu, duit boleh cari nyawa tak boleh ganti.

Kita bekerja dan pendapatan [ duit] adalah untuk penuhi keperluan NILAI ini. Oleh sebab itu perlu bekerja dengan jujur dan bersungguh kerana kita nak barakah dari pendapatan[duit] itu.

Apalagi bila berniaga. Sama perlu jujur, amanah dan adil.
Jujur bila berurusan.
Amanah apabila diberi kepercayaan.
ADIL sesama peniaga.

Apakata kita usaha tingkatkan nilai yang kita ada, insyaALLAH 'bonus' juga turut bertambah. InsyaALLAH.

Allahuakhbar... terima kasih Ya Allah atas remainder ini... akan ku semat terus dalam diri ni untuk memberikan yang terbaik pada "NILAI"  yang paling mahal ini.

Ibu Linakhtar
Pengedar Shaklee Malaysia

Sedar SEBELUM TERLAMBAT!

Big thanks & Credit to my guru a.k.a mentor : Norita Idris

Wednesday, 10 August 2016

Bagaimana B-Complex membantu kurangkan MASALAH TEKANAN?

Ramai tertanya, bagaimana B-Complex membantu mengurangkan masalah tekanan?  Dan jangan di biarkan masalah tekanan ini terus menganggu aktiviti harian kita tau...

Dan kenapa badan kita perlukan Vitamin B Complex?

Bayangkan....

Bila badan kita kekurangan vitamin B, yang mana penghasilan glucocorticoids dalam badan kita meningkat, menyebabkan perubahan sel-sel dalam hippocampus (komponen otak yg paling utama) menyebabkan fungsi otak terganggu.

Keadaan ini menyebabkan badan kita semakin lemah dalam mengendalikan kortisol (hormon stress), menjadikan kita stress dan terus dengan stress kan...

Tak kan nak seharian kita dengan stress ni? Rimas kan... orang lain pun rimas bila lihat kita stress...

Penyelesaiannya? Ambil B-Complex Shaklee sekurang-kurangnya 1biji sehari.. andai rasa keadaan lebih stress... ambil 2biji mengikut keperluan badan kita...

Masalah tekanan? Tidak lagi selepas ini...

Dah ambil B Complex? Belum? Boleh dapatkan dari saya dengan terus hubungi no talian di bawah...

Pengedar Shaklee Anda 867601
Linakhtar
0175836865

(Urusan postage seluruh Malaysia, termasuk Brunei dan Singapura juga)

Tetamu; Hormati hak tuan rumah!

Kita sebagai ibu bapa, sering pesan kat anak-anak andai ke rumah orang jangan itu dan jangan ini. Betul tak... Tapi biasa la anak-anak kecil, tau nye main dan bermain je...

Tapi kita sebagai ibu bapa, haruslah TEGAS agar orang lain tak serik nak menjemput kita ke rumah mereka lagi.. betul tak?

Takkan nak biarkan je anak-anak berlarian dalam rumah orang tanpa pengawasan...

Dan andai kita sebagai tuan rumah juga pasti tak selesa nak tegur in direct bukan?

Makanya... bila kita nak ke rumah guru atau sesiapa pun...hormati  hak tuan rumah.

Masuklah ke rumah atas izin. Selepas memberi salam.

Begitu juga... Jika bawa anak-anak, pastikan anak-anak TIDAK bermain di kawasan yang bukan menjadi hak tetamu seperti bilik tidur, tingkat atas, dapur dan ruang makan.

Elakkan juga mengambil sendiri makan dan minuman di dapur tuan rumah tanpa izin.

Ya anak-anak kecil memang tidak berakal, tetapi kita dewasa kan ALLAH kurniakan akal...boleh mengawal dan secara langsung mendidik mereka menghormati rumah orang.

Hari ini ramai orang lupa tentang adab. Hakikatnya ia adalah sebahagian dari ilmu agama... (Adab ketika mengunjung rumah orang)

Biar kita tegas jangan terlalu membiarkan... begitu juga diri kita sendiri kan... fahami keadaan tuan rumah, baru keselesaan antara kita terjalin dalam membentuk ukhwah...

Sesama kita perbetulkan diri kita... ingatan untuk saya dan keluarga juga...

Love sharing
Linakhtar
Pengedar Shaklee Kulim 867601
0175836865

Nak dan sedang mencari vitamin dan produk sesuai untuk anda? Boleh terus hubungi saya.

Tuesday, 9 August 2016

17 Risiko BERBAHAYA bila badan kita kekurangan protin.

Terdapat 17 risiko BAHAYA bila badan kita kekurangan protin antaranya : -

1. Anemia (Kurang darah atau kurang Oksigen dalam darah)

2. Penyakit buah pinggang

3. Penyakit hati

4. Ulser perut dan usus

5. Penglihatan kurang baik

6. Pengaliran darah yang tidak lancar

7. Kolesterol tinggi

8. Kandungan gula darah rendah (Low blood sugar)

9. Tekanan darah rendah

10. Saraf tidak stabil

11. Kurang daya penyembuhan luka

12. Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan

13. Badan mengeletar (Iritatiliti)

14. Kelesuan (Mudah @ cepat lesu)

15. Penat

16. Tinggi kandungan air dalam tisu badan (Water retention)

17. Jika dibiarkan dan berpanjangan boleh menyebabkan terencat akal)

Oh no.... tolong la kawan-kawan.. jangan biarkan dan ambil mudah KEPENTINGAN PROTIN dalam badan kita... tak semestinya kita makan seharian itu dah cukup sumber protin.. cuma semak semula pemakanan kita adakah LENGKAP PROTIN?

Andai tidak.. BERTINDAK sekarang bagi mengelakkan 17 risiko itu terjadi pada kita.. keluarga dan kawan-kawan kita semua... Kongsikan info penting untuk anda demi penjagaan KESIHATAN bersama..

Mahu dapatkan sumber protin lengkap anda?

Hubungi saya;

Linakhtar
0175836865
Pengedar Shaklee Anda 867601

(Postage boleh dilakukan di seluruh Malaysia termasuk Brunei dan Singapore juga)

Minta Allah SWT dahulu!

Tips pagi ni nak di kongsikan. Di setiap apa yang kita lakukan, haruslah kita minta Allah SWT dahulu, setuju?

Apatah lagi yang nak perkara-perkara penting...

Kita haruslah...

Fokus kepada perkara yang boleh kita kawal.
Elakkan fokus pada luar kawalan kita.

Emosi kita boleh dikawal.
Jika ada suara kecil selalu bertanya " Ko boleh ke berjaya macam si polan?"
Ya kawal suara itu dengan mengatakan " InsyaALLAH ya dengan bantuan ALLAH'.

Dan selalulah katakan pada diri, Allah bersama orang yang berusaha dengan kesabaran.

Jangan lupa selalu berhubung dengan ALLAH ...

Allah Maha Pemberi. Dia beri segala yang terbaik untuk kita.

InshaAllah.. kita sesama mengubah diri kita untuk lebih dekat kepada Dia..

Amin

Linakhtar
Pengedar Shaklee Anda 867601
0175836865

Monday, 8 August 2016

Testimonial:- Betul ke Vivix Shaklee ni mahal?

Sebut je Vivix, semua orang akan cakap, mesti mahal kan kak.. Bagi saya betul ke Vivix Shaklee ni mahal?

Dan bagaimana pula bila dah sakit, baru nak cari penyembuhnya? Bukan kah itu lagi mahal harganya bila dah sakit berbanding dengan mencegah sedari awal ini?

Dan... ada kawan-kawan berserta client saya katakan... Patutlah ramai yang berkata....

"Vivix akan jadi murah bila kita dah sakit,
Tapi Vivix mula menjadi mahal bila kita tidak sakit."

Setuju?

Dan bagaimana pula feedback mereka setelah mengamalkan produk ni dan berkesan pada insan-insan yang mengamalkan produk ni dan seterusnya...

Saya sertakan sedikit TESTIMONIAL ini.. dan akan menyusul di next entry seterusnya tau...

Dah dapatkan Vivix untuk insah kesayangan anda? Bagaimana nak dapatkan produk ini?

Hubungi saya;
Linakhtar
0175836865

Pengedar Shaklee Kulim 867601

(Postage untuk seluruh Malaysia, termasuk Brunei dan Singapura)

Sunday, 7 August 2016

Thalassemia : Kenapa kami pilih Vivix Shaklee?

Di sebabkan ramai yang bertanya, hari ni saya kongsikan pengalaman dari arwah kakak 2 orang dan sekarang adik lelaki juga.. tapi berbeza keadaan bilamana kami ambil keputusan tak akan tambah darah untuk adik lelaki kami sedari awal dia di syorkan untuk tambah darah.

Kenapa kami tak tambah darah adik lelaki kami tu, sebab kami letih melihat dua arwah kakak kami yang setiap bulan, setiap minggu perlu di tambah darah lagi.. Tapi kesudahannya?

Kami amat sedih masa tu, dan menyedari hidup kita ni dariNya... kita cuma merancang Dia yang mengetahui segalanya...

Pernah kami di marah oleh doktor di sebabkan keputusan kami tak nak tambah darah adik kami tu... tapi Alhamdulillah... kuasa Allah SWT, kita mencari dan berusaha untuk mencari penawarnya.. pasti ada kesembuhannya..

Dan pernah juga darah adik lelaki saya tu sampai je 2.8 je... masa tu doktor dah syorkan buat penambahan.. tapi kami tak nak, dan adik lelaki saya juga ambil keputusan kata tak nak...

Apa kami lakukan?

Kami berusaha bagi yang terbaik kat dia.. kami berikan dia VIVIX up dose untuk kebaikan dia.. masa tu dia nak berjalan pun tak larat, ye la kan sebab darah dah low sesangat...

5 hari selepas tu... Alhamdulillah.. syukur kepada Dia atas kesembuhan adik kami tu... doktor pun tanya.. apa yang kami berani bagi dan dia tak perlu tambah darah kat dia...

Kami terus terang.. Vivix Shaklee je kami bagi dan tawakal pada Allah SWT atas kesembuhan adik kami.. 

Ramai juga yang bertanya... 

Kami katakan.. ajal maut ni dari Dia... janji kita usaha.. tambah je darah.. tapi tak usaha kat lain.. sian juga.. pengalaman dulu buat kami nekad dan ambil risiko tersebut... Alhamdullillah... 

Sakit darah ni orang cakap keturunan... tapi kita usaha la kan.. kesembuhan ni semua juga Dia.. kits yakin dan tawakal... 

Sedikit TESTIMONIAL dan cerita saya kongsikan di sini juga... 

Mahu mencuba PRODUK Shaklee? Boleh hubungi saya dan konsultasi dan pengalaman boleh kita kongsikan juga... 

*** Pengedar Shaklee Anda *** 

Linakhtar 

0175836865

Teknik perniagaan paling berkesan?

Assalamualaikum dan selamat pagi di hujung minggu, mesti kita sedang berehat bersama keluarga, anak-anak kan?

Berilah masa dan ruang untuk anak-anak dan keluarga kita... sesibuk mana pun kita... mereka adalah harta kita paling bermakna... InshaAllah.

Pagi ni nak kongsikan pesan juga, dan peringatan diri sendiri juga untuk kita semua...

Teknik dan cara pengurusan masa dan perniagaan kita mahupun apa saja kita nak lakukan...
=============

Jiwa akan tenang bila kita tahu dan yakin setiap apa yang kita temui, kita lalui, kita tempuhi adalah dengan gerak dan izin ALLAH.

Allah jua yang mengizinkan apa jua ia akan berlaku.

Lalui dengan sabar dan yakin Allah sentiasa ada bersama.

Bila diuji , mintalah pada ALLAH kesabaran.

Sedikit perkongsian daru Cikgu saya... yang mana... dia katakan...

Saya masih ingat doa yang ayah mertua saya bacakan
semasa beliau kurang sihat dulu ;

" Ya ALLAH bukakanlah pintu hikmah dan berikanlah jalan keluar [jalan penyelesaian] untuk sakitku ini."

Kerana kesabaran beliau bangun tahajud setiap malam walau dalam keadaan sakit, ALLAH sampaikan hajatnya.

Tidak lama selepas itu datang seorang hamba ALLAH dengan tak semena-mena ke rumah untuk ziarah langsung mengubati beliau melalui perubatan syifa' dan alhamdulillah sembuh. Kini di Orlando dengan event Shaklee.

Allahu Akhbar!

Allah maha penyayang. Jika kita sentiasa usaha nak dekatkan diri kita kepadaNya nescaya kita akan rasai sendiri kasih sayang ALLAH pada kita.

Betapa Allah SWT amat menyayangi semua hambaNya kan... sentiasalah kita bersyukur dan terus mengutamakan Dia, walau di mana kita berada... sihat.. senang... gembira mahupun sebaliknya....

InshaAllah... apa kita hajati pasti termakbul dengan izinNya...

Berdoalah...
Solat lah di awal waktu...
Berusaha lah kita...

Rezeki Allah SWT ini sangat luas...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...